خانهاخبار
مشخصات فنی سری شیائومی ۱۵ فاش شد؛ تراشه جدید کوالکام و نمایشگر باکیفیت

مشخصات فنی سری شیائومی ۱۵ فاش شد؛ تراشه جدید کوالکام و نمایشگر باکیفیت

نسل جدید سری پرچمدار شیائومی ظاهرا تراشه جدید کوالکام و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی را به همراه خواهد داشت.

۱۴۰۳/۱/۳۰

شیائومی معمولا جزو نخستین برندهایی است که از تراشه‌های جدید پرچمدار در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. در این رابطه، انتظار می‌رود امسال نیز دو گوشی پرمیوم شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو به اولین گوشی‌های پرچمدار بازار بدل شوند که با تراشه جدید کوالکام عرضه می‌شوند. 

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگری شناخته‌شده به نام Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo بخشی از مشخصات فنی سری شیائومی ۱۵ را فاش کرد.

مشخصات فنی سری شیائومی ۱۵

افشاگر DCS در گزارش خود ادعا کرده که گوشی‌های پرچمدار جدید شیائومی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار روانه بازار می‌شوند. همچنین این گوشی‌ها ظاهرا در طی ماه جاری میلادی وارد فاز دوم فرآیند آزمایش خواهند شد. 

این افشاگر اعلام کرده که سری شیائومی ۱۵ در دو اندازه نمایشگر مختلف و رزولوشن تصویر 1.5K و 2K معرفی خواهد شد. در این رابطه، گمان می‌رود که نمایشگر شیائومی ۱۵ از رزولوشن تصویر 1.5K پشتیبانی کند در حالی که شیائومی ۱۵ پرو از نمایشگر با رزولوشن تصویر 2K بهره خواهد برد. 

با توجه به این که افشاگر DCS اذعان داشته که اندازه نمایشگر سری شیائومی ۱۵ مشابه نسل قبلی است، انتظار داریم که شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو به ترتیب به نمایشگرهای ۶٫۳۶ و ۶٫۷۳ اینچی مجهز خواهند شد. 

شیائومی ۱۴ پرو

شایان ذکر است که سری شیائومی ۱۵ از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی OmniVision بهره خواهد برد که در سری شیائومی ۱۴ نیز به کار رفته است. همچنین شایعه شده که نسل جدید پرچمدار شیائومی به باتری‌های جدیدی مجهز خواهند شد.

افشاگر DCS ادعا کرده هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی از لنز پریسکوپی جدید و یا سنسور اثرانگشت اولتراسونیک در سری پرچمدار خود استفاده می‌کند و یا این دو قابلیت را کنار می‌گذارد. با این وجود، امکان دارد که دو قابلیت یادشده تنها در مدل پرو به کار رود.

در نهایت باید اشاره کرد که سری شیائومی ۱۵ احتمالا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی وارد فاز تولید انبوه خواهد بود. در این راستا، سری پرچمدار شیائومی احتمالا در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی برای بازار چین معرفی خواهد شد.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)