خانهاخبار
به دنیای بدون سیم خوش آمدید: بهترین گوشی‌های دارای شارژ بی‌سیم

به دنیای بدون سیم خوش آمدید: بهترین گوشی‌های دارای شارژ بی‌سیم

با سیم‌های درهم‌پیچیده و شارژرهای گم‌شده خداحافظی کنید! شارژ بی‌سیم، راهی راحت و بدون دردسر برای شارژ گوشی شماست. کافیست گوشی خود را روی پد شارژ قرار دهید و ببینید که باتری‌اش جان دوباره می‌گیرد. این روش نه تنها راحت است، بلکه باعث می‌شود دیگر نگران خرابی درگاه شارژ گوشی‌تان نباشید، مشکلی که خیلی از ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. 

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

شارژ بی‌سیم که قبلا یک ویژگی لوکس برای گوشی‌های پرچمدار بود، حالا به استانداردی برای اکثر کاربران تبدیل شده است. این لیست بهترین گوشی‌های مجهز به این فناوری را معرفی می‌کند، از پرچمداران قدرتمند تا گزینه‌های به‌صرفه.

بهترین گوشی‌ها برای شارژ بی‌سیم:

  • سری Samsung Galaxy S24: مجموعه‌ی مورد انتظار Galaxy S24، در هر سه مدل (S24، S24 Plus و S24 Ultra) شارژ بی‌سیم را با سرعت‌هایی تا ۱۵ وات ارائه می‌دهد. 
  • سری Google Pixel 8 و Pixel Fold: گوگل با سری پیکسل ۸ و پیکسل Fold تاشو، همچنان بر میراث شارژ بی‌سیم خود پافشاری می‌کند. هر دو مدل برای تجربه‌ی کاربری آسان، شارژ بی‌سیم راحتی را ارائه می‌دهند.
  • Samsung Galaxy Z Flip 5 و Z Fold 5: گوشی‌های تاشوی سامسونگ، Z Flip 5 و Z Fold 5، هم به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز شده‌اند تا شارژ کردن این دستگاه‌ها حتی بیشتر از این آسان‌ شود.
  • فراتر از پرچمداران: خبر خوب برای کاربران با بودجه‌ی محدود! چندین گوشی جذاب دیگر مانند Nothing Phone 2، ASUS Zenfone 10، Sony Xperia 1 V نیز از قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار هستند.
  • سری Apple iPhone: اپل بالاخره به انقلاب بی‌سیم می‌پیوندد! هر دو سری iPhone 15 و iPhone SE (2022) قابلیت شارژ بی‌سیم را ارائه می‌دهند.

سری Samsung Galaxy S24: سلطان‌ شارژهای بی‌سیم

گلکسی اس ۲۴

قیمت تقریبی: از ۵۳  تا ۶۲ میلیون تومان

سری شیک و پرطرفدار Samsung Galaxy S24 امسال، فرمانروای بازار خواهد بود. هر سه مدل این سری، یعنی Galaxy S24، S24 Plus و S24 Ultra، از شارژ بی‌سیم با سرعت‌های تا ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند. اما قابلیت‌های این گوشی‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود! شما می‌توانید به لطف فناوری شارژ بی‌سیم معکوس، سایر دستگاه‌های خود را هم با توان ۴.۵ وات به صورت بی‌سیم شارژ کنید. البته یک نکته‌ی کلیدی وجود دارد: برای دستیابی به سرعت شارژ بی‌سیم ۱۵ وات، نیاز به یک شارژر بی‌سیم سامسونگ با فن خنک‌کننده‌ی داخلی دارید. با صرف‌نظر از این موضوع، سری S24 همچنان درخشان ظاهر می‌شود. این گوشی‌ها از مشخصات فنی رده بالا، طراحی‌های خیره‌کننده و برخی از بهترین قابلیت‌های دوربین موجود در بازار بهره می‌برند. سری S24 در تمامی زمینه‌ها قدرتمند است و شارژ بی‌سیم تنها یکی از ویژگی‌های عالی و متنوع آن به شمار می‌رود.

Google Pixel 8 و Pixel 8 Pro: شارژ بی‌سیم در اوج سرعت

پیکسل ۸

قیمت تقریبی: از ۴۴ تا ۵۵ میلیون تومان

گوگل همچنان به بهبود گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود ادامه می‌دهد و سری Pixel 8 شامل دو تا از بهترین گوشی‌هایی است که در سال ۲۰۲۳ دیده‌ایم. این دو دستگاه همچنین در میان بهترین گوشی‌های دارای شارژ بی‌سیم قرار می‌گیرند و سرعت شارژ آن‌ها نیز بسیار عالی است. Pixel 8 می‌تواند تا ۱۸ وات و Pixel 8 Pro تا ۲۳ وات به صورت بی‌سیم شارژ شود. با این حال، برای دستیابی به این سرعت‌ها به Pixel Stand مخصوص گوگل نیاز خواهید داشت. در صورت استفاده از شارژرهای استاندارد Qi، هر دو دستگاه به محدودیت ۱۲ وات برخورد خواهند کرد.به غیر از این محدودیت، هر دو گوشی تجربه‌ای فوق‌العاده ارائه می‌دهند. در حالی که پردازنده‌ی Tensor G3 شاید از رقبا پیشی نگیرد، اما قدرت کافی برای اجرای روان هر برنامه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر دو گوشی همچنین از رم کافی، دوربین‌های خیره‌کننده (همانطور که از گوشی‌های Pixel انتظار می‌رود)، طراحی‌های زیبا و ویژگی‌های هوش مصنوعی کارآمد بهره می‌برند.

حالا، اگر فکر می‌کنید سایر مدل‌های Pixel 8 کمی گران هستند، می‌توانید Google Pixel 7a را نیز در نظر بگیرید. این گوشی به محض عرضه به بازار، به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد. وجود قابلیت شارژ بی‌سیم در این مدل بسیار هیجان‌انگیز است، زیرا Pixel 6a فاقد این ویژگی بود. Pixel 7a در بخش‌های دیگر نیز گوشی عالی‌ای به شمار می‌رود. ما دوربین، عملکرد، طراحی و نرخ تازه‌سازی بهبودیافته‌ی ۹۰ هرتز آن را دوست داشتیم.

Google Pixel Fold: تاشدنی با دنیایی از قابلیت

پیکسل فولد

قیمت تقریبی: از ۱۱۱ میلیون تومان

گوگل در سال ۲۰۲۳ با Pixel Fold، قدرتمندانه وارد عرصه‌ی گوشی‌های تاشو شد. این گوشی با طراحی منحصربه‌فرد شبیه گذرنامه، از دو نمایشگر بهره می‌برد: یک نمایشگر داخلی بزرگ برای یک تجربه‌ی لذت‌بخش از محتوا و یک نمایشگر خارجی با اندازه‌ی مناسب برای کارهای روزمره. عملکرد Pixel Fold عالی است، هرچند ممکن است گاهی اوقات بیش از حد داغ شود. اما یک نقطه‌ضعف آن، شارژدهی است که چندان فوق‌العاده نیست و نیازمند شارژهای مکرر است. در این‌جا، قابلیت شارژ بی‌سیم به کمک شما می‌آید، زیرا دیگر لازم نیست نگران داغ شدن بیش از حد گوشی در حین شارژ کامل باشید – که می‌تواند بر سلامت باتری تأثیر بگذارد. البته Pixel Fold را می‌توان جزو بهترین گوشی‌های دارای شارژ بی‌سیم به شمار آورد. اما تنها نقطه‌ضعف آن در این زمینه، سرعت پایین شارژ، یعنی ۷.۵ وات است. با وجود این، Pixel Fold همچنان یک گوشی تاشدنی عالی با قابلیت‌های متعدد به شمار می‌رود و به همین دلیل در لیست ما باقی می‌ماند. فقط هنگام خرید، قیمت ۱۸۰۰ دلاری (111 میلیون تومانی) آن را به خاطر داشته باشید.

Samsung Galaxy Z Flip 5 و Z Fold 5: تازه‌ترین‌های تاشو با قدرت بی‌سیم

گلکسی زد فولد

سامسونگ، غول کره‌ای دنیای موبایل، سال‌هاست که در زمینه‌ی گوشی‌های تاشو پیشتاز است و جدیدترین محصولات این شرکت، یعنی Galaxy Z Flip 5 و Galaxy Z Fold 5، بار دیگر این برتری را به اثبات می‌رسانند. هر دوی این گوشی‌ها در لیست بهترین گوشی‌های دارای شارژ بی‌سیم قرار می‌گیرند، اگرچه سرعت شارژ آن‌ها به صورت بی‌سیم روی ۱۵ وات محدود است.

Galaxy Z Flip 5

قیمت تقریبی: از ۵۹ میلیون تومان

با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار (۵۹ میلیون تومان)، Galaxy Z Flip 5 یک انتخاب جذاب و خوش‌قیمت به شمار می‌رود. این گوشی تاشو، به لطف لولای بهبودیافته، تقریباً به‌صورت کاملاً صاف بسته می‌شود. نمایشگر خارجی آن نیز که سامسونگ آن را Flex Window می‌نامد، به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر شده و کاربری آسانی را به ارمغان می‌آورد. برتری دیگر Z Flip 5 نسبت به نسل‌های قبل، کسب استاندارد IPX8 است که خیال کاربر را بابت نفوذ آب و گرد و غبار راحت می‌کند. علاوه بر این، دوربین‌های عقب این گوشی تاشو با در نظر گرفتن ماهیت تاشو بودنش، واقعاً عملکردی درخشان دارند.

Galaxy Z Fold 5

اگر به دنبال یک تبلت کوچک قدرتمند در قالب گوشی هستید، Galaxy Z Fold 5 گزینه‌ی ایده‌آلی است. این گوشی تاشو نیز از همان لولای بهبودیافته و مکانیزم بستن صاف بهره می‌برد که تجربه‌ی کاربری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز AMOLED آن منتقدان را تحت تأثیر قرار داده است و عملکرد آن نیز در رده‌ی برترین‌های بازار قرار می‌گیرد. بعلاوه، پشتیبانی از S Pen در Z Fold 5، امکان یادداشت‌برداری دقیق و ویرایش حرفه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند. چه به دنبال ظاهر شیک و کاربردی باشید، چه قدرت و انعطاف‌پذیری بالا، سامسونگ با Galaxy Z Flip 5 و Z Fold 5 جدیدترین‌های دنیای تاشو را به شما ارائه می‌دهد و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی نیز خیال‌تان را از بابت تأمین انرژی راحت می‌کند.

Nothing Phone 2: طراحی خیره‌کننده، عملکرد روان و شارژ بی‌سیم

ناتینگ فون ۲

قیمت تقریبی: از ۳۲ میلیون تومان

Nothing Phone 2 با رویکردی تازه در میان گوشی‌های هوشمند، تجربه‌ای فوق‌العاده را با قیمتی رقابتی ارائه می‌دهد. جای تعجبی ندارد که این گوشی را در لیست بهترین‌های دارای شارژ بی‌سیم می‌بینیم. Nothing Phone 2 از سرعت ۱۵ وات برای شارژ بی‌سیم و ۴۵ وات برای شارژ باسیم پشتیبانی می‌کند. اما زیبایی‌های Nothing Phone 2 فراتر از شارژ بی‌سیم است. طراحی این گوشی با پنل پشتی شفاف و چراغ‌های LED که با اعلان‌ها و زنگ‌ها روشن می‌شوند، ساده و در عین حال فوق‌العاده چشم‌نواز است. ما همچنین عاشق نمایشگر LTPO OLED آن شدیم؛ این نمایشگر روشن، واضح و دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز برای اسکرول روان و تجربه‌ی بصری لذت‌بخش است. با وجود اینکه شاید پردازنده‌ی این گوشی از جدیدترین پردازنده‌ها نباشد، اما تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Plus Gen 1 به همراه ۸ تا ۱۲ گیگابایت رم، عملکردی بسیار روان را برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها ارائه می‌دهد. عمر باتری Nothing Phone 2 نیز بسیار عالی است و می‌توان با یک بار شارژ، تا بیش از ۱.۵ روز از آن استفاده کرد. با در نظر گرفتن قیمت اولیه‌ی ۶۰۰ دلاری (32 میلیون تومان)، Nothing Phone 2 گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی است که به دنبال تلفیقی از طراحی خاص، عملکرد روان و شارژ بی‌سیم با قیمتی مناسب هستند.

ASUS Zenfone 10: پرچمدار جمع‌وجو با قدرت و شارژ بی‌سیم

ایسوس ذنفون ۱۰

قیمت تقریبی: از ۵۳ میلیون تومان

خسته از گوشی‌های غول‌پیکر؟ طرفداران گوشی‌های خوش‌دست خوشحال باشید! ASUS Zenfone 10 با اندازه‌ای ایده‌آل و قابلیت‌های پرچمدار، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ای راحت و مدرن می‌گردند. اما این تنها مزیت Zenfone 10 نیست؛ این گوشی در بین بهترین‌های دارای شارژ بی‌سیم نیز قرار می‌گیرد. همانند بسیاری از پرچمداران این لیست، Zenfone 10 از شارژ بی‌سیم با سرعت ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. کیفیت ساخت عالی، طراحی مینیمالیستی و خوش‌دست، از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی این گوشی به شمار می‌روند. عملکرد Zenfone 10 نیز به هیچ وجه ناامیدکننده نیست، چرا که تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 و تا ۱۶ گیگابایت رم، اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌ها را تضمین می‌کنند. با وجود اندازه‌ی کوچک‌تر، عمر باتری این گوشی نیز کاملاً قابل قبول است؛ ما توانستیم در بررسی خود، با یک بار شارژ، به‌راحتی یک روز کامل از آن استفاده کنیم.

چند نکته‌ی قابل تأمل هم وجود دارد. متاسفانه، تعهد به‌روزرسانی نرم‌افزاری Zenfone 10 تنها شامل دو آپدیت اصلی سیستم ‌عامل می‌شود. همچنین، این گوشی در استفاده‌ی سنگین، کمی داغ می‌شود. فقدان لنز تله فوتو برای عکاسی با زوم، یکی دیگر از نکاتی است که می‌توان بر آن خرده گرفت. اما در مجموع، Zenfone 10 گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی است که به دنبال یک پرچمدار جمع ‌و جور، قدرتمند و با امکان شارژ بی‌سیم هستند.

Sony Xperia 1 V: غول چندرسانه‌ای با شارژ بی‌سیم و قیمتی قابل‌تأمل

سونی اکسپریا ۱

قیمت تقریبی: از ۷۰ میلیون تومان

اگر به دنبال سلطان دنیای محتوا و سرگرمی هستید، Sony Xperia 1 V جدیدترین گزینه‌ی درخشان کمپانی سونی است. با این حال، قیمت ۱,۴۰۰ دلاری آن ممکن است کمی شما را متردد کند. اما خبر خوب این است که Xperia 1 V همچنان در لیست بهترین گوشی‌های دارای شارژ بی‌سیم ۱۵ وات قرار می‌گیرد. Xperia 1 V تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما به ارمغان می‌آورد. این گوشی مجهز به نمایشگر خیره‌کننده‌ی K4 با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های حال حاضر، جک هدفون برای علاقه‌مندان به موسیقی و حتی درگاه کارت حافظه‌ی microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. باتری حجیم ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی، در بررسی ما با استفاده‌ی سبک تا دو روز دوام آورد و در صورت استفاده‌ی سنگین نیز همچنان می‌تواند بیش از یک روز برای شما شارژدهی کند.

علاوه بر شارژ بی‌سیم، قابلیت‌های خارق‌العاده‌ی دیگر Xperia 1 V، آن را به یک انتخاب ایده‌آل برای خالقان محتوا تبدیل کرده است. فوکوس خودکار فوق‌العاده‌ی دوربین، امکان ثبت تصاویر باکیفیت را در هر شرایطی فراهم می‌کند. فیلم‌ برداری استثنایی این گوشی نیز نظر هر کاربری را به خود جلب خواهد کرد. همچنین، چندین برنامه‌ی منحصربه‌فرد برای تولید محتوا در Xperia 1 V وجود دارد که به شما در حرفه‌ای‌تر کردن خروجی نهایی کمک می‌کند. بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف Xperia 1 V، قیمت آن (در حدود 70 میلیون تومان) است. با وجود کاهش قیمت در مقایسه با نسل قبلی، همچنان رقمی قابل‌تأمل به شمار می‌رود. اما اگر به دنبال بهترین‌های دنیای محتوا و شارژ بی‌سیم هستید، Xperia 1 V گزینه‌ی وسوسه کننده‌ای خواهد بود.

دنیای آیفون‌های ۱۵ با شارژ بی‌سیم و فراتر

آیفون ۱۵

طرفداران گوشی‌های هوشمند اپل، خوشحال باشید! در حالی که تا به اینجا بهترین‌های دنیای اندروید با قابلیت شارژ بی‌سیم را بررسی کردیم، نمی‌توانیم از خانواده‌ی قدرتمند آیفون ۱۵ اپل چشم‌پوشی کنیم. اپل در سال ۲۰۲۳ با چهار مدل جدید به میدان آمده است: iPhone 15، iPhone 15 Plus، iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max. خبر خوب این است که تمام اعضای خانواده‌ی آیفون ۱۵ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. این گوشی‌ها می‌توانند با استفاده از فناوری MagSafe تا ۱۵ وات به صورت بی‌سیم شارژ شوند. البته برای دستیابی به این سرعت، نیاز به تهیه‌ی یک شارژر MagSafe خواهید داشت. سایر شارژرهای بی‌سیم استاندارد، آیفون شما را با توان ۷.۵ وات شارژ می‌کنند. برای یافتن یک گزینه‌ی مناسب، می‌توانید راهنمای ما در مورد بهترین شارژرهای iPhone 15 را مطالعه کنید.

آیفون‌های ۱۵ با وجود عملکرد باتری و دوربین نه چندان عالی همچنان دستگاه‌ های خیلی خوبی هستند که اکثر کاربران از آن‌ها لذت خواهند برد. پشتیبانی از USB-C که بالاخره اضافه شده است، طراحی همچنان زیبا و کیفیت ساخت درجه یک، عملکردی که هرگز کند نخواهد شد و پشتیبانی نرم‌افزاری بی‌نظیر از نقاط قوت این سری به شمار می‌روند.

گزینه‌ی اقتصادی اما کارآمد: iPhone SE (2022) با شارژ بی‌سیم

آیفون اس ای

قیمت تقریبی: از ۳۱ میلیون تومان

اگر به دنبال یک گزینه‌ی اقتصادی و کاربردی هستید، iPhone SE (2022) همچنان یک انتخاب عالی با قابلیت شارژ بی‌سیم است. با این حال، در مقایسه با سری iPhone 15، یک پله عقب‌تر قرار می‌گیرد. iPhone SE به شارژرهای MagSafe به‌صورت مغناطیسی متصل نمی‌شود و از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی نمی‌کند. در عوض، باید به شارژ بی‌سیم کندتر ۷.۵ واتی بسنده کنید. اما ناامید نشوید! این گوشی با قیمت بسیار مناسب ۴۲۹ دلاری (معادل 31 میلیون تومان) ، برای یک آیفون، کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. با در نظر گرفتن این قیمت، دریافت تراشه‌ی قدرتمند A15 Bionic که در سری iPhone 13 و نسخه‌های غیر Pro سری iPhone 14 نیز وجود دارد، بسیار به‌صرفه به نظر می‌رسد. iPhone SE (2022) همچنین با ۴ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی (در بالاترین مدل)، نمایشگر کوچک‌تر ۴.۷ اینچی Retina و یک دوربین نسبتاً خوب همراه است. برخورداری از گواهینامه‌ی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، ویژگی‌ای است که به ندرت در گوشی‌های اقتصادی دیده می‌شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید