خانهاخبار
چه زمانی باید منتظر مک‌های M4 باشیم؟

چه زمانی باید منتظر مک‌های M4 باشیم؟

اپل که برای اولین بار جدیدترین نسل تراشه‌های سری M خود یعنی M4 را به جای یک مک، در آیپدها معرفی کرد، حالا در صدد آن است که این چیپست قدرتمند را به مک‌ها بیاورد.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اپل هفته گذشته آیپد پرو را با تراشه M4 به‌روزرسانی کرد و این اولین باری بود که تراشه‌های سری M را به جای مک در آیپد معرفی کرد. با این حال اولین مک‌های مجهز به تراشه M4 ظاهرا تا چند ماه دیگر عرضه خواهند شد.

چه زمانی باید منتظر مک‌های M4 باشیم؟

مارک گورمن افشاگر معتبر محصولات اپل، در آخرین نسخه خبرنامه «Power On» خود گفته که مک بوک پرو و مک مینی در اواخر سال جاری با تراشه‌های سری M4 به روز خواهند شد. به طور خاص او انتظار دارد یک مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M4، مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M4 Pro و M4 Max و مدل‌های مک مینی با تراشه‌های M4 و M4 Pro معرفی شوند.

او گفته که انتظار دارد مک بوک ایر، مک استودیو و مک پرو با تراشه‌های سری M4 در طول سال ۲۰۲۵ به‌روز شوند، اما او اشاره‌ای به آیمک نکرده است.

گورمن پیش‌تر نقشه راه مک‌های M4 را به اشتراک گذاشته بود، اما او این بار با ادعای خود مبنی بر اینکه اولین مک‌های مجهز به تراشه M4 در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد، به جای زمانی بین اواخر سال ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵، بیشتر موافق بود. زمان اعلام شده توسط گورمن به طور معمول زمانی متداول برای اپل به منظور عرضه مک‌های جدید است، بنابراین در صورتی که بازه‌های زمانی این افشاگر دقیق باشد، مک بوک پرو و مک مینی می‌توانند در حدود پنج ماه آینده به‌روزرسانی شوند.نتایج گیک‌بنچ ۶ نشان می‌دهد که تراشه M4 برای عملکرد پردازنده چند هسته ای تا ۲۵ درصد سریعتر از تراشه M3 است. تراشه M4 با نسل دوم فرآیند ۳ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است و نسبت به تراشه M3 مصرف انرژی کمتری دارد.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید