خانهاخبار
فروش محصولات لنوو و موتورولا در بازار آلمان ممنوع شد

فروش محصولات لنوو و موتورولا در بازار آلمان ممنوع شد

دادگاهی در آلمان فروش محصولات لنوو و موتورولا در این کشور به دلیل نقض پتنت را ممنوع اعلام کرده است.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پس از یک جدال حقوقی نسبتا طولانی، دادگاهی در آلمان فروش محصولات لنوو و موتورولا در این کشور را ممنوع اعلام کرد. به رای این دادگاه، شرکت لنوو پتنتی مربوط به ماژول‌های WWAN شرکت آمریکایی اینتردیجیتال را نقض کرده است. این ماژول‌ها نقش برقراری ارتباطات بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های پرتابل را بر عهده دارند.

lenovo 1.jpg

شرکت لنوو و زیر مجموعه آن یعنی موتورولا، دیگر حق فروش دستگاه‌هایی با پشتیبانی از اتصال GSM، UMTS، LTE و 5G در کشور آلمان را نخواهند داشت. این امر شامل جدیدترین پرچمداران موتورولا مانند سری اج ۵۰ نیز می‌شود.

به باور دادگاه، لنوو تکنولوژی پتنت شده اینتردیجیتال را در محصولات خود به کار برده و از پرداخت حق لایسنس به این شرکت نیز اجتناب کرده است. در سوی دیگر، شرکت چینی لنوو شرایط تعیین شده اینتردیجیتال برای پرداحت حق لایسنس را ناعادلانه می‌داند.

lenovo 2.jpg

در حال حاضر، تنها فروشندگان متفرقه تا پایان موجودی فعلی امکان فروش محصولات لنوو و موتورولا در کشور آلمان را دارند و تمامی گجت‌های با پشتیبانی از WWAN از وب‌سایت این دو شرکت حذف شده‌اند. به احتمال زیاد، لنوو و اینتردیجیتال خارج از دادگاه به توافق می‌رسند و در آینده نزدیک، شاهد بازگشت محصولات این دو برند به بازار آلمان خواهیم بود.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید