خانهاخبار
قیمت اپل ویژن پرو ۲ کاهش پیدا خواهد کرد!

قیمت اپل ویژن پرو ۲ کاهش پیدا خواهد کرد!

نسل جدید هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً دو سال دیگر و با قیمت پایین‌تر از مدل فعلی روانه بازار خواهد شد.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

از زمان عرضه در ماه فوریه سال جاری میلادی، هدست جدید اپل یعنی ویژن پرو به محصول مهم صنعت واقعیت ترکیبی بدل شده است. با برچسب قیمتی ۳۵۰۰ دلاری، هدست واقعیت ترکیبی اپل محصولی بسیار گران به شمار می‌رود که خرید آن را برای برخی از کاربران غیرممکن می‌کند.

حالا اما گزارش شده که نسل جدید هدست اپل موسوم به ویژن پرو ۲ با قیمت پایین‌تری معرفی خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد سامسونگ وارد زنجیره تامین این دستگاه می‌شود تا قیمت تمام‌شده آن کاهش پیدا کند.

اپل ویژن پرو به همراه باتری

چندی پیش خبری در دسترس قرار گرفت مبنی براینکه فروش ضعیف ویژن پرو باعث شده که اپل میزان تولید این دستگاه را کاهش دهد. این موضوع سبب شد که غول فناوری آمریکایی نقشه راه نسل جدید ویژن پرو را تغییر دهد و به تبع آن زمان رونمایی آن نیز به تعویق بیفتد.

افشاگری به نام Revegnus به تازگی ادعا کرده که نسل جدید اپل ویژن پرو در سال ۲۰۲۶ میلادی روانه بازار خواهد شد. همچنین در ادامه گزارش خود، این افشاگر اذعان داشته که برچسب قیمتی ویژن پرو ۲ بین بازه ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار خواهد بود. 

قیمت ۱۵۰۰ دلاری ویژن پرو ۲ به این معناست که اپل برچسب قیمتی محصول جدید خود را بیشتر از نصف کاهش می‌دهد. البته افت قیمتی مدل جدید ویژن پرو احتمالاً عواقبی مانند مشخصات فنی ضعیف‌تر و یا کیفیت ساخت پایین‌تر را به همراه خواهد داشت. حتی امکان دارد که اپل پسوند «پرو» را از نام هدست خود حذف کند.

هدست ویژن پرو

سامسونگ و اپل دو رقیب سنتی در صنعت گوشی هستند ولی حالا گزارش شده که غول فناوری کره احتمالاً وارد فرآيند تامین قطعات نسل جدید ویژن پرو خواهد شد. 

گزارش شده که سامسونگ به همراه شرکت SK Hynix حافظه DRAM ویژن پرو ۲ را تامین خواهد کرد. ظاهراً این همکاری باعث می‌شود که قیمت نهایی هدست جدید اپل کاهش پیدا کند. 

علی‌رغم برچسب قیمتی بالا، اپل ویژن پرو یکی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی / ترکیبی بازار محسوب می‌شود که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این وجود، تا زمانی که قیمت این دستگاه کاهش پیدا نکند و خرید آن برای اکثر کاربران آسان نشود، اپل نباید به استقبال زیاد از نسل جدید ویژن پرو امیدوار باشد. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید