خانهاخبار
مشخصات فنی سری گلکسی بوک ۴ اج لو رفت؛ نمایشگر امولد و تراشه اسنپدراگون

مشخصات فنی سری گلکسی بوک ۴ اج لو رفت؛ نمایشگر امولد و تراشه اسنپدراگون

به تازگی تصاویر و بخشی از مشخصات فنی لپتاپ‌های جدید سامسونگ که به تراشه‌های کوالکام مجهز هستند فاش شده است. 

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پس از ماه‌ها انتظار و گمانه‌زنی، به نظر می‌رسد تا رونمایی از لپتاپ‌های مبتنی بر تراشه اسنپدراگون X الیت (Snapdragon X Elite) زمان زیادی باقی نمانده است. سامسونگ اخیرا سری گلکسی بوک ۴ را با تراشه‌های اینتل روانه بازار کرد و حالا گزارش شده که این برند در حال آماده‌سازی برای معرفی چندین لپتاپ جدید است که به تراشه‌های کوالکام مجهز خواهند بود. 

وبسایت WinFuture در گزارش جدید خود بخشی از مشخصات فنی و همچنین تصاویر لپتاپ‌های موردانتظار سامسونگ را به اشتراک گذاشته است. 

نمایشگر گلکسی بوک ۴ اج

گلکسی بوک ۴ اج

سری لپتاپ‌های جدید سامسونگ که سری گلکسی بوک ۴ اج (Galaxy Book4 Edge) نام دارد شامل سه مدل مختلف خواهد بود. با این وجود، در گزارش WinFuture تنها به دو مدل آن اشاره شده است.

طبق این گزارش، سری گلکسی بوک ۴ اج از یک مدل ۱۴ اینچی به نام گلکسی بوک ۴ اج و یک مدل ۱۶ اینچی به نام گلکسی بوک ۴ اج پرو بهره خواهد برد. شایان ذکر است که تنها مدل بالارده ۱۶ اینچی به تراشه اسنپدراگون X الیت مجهز خواهد شد. 

گلکسی بوک ۴ اج.jpg

گلکسی بوک ۴ اج

هر دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی سری گلکسی بوک ۴ اج از طراحی مینیمالی برخوردار خواهند شد که شامل بدنه نازک نقره‌ای‌رنگ و کلید‌های خاکستری می‌شود. شاسی نازک این دو دستگاه به نوعی یادآور طراحی سری مک بوک ایر اپل است. 

ضخامت گلکسی بوک ۴ اج

در بدنه مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی گلکسی بوک ۴ اج دو دریچه اسپیکر را مشاهده می‌کنیم که به نظر از نوع استریو خواهند بود. نسخه ۱۴ اینچی از دو درگاه USB-C، درگاه HDMI و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره خواهد برد. مدل ۱۶ اینچی در کنار این درگاه‌ها محفظه کارت حافظه microSD، درگاه USB-A و نام‌پد را به همراه خواهد داشت. 

طراحی گلکسی بوک ۴ اج پرو

گلکسی بوک ۴ اج پرو

هر دو مدل سری گلکسی بوک ۴ اج به کلید اختصاصی کوپایلت مایکروسافت مجهز خواهند شد که خبر از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای این دو لپتاپ می‌دهد. 

نمایشگر گلکسی بوک ۴ اج پرو

گلکسی بوک ۴ اج پرو

سخت‌افزار سری گلکسی بوک ۴ اج حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. نمایشگر لپتاپ‌های سامسونگ نیز از نوع امولد خواهد بود و از رزولوشن تصویر 3K‌ پشتیبانی خواهند کرد. وبسایت WinFuture در پایان گزارش خود ادعا کرده که سری گلکسی بوک ۴ اج در قیمت پایه ۱۸۰۰ یورویی روانه بازار خواهد شد.  

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید