خانهاخبار
طرح مفهومی اپل واچ X‌ منتشر شد؛ دوربین برای فیس‌تایم!

طرح مفهومی اپل واچ X‌ منتشر شد؛ دوربین برای فیس‌تایم!

اپل واچ X احتمالا با بزرگ‌ترین بازطراحی سری اپل واچ عرضه می‌شود و حالا تصاویری مفهومی برخی از ویژگی‌های آن را نشان می‌دهند. 

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اپل امسال دهمین سری از ساعت‌های هوشمند اپل واچ را عرضه خواهد کرد که احتمالاً با نام اپل واچ X شناخته خواهد شد. سال گذشته میلادی، تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل یعنی مارک گرمن ادعا کرد که نسل جدید اپل واچ با دو قابلیت مهم سلامتی همراه خواهد شد. 

یکی از این قابلیت‌ها می‌تواند که عارضه جدی آپنه خواب (وقفه تنفسی در حین خواب) را شناسایی کند. در صورتی که این مشکل درمان نشود، بیمار ممکن است به مشکلات حادتری مانند فشار خون بالا و اختلالات قلب دچار شود. 

اپل واچ سری ۹

اپل واچ سری ۹

دیگر قابلیت احتمالی اپل واچ X قادر خواهد بود که فشار خون بالا را شناسایی کند و به کاربران هشدار دهد. شایان ذکر است که این قابلیت اطلاعات دقیقی از فشار خون را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و تنها یک اعلان هشدار را ارسال می‌کند تا کاربر برای درمان به پزشک مراجعه کند. 

آقای گرمن همچنین ادعا کرده که اپل واچ X از مکانیسم مغناطیسی برای اتصال بندها بهره خواهد برد. به علاوه، طراحی جدید ساعت جدید اپل احتمالاً سبب خواهد شد که باتری بزرگ‌تری در بدنه این پوشیدنی قرار بگیرد. 

حالا یک آژانس طراحی آلمانی به نام Wordsmattr تصاویری مفهومی از اپل واچ X را به اشتراک گذاشت که دیگر قابلیت‌های احتمالی این ساعت موردانتظار را نشان می‌دهد. 

مدل مفومی اپل واچ X

این شرکت در اعلامیه رسمی خود اعلام کرده که برای سه ماه روی طراحی مفهومی و رندرهای اپل واچ X کار کرده و اطلاعات مختلفی را از طریق شایعات، گزارش‌ها و پتنت‌های مربوط به این ساعت جمع‌آوری کرده است. 

بدنه اپل واچ X

همانطور که در این تصاویر مشخص است، طراحی اپل واچ X یادآور اپل واچ اولترا است که تنها ضخامت آن کاهش داشته است. مهم‌ترین ویژگی ساعت جدید اپل که در این تصاویر مشاهده می‌کنیم دوربین ۸ مگاپیکسلی آن است که در ناچ حفره نمایشگر جای گرفته است. 

با تجهیز اپل واچ به دوربین جلویی، پوشیدنی اپل قادر خواهد بود که به برقراری تماس ویدئویی بپردازد و با تصاویر سلفی را ثبت کند. 

دوربین فیس تایم اپل واچ X

مدل مفهومی اپل واچ X از یک سنسور فشار خون بهره می‌برد که شرکت Wordsmattr ادعا می‌کند همان قابلیت شناسایی فشار خون که آقای گرمن به آن اشاره کرده را فعال می‌کند. همچنین در مدل مفهومی اپل واچ X به بدنه تیتانیومی و تاچ‌آیدی ادغام‌شده با حلقه چرخان اشاره شده است. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید