خانهاخبار
چیپست M4 آیپد پرو ۲۵ درصد از M3 سریع‌تر است

چیپست M4 آیپد پرو ۲۵ درصد از M3 سریع‌تر است

نتایج بنچ‌مارک تراشه جدید M4 اپل به بیرون آمده که ادعاهای این شرکت را در مورد قدرت آن ثابت می‌کند. حال بیایید نگاهی به تفاوت امتیازهای آن با چیپست‌های نسل قبل بیاندازیم و آنها را مقایسه کنیم.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بنچمارک‌های مدل‌های جدید آیپد پرو M4 در گیک‌بنچ ظاهر شده‌اند و به ما این ایده را می‌دهند که تراشه‌های ۳ نانومتری نسل دوم اپل در مقایسه با M3، M2 و دیگر تراشه‌های اپل سیلیکون نسل قبلی اپل چقدر سریع‌تر هستند.

نتایج بنچ مارک تراشه M4 اپل در آیپد پرو جدید

نسخه ۱۰ هسته‌ای تراشه M4 میانگین امتیاز تک هسته‌ای ۳۶۹۵ و میانگین امتیاز چند هسته‌ای ۱۴۵۵۰ را در ۱۰ بنچمارک کسب کرده است. وقتی صحبت از عملکرد تک هسته‌ای به میان می‌آید، M4 سریع‌تر از مک بوک پرو M3 Max است و در عملکرد چند هسته‌ای با M2 Max قابل مقایسه است.

برای داشتن زمینه ذهنی، در زیر نمرات تک هسته‌ای و چند هسته‌ای تراشه‌های قبلی اپل آورده شده و لازم به ذکر است که پیش‌فرض تمامی این تراشه‌ها با حداکثر پردازنده و گرافیک است:

  • چیپست M4: امتیاز ۳۶۹۵/۱۴۵۵۰
  • چیپست A17 Pro: امتیاز ۲۹۰۸/۷۲۳۴
  • چیپست M2: امتیاز ۲۵۴۰/۹۳۶۰
  • چیپست M2 Pro: امتیاز ۲۶۵۱/۱۴۲۹۵
  • چیپست M2 Max: امتیاز ۲۸۰۲/۱۴۸۰۰
  • چیپست M1: امتیاز ۲۲۷۲/۸۲۰۸
  • چیپست M3: امتیاز ۳۰۸۷/۱۱۷۰۲
  • چیپست M3 Pro: امتیاز ۳۱۱۲/۱۵۲۸۶
  • چیپست M3 Max: امتیاز ۳۱۲۸/۲۰۹۵۷

در مقایسه با M2 در نسخه قبلی آیپد پرو، M4 در عملکرد تک هسته‌ای ۴۶ درصد و در عملکرد چند هسته‌ای ۵۵ درصد سریع‌تر است. از طرف دیگر هرچند که اپل از M3 در آیپد استفاده نکرده، اما در نمرات تا ۲۴ درصد سریع‌تر از M3 است.

اپل گفته که M4 عملکرد پردازنده را تا ۱٫۵ برابر سریع‌تر از M2 در نسل قبلی آیپد پرو ارایه می‌دهد که بر اساس معیارهایی که تاکنون دیده‌ایم دقیق است.

اپل قصد دارد خانواده تراشه‌های M4 را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به تمام محصولات خود بیاورد و اولین مک‌های M4 برای اواخر امسال در نظر گرفته شده‌اند.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید