خانهاخبار
برند HMD نخستین گوشی مقاوم 5G خود را معرفی کرد

برند HMD نخستین گوشی مقاوم 5G خود را معرفی کرد

اچ ام دی به تازگی از گوشی جدیدی به نام XR21 رونمایی کرده که در واقع نسخه ری‌برند نوکیا XR21 به شمار می‌رود.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

برند HMD در سکوت کامل خبری از نخستین گوشی مقاوم 5G خود رونمایی کرده که XR21 نام دارد. این گوشی در واقع نسخه ری‌برند نوکیا XR21 محسوب می‌شود که در ماه مه سال گذشته میلادی معرفی و عرضه شد. 

گوشی اچ ام دی XR21 از مشخصات فنی و طراحی مشابه نوکیا XR21 بهره می‌برد و تنها تفاوت این دو گوشی به جایگزینی لوگوی برند HMD با لوگوی نوکیا مربوط می‌شود. 

طراحی گوشی HMD XR21

طبق اعلام رسمی، اچ ام دی XR21 به نمایشگر ۶٫۴۹ اینچی IPS ال‌سی‌دی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. این گوشی ضمن بهره‌مندی از گواهی نظامی MIL-STD-810H موفق به کسب گواهی IP69K نیز شده که بالاترین میزان مقاومت در برابر آب و گردوغبار را به همراه دارد. 

قلب تپنده گوشی جدید HMD تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ است که با حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. سیستم دوربین این دستگاه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است.

پنل پشتی گوشی اچ ام دی XR21

گوشی اچ ام دی XR21 انرژی موردنیاز خود را از باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند که از شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. محصول جدید HMD با اندروید ۱۳ عرضه می‌شود و تا دو بروزرسانی اصلی سیستم عامل و تا سه سال بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. 

در نهایت باید اشاره کرد که گوشی XR21 در یک رنگ مشکی و با قیمت ۶۰۰ دلاری به فروش می‌رسد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید