خانهاخبار
سری گلکسی اس ۲۵ با تراشه جدید عمر باتری بیشتری خواهد داشت

سری گلکسی اس ۲۵ با تراشه جدید عمر باتری بیشتری خواهد داشت

سامسونگ سری گلکسی اس ۲۵ را به تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ مجهز خواهد کرد که برپایه فرآيند ۳ نانومتری ساخته می‌شود.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

در ابتدای ماه جاری میلادی، سامسونگ با انتشار یک اعلامیه رسمی تایید کرد که با موفقیت تولید انبوه فرآیند ساخت ۳ نانومتری خود را آغاز کرده است. غول فناوری کره در اعلامیه خود وارد جزییات دقیق‌تر نشد ولی به نظر می‌رسد که تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ برپایه فرآیند ۳ نانومتری تولید خواهد شد.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، نسل تراشه جدید پرچمدار سامسونگ در زمینه مصرف انرژی عملکرد بهتری خواهد داشت که سبب می‌شود تا عمر باتری سری گلکسی اس ۲۵ نیز بهبود پیدا کند.

تراشه اگزینوس سامسونگ

وبسایت Business Korea ادعا کرده که سامسونگ تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ را برپایه فرآیند ۳ نانومتری خود توسعه خواهد داد. این تراشه قدرتمند همراه با سری گلکسی اس ۲۵ معرفی خواهد شد.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود تایید کرده که اگزینوس ۲۵۰۰ در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار مصرف انرژی بهینه‌تری خواهد داشت. در این راستا، انتظار داریم که عمر باتری سری پرچمدار جدید سامسونگ بهبود پیدا کند و گوشی‌های سامسونگ تا مدت زمان بیشتری کاربران را همراهی کنند. 

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که تراشه‌های اگزینوس ۲۵۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل چهار چگونه در زمینه مصرف انرژی مقایسه خواهند شد. با این وجود، گزارش شده که تراشه سامسونگ از هسته کورتکس X5 بهره خواهد برد. گفته می‌شود که ARM‌ درنظر دارد کورتکس X5 را به قوی‌ترین هسته پردازنده مرکزی موجود در بازار بدل کند. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید