خانهاخبار
بهترین جایگزین‌های گوگل پیکسل 8a

بهترین جایگزین‌های گوگل پیکسل 8a

اگر طرفدار آیفون و یا سامسونگ هستید و ظاهر و باطن پیکسل 8a برایتان جذابیت ندارد، ما هوای شما را داریم!

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوگل پیکسل 8a جدیدترین گوشی میان‌رده گوگل است که ویژگی‌های جذابی دارد. این گوشی از همان قدرت پردازشی پرچمداران گوگل بهره می‌برد، دارای برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی، امکانات اضافی جذاب و 7 سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری است. اما با این حال، اگر این گوشی با سلیقه شما همخوانی ندارد، جای نگرانی نیست! در این لیست بهترین جایگزین‌های پیکسل 8a را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

بهترین جایگزین برای پیکسل 8a: گوگل پیکسل 8

گوگل پیکسل 8 معمولا گران‌تر از پیکسل 8a است و با قیمت بالای ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما خبر خوب این است که این گوشی اغلب در همین رنج قیمت به فروش می‌رسد و خرید آن با  یا بدون تخفیف نسبت به پیکسل 8a با قیمت کامل، منطقی‌تر است. پرچمدار استاندارد گوگل، ویژگی‌های فوق‌العاده پیکسل 8a را به طور مؤثرتری ارائه می‌دهد. این بدین معناست که شما از شارژ سریع‌تر با سیم و بی‌سیم، دوربین‌های عقب بهتر، محافظ شیشه‌ای باکیفیت‌تر در جلو و پشت (گوریلا گلس ویکتوس) و استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 به جای IP67 برخوردار خواهید شد. علاوه بر این، همچنان از امکانات نرم‌افزاری اختصاصی پیکسل‌های گوگل، قابلیت‌های هوش مصنوعی متعدد و هفت سال به‌روزرسانی امنیتی و سیستم‌عامل بهره‌مند خواهید شد. بنابراین، این گزینه قطعا یکی از بهترین جایگزین‌های پیکسل 8a در بازار به شمار می‌رود.

پیکسل ۸

چرا پیکسل 8 برجسته است؟

  • فراوانی ویژگی‌های هوش مصنوعی: ترکیب چیپست Tensor G3 و نرم‌افزار قدرتمند گوگل، قابلیت‌های هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ای مانند پاک‌کننده جادویی صدا، ویرایشگر جادویی و حالت عکاسی بهترین برداشت را به ارمغان می‌آورد.
  • هفت سال به‌روزرسانی: همانند پیکسل 8a، پیکسل 8 نیز هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کند. در حال حاضر، تنها سامسونگ با گوگل در این زمینه رقابت می‌کند.
  • دوربین‌های فوق‌العاده: سخت‌افزار دوربین پیکسل 8 نسبت به پیکسل 8a بهبود یافته است، بنابراین انتظار می‌رود تصاویر گرفته‌شده با پیکسل 8 کمی بهتر از تصاویر پیکسل 8a به نظر برسند.
     

بهترین جایگزین برای طرفداران اپل: آیفون SE مدل ۲۰۲۲

اگر به دنبال یک آیفون ارزان‌قیمت هستید که بتواند با پیکسل 8a رقابت کند، گزینه‌های زیادی وجود ندارد. با این حال، آیفون SE مدل ۲۰۲۲ همچنان بهترین انتخاب در این زمینه به شمار می‌رود. دستگاه اپل در چند زمینه با گوشی گوگل برابری می‌کند. آیفون SE از تراشه قدرتمند A13 Bionic، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، شارژ بی‌سیم و سال‌ها به‌روزرسانی نرم‌افزاری بهره می‌برد. البته، چندین نقطه ضعف قابل توجه نیز وجود دارد. آیفون SE 2022 فقط یک دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد. همچنین فاقد برخی ویژگی‌های پیکسل 8a مانند نمایشگر اولد با نرخ تازه‌سازی بالا، 128 گیگابایت حافظه پایه، فناوری 5G و درگاه USB-C است. در عوض، مجبور خواهید بود با نمایشگر LCD 60 هرتز، 64 گیگابایت حافظه پایه، فناوری 4G و درگاه شارژ لایتنینگ سر و ته کنید.

با این وجود، اگر طرفدار سیستم‌عامل iOS و خواهان دسترسی به اکوسیستم خدمات اپل هستید، آیفون SE 2022 بهترین جایگزین برای پیکسل 8a به شمار می‌رود. اما با انتخاب این دستگاه، در بخش‌های دیگر باید از امکانات زیادی چشم‌پوشی کنید.

آیفون اس ای ۲۰۲۲

چرا آیفون SE برجسته است؟

  • دسترسی به اکوسیستم اپل: آیا از سایر دستگاه‌ها و/یا سرویس‌های اپل استفاده می‌کنید؟ در این صورت، آیفون به‌صورت یکپارچه با این محصولات و خدمات ادغام می‌شود.
  • امکانات اضافی باکیفیت: آیفون SE 2022 مشابه 8a، از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.
  • iOS: سیستم‌عامل آیفون با اندروید در موارد متعددی تفاوت دارد. پس اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، iOS ارزش بررسی کردن را دارد.

بهترین جایگزین برای افراد خواهان سرعت بالا: وان‌پلاس 12R

اگر اولویت شما داشتن سرعت در تمام بخش‌های گوشی است، وان‌پلاس 12R بهترین جایگزین برای پیکسل 8a به شمار می‌رود. کمپانی وان‌پلاس با عرضه گوشی وان‌پلاس 12R در اوایل سال جاری، سروصدای زیادی به پا کرد. این گوشی درحالی که قیمتی مشابه با پیکسل 8a (یعنی ۴۹۹ دلار) دارد، در برخی موارد از رقیب گوگلی خود پیشی می‌گیرد. وان‌پلاس 12R از چیپ‌ست قدرتمندتر اسنپدراگون ۸ نسل ۲، شارژ سیمی ۱۰۰ وات (یا ۸۰ وات در ایالات متحده)، باتری بسیار بزرگ‌تر ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و همچنین یک نمایشگر فوق‌العاده روشن و دکمه‌ی هشدار اختصاصی وان‌پلاس بهره می‌برد.

با این حال، این گوشی در برخی زمینه‌ها از رقیب گوگلی خود عقب می‌ماند. وان‌پلاس 12R فاقد شارژ بی‌سیم و مقاومت در برابر آب است. همچنین، دوربین‌های این گوشی در حد متوسط هستند؛ بنابراین اگر عکاسی برایتان اولویت دارد، بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید. از نظر به‌روزرسانی نرم‌افزاری، وان‌پلاس تنها چهار به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه می‌دهد که قابل قبول است اما به خوبی سیاست به‌روزرسانی پیکسل نیست. با وجود این نکات منفی، وان‌پلاس با پردازنده قدرتمند، باتری بزرگ، شارژ فوق‌العاده سریع و نمایشگر عالی، گزینه‌ای است که اگر به دنبال یک گوشی با عملکرد فوق‌العاده و سخت‌افزاری با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های آینده هستید، ارزش بررسی کردن را دارد.

وان پلاس

چرا وان‌پلاس 12R برجسته است؟

  • شارژ سیمی فوق‌العاده سریع: این گوشی فاقد شارژ بی‌سیم است اما سرعت شارژ با سیم آن این کمبود را جبران می‌کند. وان‌پلاس 12R می‌تواند در حدود ۳۰ دقیقه از صفر به ۱۰۰ درصد برسد.
  • عملکرد عالی و باتری بزرگ: وان‌پلاس 12R در زمینه عملکرد، پیکسل 8a را پشت سر می‌گذارد و در عین حال، تا دو روز دوام باتری را ارائه می‌دهد.
  • آن نمایشگر فوق‌العاده روشن: نمایشگر این گوشی با روشنایی خودکار می‌تواند به ۱۶۰۰ نیت برسد که آن را برای مشاهده در فضای باز ایده‌آل می‌کند. همچنین، برای محتوای HDR می‌تواند به حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت دست پیدا کند.

بهترین جایگزین برای علاقه‌مندان به طراحی: ناتینگ فون 2a

اگر طراحی خاص و منحصربه‌فرد برای شما در اولویت قرار دارد، ناتینگ فون 2a بهترین جایگزین برای پیکسل 8a به شمار می‌رود. اولین گوشی سری A ناتینگ، عملکردهای پایه را به خوبی انجام می‌دهد. این گوشی از دوربین‌های دوگانه 50 مگاپیکسلی در پشت، چیپ‌ست میان‌رده اما توانمند Dimensity 7200 Pro و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 45 وات بهره می‌برد. همچنین، همچنان سیستم نورپردازی Glyph این برند در پشت گوشی وجود دارد که ظاهری منحصربه‌فرد برای آن به ارمغان می‌آورد.

بااین‌حال، این گوشی در برخی موارد از رقیب گوگلی خود عقب می‌ماند. ناتینگ فون 2a فاقد مقاومت در برابر آب، شارژ بی‌سیم و به‌روزرسانی‌های طولانی‌مدت نرم‌افزاری است (اگرچه همچنان چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند).

ناتینگ فون ۲ ای

چرا ناتینگ فون 2a برجسته است؟

  • طراحی منحصربه‌فرد: ناتینگ فون 2a با سیستم نورپردازی Glyph خود، در مقایسه با اکثر گوشی‌های موجود در بازار، ظاهری خیره‌کننده دارد.
  • شارژ نسبتا سریع: شارژ کامل باتری بزرگ این گوشی کمی بیش از یک ساعت طول می‌کشد که به احتمال زیاد بسیار سریع‌تر از زمان شارژ پیکسل 8a باشد.
  • قیمت رقابتی: ناتینگ فون 2a با قیمت 349 دلار در آمریکا و 319 پوند در انگلستان، قیمتی به مراتب پایین‌تر از گوشی گوگل ارائه می‌دهد.

گزینه اقتصادی: گوگل پیکسل 7a

اگر به دنبال تجربه کاربری گوشی‌های پیکسل با قیمتی مناسب‌تر هستید، پیکسل 7a (نسخه قبلی میان‌رده‌ی گوگل) نیز گزینه‌ی ارزشمندی به شمار می‌رود (البته به شرطی که بتوانید آن را با تخفیف پیدا کنید). با اینکه این گوشی از تراشه Tensor G3، صفحه‌نمایش روشن‌تر 120 هرتز، هفت سال به‌روزرسانی و برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی درون-گوشی بی‌بهره است، اما همچنان تراشه قابل قبول Tensor G2، پنج سال به‌روزرسانی و برخی ویژگی‌های خاص پیکسل‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین، شارژ بی‌سیم و درجه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP67 را داراست که این موارد با پیکسل 8a مطابقت دارند.

پیکسل ۷ ای

چرا پیکسل 7a برجسته است؟

  • استاندارد IP67 و شارژ بی‌سیم: این ویژگی‌ها در بازار گوشی‌های زیر 500 دلار رایج نیستند، پس خوشحالیم که آن‌ها را در پیکسل 7a می‌بینیم.
  • دوربین‌های عالی: پیکسل 7a با بهره‌گیری از پردازش تصویر فوق‌العاده گوگل، امکاناتی مانند نوردهی طولانی و رفع تاری چهره را به ارمغان می‌آورد.
  • نرم‌افزار پیکسل: پیکسل 7a اگرچه از جدیدترین قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل پشتیبانی نمی‌کند، اما همچنان از امکانات عالی مرتبط با تماس‌ها، نرم‌افزار ضبط صدای گوگل و موارد بسیار دیگری برخوردار است.


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید