خانهاخبار
بتای دوم اندروید ۱۵ عرضه شد؛ قابلیت Private Space و ذخیره بهتر انرژی

بتای دوم اندروید ۱۵ عرضه شد؛ قابلیت Private Space و ذخیره بهتر انرژی

گوگل روز گذشته بتای دوم اندروید ۱۵ را برای دستگاه‌های سازگار عرضه کرد که با قابلیت‌های جدیدی همراه شده است.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوگل روز گذشته بتای دوم اندروید ۱۵ را به طور رسمی در دسترس قرار داد تا کاربران بیشتر با قابلیت‌های نسخه جدید اندروید آشنا شوند. 

به همراه گوشی‌های سری پیکسل، بتای جدید اندروید ۱۵ برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و محصولات تاشو برندهایی از جمله آنر، لنوو، ناتینگ، وان پلاس، اوپو، ریلمی، شارپ، تکنو، ویوو و شیائومی و iQOO عرضه شده است. 

با توجه به برنامه زمانی انتشار اندروید ۱۵، بتای بعدی گوگل در ماه ژوئن عرضه خواهد شد و نسخه نهایی بتا نیز در ماه ژوئیه معرفی می‌شود. نسخه پایدار و نهایی اندروید ۱۵ پس انتشار آخرین بتا و با یک فاصله زمانی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. 

برنامه زمانی انتشار اندروید ۱۵

بتای دوم اندروید ۱۵ با قابلیت جدیدی به نام Private space همراه شده که کاربر اجازه می‌دهد تا یک فضای جداگانه برای نگهداری از اپلیکیشن‌های حساس خود ایجاد کند. به لطف این ویژگی، دیگر افرادی که از گوشی کاربر استفاده می‌کنند قادر به اجرای این دسته از برنامه‌ها نیستند.

شایان ذکر است قابلیت‌های مشابه Private space برای سال‌هاست که در پوسته‌های اندرویدی وجود دارد. حالا به نظر می‌رسد گوگل نیز زمان را مناسب دیده تا این ویژگی کاربردی را به سیستم عامل اندروید وارد کند. 

برای امنیت بیشتر، ویژگی Private space از یک پروفایل کاربری جداگانه استفاده می‌کند. زمانی که این قابلیت قفل ‌می‌شود، پروفایل کاربری نیز متوقف شده و در نتیجه، اپلیکیش‌های موجود در Private space نیز دیگر فعال نخواهند بود. برای باز کردن Private space کاربر یا می‌تواند از قفل دستگاه بهره ببرد و یا یک شیوه قفل جدید را برای این ویژگی تعریف کند. 

اپلیکیشن‌های حاضر در Private space در یک فضای جداگانه از لانچر گوشی نمایش داده می‌شوند و حتی زمانی که Private space‌ قفل می‌شود، نوتیفیکیشن‌های احتمالی آن اپلیکیشن‌ها ظاهر نمی‌شوند و تنظیمات مربوط به برنامه‌ها از دسترس خارج می‌شود.

قابلیت Private space اندروید ۱۵

اکانت‌ها و فایل‌های تولیدشده یا دانلودشده کاربران به طور جداگانه بین Private space و فضای اصلی گوشی نگه‌داری خواهند شد.

گوگل وعده داده که با اندروید ۱۵ جابه‌جایی بین صفحات روان‌تر و به شکل نرم‌تری انجام می‌شود. به علاوه، برای ذخیره بهتر انرژی و مدیریت مصرف باتری، برنامه‌ها برای بیشتر از ۶ ساعت نمی‌توانند که به صورت فعال باقی بمانند. با اندروید ۱۵، دیکود نرم‌افزاری AV1 انرژی پایین‌تری مصرف خواهد کرد. این حالت زمانی استفاده می‌شود که دیکود سخت‌افزاری AV1 پشتیبانی نمی‌شود. 

زمانی که اپلیکیشن‌ها دسترسی جزئی به فایل‌ها یپدا می‌کنند، برنامه‌ها در اندروید ۱۵ تنها قادر خواهند بود که جدیدترین تصاویر و یا ویدئو‌های اضافه‌شده را انتخاب کنند. این قابلیت سبب می‌شود تا تجربه کاربری با برنامه‌هایی که به طور مرتب درخواست دسترسی به ویدئوها و تصاویر را دارند بهبود پیدا کند. 

لوگوی اندروید ۱۵

تغییراتی در بتای دوم اندروید ۱۵ اعمال شده که کاربر را از برنامه‌های پس‌زمینه مخرب در امان نگه می‌دارد. در واقع، نسخه جدید سیستم عامل گوگل دیگر به بدافزارها اجازه نمی‌دهد تا ظاهر برنامه‌های ایمن را به خود بگیرند و از کاربر سواستفاده کنند.

کاربران می‌توانند در تبلت‌ها تسک‌‌بار را به صفحه نمایش پین کنند تا جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها آسان‌تر و سریع‌تر شود. این قابلیت سبب می‌شود تا ویژگی چندوظیفگی در اندروید ۱۵ بهبود قابل‌توجهی پیدا کند. قابلیت تصویر در تصویر نیز در اندروید ۱۵ به طور نرم‌تری اجرا خواهد شد. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید