خانهاخبار
سرانجام در آیفون ۱۶ خبری از لنز فلر یا بازتاب نور روی شیشه لنز دوربین نخواهد بود

سرانجام در آیفون ۱۶ خبری از لنز فلر یا بازتاب نور روی شیشه لنز دوربین نخواهد بود

بنابر گزارش‌ها، مدل‌های پرو آیفون ۱۶ ممکن است برای بهبود کیفیت تصویر، از پوشش عدسی جدیدی بهره‌مند شوند.
 

۱۴۰۳/۱/۲۸

با توجه به گزارش‌های جدید، آخرین نسخه از محصولات آیفون به نام آیفون ۱۶  در حال طراحی و توسعه است. این اخبار نشان می‌دهند که این محصول با ویژگی‌های جدیدی به بازار عرضه خواهد شد که برای علاقمندان به عکاسی جذاب خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های مهم این محصول، حضور دکمه اختصاصی عکس‌برداری است که به کاربران امکان آسان‌تری برای گرفتن عکس‌های باکیفیت فراهم می‌کند. این ویژگی انتظار می‌رود تجربه عکاسی با آیفون را بهبود بخشد و امکانات بیشتری را برای کاربران فراهم کند.

افشاگری‌های جدید نشان می‌دهند که طراحان آیفون در حال کار بر روی پوشش لنزی جدیدی هستند که احتمالاً مشکلاتی اساسی در سیستم دوربین را حل خواهد کرد.

اگر این پوشش با موفقیت به بازار عرضه شود، انتظار می‌رود که بهبود قابل توجهی در کیفیت تصاویر و عملکرد دوربین آیفون نسبت به نسخه‌های قبلی داشته باشیم.

پوشش لنزی جدید آیفون ۱۶

در گزارشی جدید از یکی از افشاگران به نام Yeux1122 در پلتفرم Naver، اطلاعاتی درباره روکش جدید لنز آیفون 16 پرو فاش شده است که ممکن است مشکلات لنز فلر یا سایه نور روی تصاویر را در عکس‌ها را حل کند.

این روکش جدید از فناوری ALD یا Atomic Layer Deposition (رسوب لایه اتمی) بهره می‌برد. این فناوری به اپل این امکان را می‌دهد که لایه‌ای بسیار نازک از یک عنصر خاص را با ضخامت تنها چند نانومتر روی سطح لنز نصب کند. با این روش، سطح لنز به طور یکنواخت پوشیده می‌شود و باعث کاهش لنز فلر و سایه در تصاویر می‌شود.

لنز فلر یک پدیده است که در آن نور به صورت ناخواسته از سطح لنز منعکس می‌شود و می‌تواند وقتی از یک شیء روشن در پس‌زمینه تاریک عکس بگیرید، مشهود شود. سایه هم یک مشکل دیگر است که به دلیل بازتاب نور از سطح لنز رخ می‌دهد.

این روکش جدید که در حال توسعه توسط اپل است، با کاهش شاخص بازتاب سطح شیشه، به کاهش هاله در تصاویر نهایی کمک می‌کند.

این افشاگر ادعا می‌کند که این روکش جدید تنها برای مدل‌های iPhone 16 Pro موجود خواهد بود. سال گذشته، این شرکت فریم تیتانیومی را فقط برای مدل‌های پرو آیفون در نظر گرفت. همچنین حفره پویا (Dynamic Island) نیز همچنان مختص مدل‌های iPhone 14 Pro باقی ماند. این تازه‌ترین تکنولوژی پوشش لنز، ادامه‌ی سری فعالیت‌های اپل در جهت بهبود کیفیت تصاویر و تجربه کاربری در دستگاه‌های آیفون است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)