خانهاخبار
مدل تجاری Surface Pro 10 معرفی شد

مدل تجاری Surface Pro 10 معرفی شد

آیا Surface Pro 10 مایکروسافت یک ارتقاء ارزشمند خواهد بود؟ 

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرانجام سرفیس پرو ۱۰ حداقل برای کاربران تجاری عرضه شد. این شرکت در ۲۱ مارس رسما از سرفیس ۱۰ رونمایی کرد و دستگاهی را به نمایش گذاشت که از نظر مشخصات فنی و ظاهری تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد. البته نسخه کاربران عادی هنوز عرضه نشده است و این احتمال وجود دارد که چند سورپرایز جزئی برای ما در نظر گرفته باشد. در این مطلب، به بررسی اطلاعات موجود در مورد سرفیس پرو 10 و انتظاراتمان از نسخه تجاری آن می‌پردازیم.

سرفیس پرو ۱۰

آیا Surface Pro 10 برای کاربران عادی عرضه خواهد شد؟

با توجه به عرضه مدل تجاری، بله، نسخه کاربران عادی نیز عرضه خواهد شد. اما هنوز مشخص نیست که آیا بین این دو نسخه تفاوت قابل توجهی وجود خواهد داشت یا خیر. در ابتدا، به دلیل دهمین سالگرد  Surface Pro، انتظار یک به‌روزرسانی اساسی را داشتیم. اگرچه ممکن است شاهد تغییرات یا گزینه‌های جدیدی در مشخصات فنی باشیم، به احتمال زیاد همان طراحی کلی در نسخه کاربران عادی نیز حفظ خواهد شد.

اما نکته‌ای قابل توجه وجود دارد، در حالی که تمام مدل‌های قبلی Surface Pro نسخه‌های کاربران عادی و تجاری خود را به طور همزمان عرضه کرده‌اند، عرضه جداگانه این دو نسخه در این مدل می‌تواند به معنای وجود رازهای بزرگ‌تر باشد. احتمالاً این موضوع به شایعاتی مربوط می‌شود که نسخه‌های مبتنی بر پردازنده‌های اینتل و ARM همزمان عرضه خواهند شد.

تاریخ انتشار احتمالی Surface Pro 10 مایکروسافت

  • Surface Pro 10 (Enterprise) — March 21, 2024
  • Surface Pro 9 — October 25, 2022
  • Surface Pro 8 — October 5, 2021

با توجه به سابقه مایکروسافت، انتظار می رود Surface Pro 10 برای مصرف کنندگان در اکتبر منتشر شود. با این حال، زمزمه هایی مبنی بر انتشار زودتر این مدل در ژوئن 2024 نیز به گوش می رسد. با توجه به وجود مدل تجاری، انتشار در بهار 2024 (شامل ژوئن) محتمل تر از پاییز است.

شایعات مربوط به مشخصات و ویژگی‌ها

شایعات اولیه حاکی از آن بود که Surface Pro 10 هر دو گزینه پردازنده‌های Intel و Snapdragon X Elite  را ارائه می‌کند. با این حال، نسخه تجاری که در حال حاضر در دسترس است، تنها از پردازنده‌های Meteor Lake  بهره می‌برد. این پردازنده‌ها در دو مدل Core Ultra 5 135U و  Core Ultra 8 165U  عرضه می‌شوند. همچنین، پیکربندی‌های مختلفی با حداکثر 64 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی در دسترس است.

در بخش نمایشگر، به نظر می‌رسد هر دو مدل تجاری و احتمالا مدل مصرف کنندگان عادی، از یک صفحه نمایش لمسی 13 اینچی PixelSense Flow با وضوح 2880 در 1920 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و نسبت تصویر 3:2 بهره‌مند خواهند شد. اما همچنان جای امیدواری وجود دارد که مدل مصرف‌کننده با نمایشگرOLED  عرضه شود، هرچند این موضوع هنوز تایید نشده است.

گزارش‌های Windows Central حاکی از آن است که ممکن است شاهد عرضه یک مدل 11 اینچی در کنار مدل 13 اینچی باشیم.  همچنین، این گزارش ادعا می‌کند که Surface Pro 10 احتمالا با حاشیه‌های باریک‌تر و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز برای هر دو مدل عرضه خواهد شد.
یکی از تغییرات بزرگ در مدل تجاری  Surface Pro 10، اضافه شدن Copilot داخلی و چندین ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند AI Explorer است.

 این ویژگی جدید به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود روی رایانه شخصی را فهرست‌بندی کنید و با استفاده از زبان طبیعی، در یک جدول زمانی به دنبال لحظات خاصی بگردید. به این ترتیب، می‌توانید ردپای خود را در برنامه‌ها، اسناد، صفحات وب، مکالمات و موارد دیگر دنبال کنید. احتمالاً در مدل مصرف کنندگان عادی نیز شاهد نمایشگر مشابهی خواهیم بود، اما شاید با چند ویژگی دوستانه‌تر برای مصرف‌کنندگان مانند ویرایشگرهای تصویر هوش مصنوعی یا موارد دیگر همراه باشد. با این حال، این صرفاً حدس و گمان است.

طبق شایعات جدید، مایکروسافت امسال ممکن است ما را غافلگیر کند! برخلاف Surface Pro 9 که مدل مبتنی بر ARM آن کمی دیرتر عرضه شد، به نظر می‌رسد نسخه‌های اینتل و ARM، Surface Pro 10 به طور همزمان عرضه شوند.

سرفیس پرو ۱۰

اگر این موضوع صحت داشته باشد، مدل مبتنی بر ARM این دستگاه با تراشه قدرتمند  Snapdragon X Elite ، می‌تواند یک هیولای واقعی از نظر عملکرد باشد. مدل اینتل نیز احتمالا از پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل بهره خواهد برد که شامل گزینه‌های Core i5 ،  Core i7 و شاید حتی Core Ultra باشد. این پردازنده‌ها در اکتبر 2023 عرضه شدند و یک ارتقاء منطقی برای تبلت هیبریدی مایکروسافت به شمار می‌روند. مشابه سال 2022، به نظر می‌رسد مدل اینتلی Surface Pro 10 همچنان فاقد قابلیت  5G باشد، در حالی که مدل آرمی احتمالا از آن بهره‌مند خواهد بود.

شایعات پیرامون Surface Pro 10 هیجان‌انگیز هستند و نشان می‌دهند که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای یک ارتقای قابل توجه نسبت به Surface Pro 9 است. مدل‌های مختلف با گزینه‌های پردازنده متفاوت، نمایشگر 120 هرتز بالقوه در اندازه‌های 11 و 13 اینچ، و ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در مدل تجاری، از جمله نکات برجسته به شمار می‌روند. عرضه همزمان مدل‌های اینتل و آرم نیز می‌تواند یک تغییر خوشایند باشد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اینها فقط شایعات هستند و مشخصات نهایی ممکن است متفاوت باشند.

قیمت سرفیس پرو 10 چقدر خواهد بود؟

  • Surface Pro 10 for Business— $1199 and up
  • Surface Pro 9 — $1100 and up
  • Surface Pro 8 — $1099 and up

همانطور که می‌دانید، قیمت خط تولید سرفیس پرو طی چند سال گذشته روندی افزایشی داشته و انتظار می‌رود این روند در مدل نهایی سرفیس پرو 10 نیز تکرار شود. اگرچه قیمت دقیق این دستگاه مشخص نیست، اما به احتمال زیاد چیزی در حدود 1150 دلار خواهد بود. برای مقایسه، مدل تجاری سرفیس پرو 9 تنها کمی گران‌تر از قیمت اولیه مدل‌های مصرف‌کنندگان عادی بود.

اگر به دنبال یک تبلت قدرتمند هستید که بتواند به خوبی از پس کارهای اداری شما برآید، سری سرفیس پرو انتخابی عالی است و مدل پرو 9 (با قیمت حدود 830 دلار در آمازون) هم اکنون نیز از قدرت بالایی برخوردار است. با این حال، عرضه سرفیس پرو 10 احتمالا تنها چند ماه دیگر فاصله دارد و به همین دلیل، به شما پیشنهاد می‌کنیم کمی صبر کنید .احتمالاً سرفیس پرو 10 از ارتقاء‌های قابل توجهی برخوردار باشد.  همچنین با عرضه این مدل، به احتمال زیاد شاهد کاهش قیمت سرفیس پرو 9 در فروشگاه‌ها خواهیم بود؛ چرا که آن‌ها سعی خواهند کرد تا موجودی انبار خود را به فروش برسانند.
البته، اگر کاملاً روی خرید سرفیس پرو 10 مصر نیستید، گزینه‌های تبلت دیگری هم در سطح حرفه‌ای وجود دارند. 

از واضح‌ترین جایگزین‌ها می‌توان به آیپد پروی اپل (با قیمت حدود 786 دلار در آمازون) و گلکسی تب اس 9 اولترا سامسونگ (با قیمت 1119 دلار در وبسایت سامسونگ) اشاره کرد. با این حال، هیچ یک از این محصولات از سیستم‌عامل ویندوز پشتیبانی نمی‌کنند، که می‌تواند برای برخی از کاربران یک عامل تعیین‌کننده باشد.

در نهایت، اگر اولویت شما پلتفرم ویندوز است و می‌توانید چند ماه صبر کنید، انتظار برای عرضه سرفیس پرو 10 به دلیل ارتقاء‌های احتمالی و کاهش قیمت مدل‌های قبلی، می‌تواند تصمیم خوبی باشد.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید