خانهاخبار
iOS 17.5 با تغییراتی مهم منتشر شد

iOS 17.5 با تغییراتی مهم منتشر شد

اپل امروز جدیدترین به‌روزرسانی سیستم عامل آیفون‌های خود را عرضه کرده، که هرچند تغییرات بیشتری برای اتحادیه اروپا دارد، اما تغییرات آن برای دیگر مناطق جهان نیز قابل توجه است.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اپل امروز iOS 17.5 یعنی جدیدترین نسخه از iOS را منتشر کرده است. تغییرات در این نسخه برای کسانی که در اروپا زندگی می‌کنند بیشتر از افراد در سایر مناطق دنیا است، اما باز هم این نسخه برای ناحیه‌های دیگر تغییرات خوبی دارد.

iOS 17.5 با تغییراتی مهم منتشر شد

در این مقاله همه تغییرات جدید را در iOS 17.5 جمع‌آوری کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

دانلود برنامه‌ها از وب‌سایت (فقط اروپا)

سیستم عامل iOS 17.5 از توزیع برنامه‌های مبتنی بر وب در اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را برای دانلود به طور مستقیم در وب سایت‌های خود ارایه دهند. کاربران آیفون می‌توانند بدون استفاده از اپ استور، اپلیکیشن‌های iOS را از وب‌سایت‌های پشتیبانی ‌شده دانلود کنند.

همانند تغییرات iOS 17.4 که بازارهای اپلیکیشن‌های جایگزین را اضافه کرد، این قابلیت به آیفون محدود می‌شود و فقط در اتحادیه اروپا قابل استفاده است. توسعه‌دهندگان باید به مدت دو سال یا بیشتر در برنامه توسعه‌دهندگان اپل عضو باشند و باید بیش از یک میلیون نصب اولیه در iOS در سال قبل داشته باشند تا یک برنامه را برای دانلود ارایه دهند.

همه برنامه‌های دانلود شده از وب‌سایت‌ها روی آیفون‌ها باید به فرآیند تایید اپل ارسال شوند، و در حالی که هیچ کمیسیونی برای پرداخت به اپل وجود ندارد، اپل هزینه فناوری مرکزی نیم یورویی را دریافت می‌کند. البته هرچند که این قابلیت در حال حاضر تنها بر روی آیفون در دسترس است، اما اپل همین ویژگی را در اواخر سال جاری برای آیپد نیز ارایه خواهد کرد.

اپل نیوز پلاس

اپلیکیشن +Apple News اکنون یک حالت آفلاین دارد که دسترسی به فید «Today» و تب «+News» را حتی بدون اینترنت تلفن همراه یا وای فای فراهم می‌کند.

این برنامه شامل یک بازی روزانه کلمات جدید به نام «Quartiles» است. بازی مذکور از بازیکنان می‌خواهد که کاشی‌ها را برای تشکیل کلمات و کسب امتیاز ترکیب کنند. نکته مهم اینکه این بازی محدود به مشتریانی است که اشتراک پولی اپل نیوز پلاس را دارند.

iOS-17.5-Quartiles-Feature.jpg

ویژگی تابلوی امتیازات برای پازل‌های اپل نیوز پلاس شامل داده‌های بازیکن جدید برای جدول کلمات متقاطع، جدول کلمات متقاطع کوچک و Quartiles است. بازیکنان می‌توانند آمار و امتیازات خود را در طول زمان ببینند، چیزی مشابه نحوه عملکرد برنامه بازی نیویورک تایمز.

هشدارهای ردیاب آیتم شخص ثالث

iOS 17.5 پشتیبانی از ردیاب‌های آیتم شخص ثالث را اضافه می‌کند، ویژگی که اپل از سال گذشته روی آن کار کرده است.

اپل و گوگل یک راه حل بین پلتفرمی را برای هشدارهای ردیابی ناخواسته توسعه دادند و iOS 17.5 به کاربران آیفون اطلاع می‌دهد که ردیاب شخص ثالث در محدوده نزدیکی است. کد موجود در این به‌روزرسانی می‌گوید: «می‌توانید این مورد را غیرفعال کنید و از اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی آن با مالک جلوگیری کنید. برای انجام این کار، دستورالعمل‌های ارایه‌ شده در وب‌سایت سازنده این مورد را دنبال کنید».

یادداشت‌های منتشر شده اپل می‌گویند که تشخیص ردیابی بین پلتفرمی، به گونه‌ای طراحی شده است که در صورتی که یک ردیاب بلوتوث سازگار با آن‌ها حرکت کند، بدون در نظر گرفتن اینکه دستگاه با چه سیستم‌ عاملی جفت شده است، به کاربران اطلاع رسانی می‌کند.

لازم به ذکر است که گوگل شبکه Find My Device مبتنی بر اندروید خود را همزمان با عرضه اولیه تشخیص ردیابی بین پلتفرمی در ماه آوریل (اسفند ماه ۱۴۰۲) راه‌اندازی کرد.

وضعیت تعمیر

سیستم عامل iOS 17.5 شامل یک گزینه وضعیت تعمیر است که به آیفون اجازه می‌دهد بدون غیرفعال کردن فایند مای و Activation Lock برای سرویس ارسال شود.

ios-17-5-repair-state.jpg

این گزینه جدید «Remove This Device» در فایند مای موجود است و استفاده از آن با آیفون، دستگاه را در حالت تعمیر قرار می‌دهد. ارسال یک دستگاه برای تعمیر از لحاظ تاریخی مستلزم خاموش کردن فاین مایبوده است، که راهی برای اپل برای اطمینان از اینکه شخصی که درخواست تعمیر دارد مالک آیفون است، محسوب می‌شود.

گزینه وضعیت تعمیر، فایند مای را روشن می‌کند و آیفون همچنان در حین تعمیر با اپلیکیشن فایند مای قابل ردیابی است. آیفونی که در وضعیت تعمیر قرار می‌گیرد، در قسمت «Find My Device» گزینه آماده برای تعمیر را فهرست می‌کند و آیفون در حالت تعمیر کار می‌کند.

ویجت پادکست

ویجت پادکست که می‌تواند به صفحه اصلی یا صفحه قفل اضافه شود، اکنون دارای پس زمینه‌ای است که بسته به تصویر هنری آن پادکست در حال پخش تغییر می‌کند.

مدیریت دستگاه موبایل

راه‌حل‌های MDM می‌توانند نسخه بتا را در طول ثبت نام خودکار دستگاه اعمال کنند. ثبت نام خودکار دستگاه برای ساده کردن راه‌اندازی اولیه دستگاه طراحی شده است.

تغییرات در کد

تغییراتی در کد وجود دارد که در نسخه بتای iOS 17.5 پیدا شده که به ویژگی سلامت باتری آیپد اشاره می‌کند که احتمالا می‌تواند در جدیدترین آیپدها در دسترس باشد. سلامت باتری به عنوان یکی از ویژگی های iPadOS 17.5 فهرست نشده است، بنابراین مشخص نیست که آیا این ویژگی در دسترس است یا اینکه قرار است در آپدیت بعدی iOS  فعال شود.

منوی سلامت باتری آیپد احتمال دارد حداکثر ظرفیت باقیمانده و تعداد چرخه شارژ را نشان دهد، چیزی مشابه منوی سلامت باتری در آیفون.

مورد دیگر گزینه «مسدود کردن همه شرکت‌کنندگان» برای تماس‌های گروهی فیس تایم است که احتمالا برای مسدود کردن تماس‌های اسپم اشاره شده است، اما این گزینه هم اجرا نشده است و باید دید چه زمانی فعال می‌شود.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید