خانهاخبار
دیمنسیتی ۸۲۵۰ برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

دیمنسیتی ۸۲۵۰ برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

مدیاتک به تازگی از تراشه جدیدی رونمایی کرده که به گوشی‌های میان‌رده اختصاص دارد و برپایه فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده است.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیاتک در سال ۲۰۲۲ میلادی نخستین تراشه ۴ نانومتری میان‌رده خود را معرفی کرد که دیمنسیتی ۸۲۰۰ نام داشت. حالا به تازگی غول تراشه‌سازی تایوانی از نسخه جدید این تراشه پرده‌برداری کرده که دیمنسیتی ۸۲۵۰ نام دارد و برای گوشی‌های میان‌رده توسعه داده شده است.

تراشه جدید مدیاتک برپایه فرآیند ۴ نانومتری TSMC ساخته شده که مصرف انرژی پایینی را برای آن به ارمغان می‌آورد. 

دیمنسیتی ۸۲۵۰ از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که شامل چهار هسته کورتکس A78 (یک هسته با فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتز و سه هسته با فرکانس ۳ گیگاهرتز) و چهار هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی می‌شود. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Mali-G610 MC6‌ است. 

تراشه دیمنسیتی مدیاتک

درایور نمایشگر دیمنسیتی ۸۲۵۰ از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس تا نرخ نوسازی ۱۸۰ هرتزی و رزولوشن تصویر QHD پلاس تا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. 

تولیدکنندگان گوشی قادر خواهند بود که گوشی‌های مجهز به دیمنسیتی ۸۲۵۰ را با حافظه رم LPDDR5 چهارکاناله (تا ۶۴۰۰ مگاهرتز) و حافظه داخلی UFS 3.1 همراه کنند.

در بخش دوربین‌ها، پردازشگر سیگنال تصاویر دیمنسیتی ۸۲۵۰ قادر به پردازش تصاویر HDR به صورت ۱۴ بیتی است و از دوربین ۳۲۰ مگاپیکسلی یا سه دوربین ۳۲ مگاپیکسلی به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. همراه با یک سنسور با رزولوشن بالا، تراشه مدیاتک زوم بدون افت کیفیت ۲ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

دیمنسیتی ۸۲۵۰ از فیلمبرداری 4K‌ تا شصت فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند و به قابلیت دیکود AV1 تا رزولوشن 4K مجهز شده است. به لطف هوش مصنوعی، تراشه مدیاتک می‌تواند ویدئو‌های SDR را به HDR تبدیل کند و یا نویز ویدئوها را از بین ببرد. 

به مانند دیگر تراشه‌های سری دیمنسیتی، این تراشه نیز از مودم 5G‌ برخوردار شده است. از دیگر قابلیت‌های اتصالی دیمنسیتی ۸۲۵۰ می‌توان وای‌فای 6E و بلوتوث نسخه ۵٫۳ را نام برد. برای پردازش‌های هوش مصنوعی، دیمنسیتی ۸۲۵۰ به پردازشگر هوش مصنوعی MediaTek APU 580 مجهز است.

در نهایت باید اشاره کرد که اوپو رینو ۱۲ نخستین گوشی مجهز به تراشه دیمنسیتی ۸۲۵۰ خواهد بود که هفته آینده معرفی می‌شود. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید