خانهاخبار
قابلیت غیرفعالسازی سریع تمامی افزونه‌ها به گوگل کروم اضافه می‌شود

قابلیت غیرفعالسازی سریع تمامی افزونه‌ها به گوگل کروم اضافه می‌شود

یکی از قابلیت‌های آزمایشی جدید مرورگر گوگل کروم به کاربران اجازه غیرفعالسازی تمامی افزونه‌های خود با یک کلیک را می‌دهد.

۱۴۰۳/۱/۲۵

شرکت گوگل قصد افزودن قابلیت کاربردی جدیدی به مرورگر کروم را دارد که امکان غیرفعالسازی سریع تمامی افزونه‌ها با یک کلیک را فراهم می‌کند. به گزارش خبرگزاری Gamer Stones، گوگل فلگ جدیدی را به نسخه 125.0.6398.0 کروم اضافه کرده است که پس از فعال شدن، گزینه‌ای برای غیرفعالسازی سریع افزونه‌ها را در منوی Extensions قرار می‌دهد.

chrome 1.jpg

این گزینه به کاربران اجازه می‌دهد تا با تنها یک کلیک، تمامی افزونه‌های مرورگر خود را غیر فعال کنند. در نسخه‌های فعلی، کاربران تنها امکان غیرفعالسازی افزونه‌ها به شکل مجزا را دارند. پس از فعالسازی این فلگ با مراجعه به آدرس (chrome://flags/#extensions-menu-access-control)، گزینه‌‌‌ای برای غیرفعالسازی افزونه‌های فعال نیز جایگزین گزینه پین شده‌ است. 

این فلگ تغییراتی ظاهری را نیز برای مرورگر کروم به همراه دارد و پس از فعالسازی آن، شاهد زبان طراحی جدید Material You با رنگ‌های داینمیک و حاشیه‌های خمیده در رابط کاربری کروم هستیم. این آپدیت برای کاربران سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، کروم او اس، فیوشا و لاکروس منتشر خواهد شد.

chrome 2.jpg

برخی از فلگ‌های گوگل کروم، در واقع قابلیت‌های در حال تست هستند و در نسخه‌های بعدی به صورت رسمی به این مرورگر راه می‌یابند. گوگل همچنین در حال تست قابلیتی به نام «Tab Declutter» است که تب‌های غیر فعال را به صورت خودکار آرشیو می‌کند. بنابراین به نظر رسیده که گوگل کروم به زودی تغییراتی عمده را به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)