خانهاخبار
سری ویوو X100s با دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس معرفی شد

سری ویوو X100s با دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس معرفی شد

ویوو در کنار گوشی ویوو X100 اولترا از دو پرچمدار دیگر نیز رونمایی کرد که نخستین گوشی‌‌های مجهز به تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس محسوب می‌شوند.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ویوو امروز از پرچمدار پرمیوم خود برای سال ۲۰۲۴ میلادی موسوم به ویوو X100 اولترا رونمایی کرد. در حالی که همه نگاه‌ها به سوی پرچمدار ویوو و دوربین پریسکوپی ۲۰۰ مگاپیکسلی آن بود، این برند چینی مدل‌های جدیدی از دو گوشی پرچمدار ویوو X100‌ و X100 پرو را نیز معرفی کرد. 

دو گوشی جدید ویوو به نام‌های ویوو X100s و X100s پرو شناخته می‌شوند و به تراشه جدید مدیاتک یعنی دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مجهز شده‌اند.

جزییات فنی ویوو X100s

سری ویوو X100 با تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ معرفی و روانه بازار شد. مدل پلاس این تراشه اما قادر است به فرکانس بیشتر ۳٫۴ گیگاهرتزی دست پیدا کند و همچنین عملکرد آن در زمینه پردازش‌های هوش مصنوعی تا ۱۰ درصد بهتر شده است. علی‌رغم این بهبودها، پردازنده گرافیکی دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس تغییری نکرده و همچنان ARM Immortalis G720 است.

ویوو X100s پرو از تراشه تصویربرداری ویوو V3 بهره می‌برد در حالی که ویوو X100s به نسخه قدیمی‌تر V2 مجهز شده است. 

به مانند مدل‌های سال ۲۰۲۳ میلادی، ویوو X100s پرو از سنسور ۱ اینچی IMX989 سونی بهره می‌برد که سبب شده تا ماژول دوربین آن نیز برآمدگی بیشتری داشته باشد. در این راستا، ضخامت و وزن گوشی به ترتیب برابر با ۸٫۹۱ میلی‌متر و ۲۲۴ گرم شده است.

ویوو X100s

ویوو X100s

از سوی دیگر، ویوو X100s با ضخامت ۷٫۸ میلی‌متری از تمامی مدل‌های سری ویوو X100 و X100s نازک‌تر است. وزن این گوشی البته فرقی نکرده و به مانند مدل قبلی ۲۰۳ گرم است. 

منبع تغذیه ویوو X100s پرو باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ ۱۰۰ واتی باسیم و ۵۰ واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. مدل استاندارد نیز انرژی موردنیاز خود را از باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۰۰ واتی تامین می‌کند. 

ویژگی برجسته سری ویوو X100s گواهی IP69 آن‌ است که مقاومت گوشی در برابر فشار زیاد آب را تضمین می‌کند. با گواهی IPX8، غوطه‌وری در آب هیچ مشکلی را برای ویوو X100s و ویوو X100s پرو ایجاد نمی‌کند.

ویوو X100s پرو

ویوو X100s پرو

هر دو مدل سری ویوو X100s از نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی LTPO اولد با نرخ نوسازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز و رزولوشن تصویر 1.5K بهره می‌برد. این پنل ۱۰ بیتی از صددرصد فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. نمایشگر سری ویوو X100s قادر است به روشنایی ۳۰۰۰ نیتی دست پیدا کند و از فناوری تنظیم نور ۲۱۶۰ هرتزی PWM بهره می‌برد. 

برخلاف گوشی ویوو X100، مدل X100s‌ به نمایشگر تخت مجهز شده که برای برخی از کاربران یک بهبود مهم به شمار می‌رود. 

جزییات نمایشگر سری ویوو X100s

سیستم دوربین ویوو X100s پرو شامل سنسور ۱ اینچی IMX989 سونی با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۴٫۳ برابری است.

ویوو X100s به دوربین ۵۰ مگاپکسلی اصلی، لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری مجهز شده است. هر دوی این گوشی‌ها برای ثبت تصاویر سلفی از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد.

رنگ بندی سری ویوو X100s

سری ویوو X100s در سه رنگ تیتانیومی، سفید و خاکستری عرضه خواهد شد که البته مدل استاندارد آن یک رنگ سبز را نیز به همراه دارد. 

برچسب قیمتی ویوو X100s و X100s پرو در کانفیگ پایه رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی به ترتیب برابر با ۴۰۰۰ یوآن (۵۵۵ دلار) و ۵۰۰۰ یوآن (۶۹۰ دلار)‌ است. برای کانفیگ بالارده رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی، این دو گوشی به ترتیب با قیمت‌های ۵۲۰۰ یوآن (۷۲۰ دلار) و ۶۲۰۰ یوآن (۸۶۰ دلار) به فروش خواهند رسید. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید