خانهاخبار
چگونه از آمازون در ایران خرید کنیم؟

چگونه از آمازون در ایران خرید کنیم؟

اگر اهل جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی باشید، احتمالا اسم Amazon.com را زیاد شنیده‌اید! 

۱۴۰۳/۱/۲۵

اگر اهل جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی باشید، احتمالا اسم Amazon.com را زیاد شنیده‌اید! دنیایی از کالاهای متنوع که ته دلتان می‌گویید «کاش می‌توانستم فلان کالا را خیلی راحت از آمازون می‌خریدم». خرید از آمازون برای ایرانیان، چالش‌هایی مثل محدودیت‌های تحریم، مشکلات حمل و نقل و مسائل مربوط به پرداخت دارد. شاید با شنیدنِ این مشکلات، عطای خرید از آمازون را به لقای آن ببخشید! اما خبر خوش این است که راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای دور زدن این مشکلات وجود دارد. می‌توان از خدمات واسطه‌ای برای خرید و ارسال کالا، خرید کارت هدیه آمازون برای پرداخت یا استفاده از دوستان و آشنایانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند بهره برد. البته ما تمام محدودیت‌های این روش‌ها را بررسی کرده و در نهایت، روشی که مناسب و مقرون‌به‌صرفه است، برایتان معرفی کرده‌ایم.

1.jpg

راهنمای خرید از آمازون در ایران

اولین روش در راهنمای خرید از آمازون در ایران که ممکن است به ذهن همه برسد، خرید توسط دوستان و آشنایان باشد. این که آشنای شما، این ریسک را بپذیرد و فرآیند خرید را انجام داده و کالا را به دست شما برساند، چالش‌های خود را دارد. ممکن است کمتر کسی، این کار را برای شما انجام دهد. یا شاید هم خودتان نخواهید این درخواست را داشته باشید. بنابراین خیلی از افراد، علاقه خاصی به این گزینه ندارند. برخی از مردم هم هیچ آشنایی در خارج از کشور ندارند. آیا آنها حقِ استفاده از کالاها و خدمات جهانی را ندارند؟ 

داشتن ویزا کارت یا مستر کارت یکی از راه‌هایی است که می‌توانید با آنها کالاهای مورد نظرتان را به‌صورت خرید مستقیم از آمازون خریداری کنید. خُب باز به‌علت تحریم بین‌المللی، ما نمی‌توانیم این حساب‌ها را داشته باشیم. البته شرکت‌های واسطی وجود دارند که این حساب‌ها را برای شما باز می‌کنند. اما قیمت کالاها در آمازون براساس ارز محسابه می‌شود و انتقال ارز به حساب ویزا کارت یا مستر کارت هم دردسرهای خود را دارد که هم باید کارمزد شرکت واسط را در نظر بگیرید و هم امکان تغییر قیمت محصول! 

داشتن گیفت کارت آمازون هم یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توانید استفاده کنید. در استفاده از گیفت‌کارت‌ها هم محدودیت‌های زیادی وجود دارد که اگر توجه نکنید، اکانت شما در همان لحظه مسدود خواهد شد. آی پی شما باید ثابت و برای آمریکا باشد. اگر آی پی تغییر کند، بلاک خواهید شد. اما حتی اگر بتوانیم هزینه کالا را پرداخت کنیم، باز با مشکلات گمرک و تحویل در ایران مواجهه خواهیم شد. چون سایت آمازون، آدرس و کد پستی ایران را قبول نمی‌کند. راه حل چیست؟ باید از شرکت‌های واسطی کمک بگیرید که این مراحل را برای شما انجام می‌دهند تا شما با خیال راحت کالاهایتان را دریافت کنید. 

2.jpg

بهترین روش خرید از سایت آمازون و تحویل کالا در ایران!

شرکت‌های واسط زیادی در ایران وجود دارد که خرید از آمازون برای ایرانیان را راحت کرده‌اند. اما باید شرایط زیر را در انتخاب آنها در نظر بگیرید:

  • دفتر، وجود خارجی داشته باشد.
  • پشتیبانی خوبی داشته باشد تا به تمام سوالاتی که در حین خرید و پس از خرید برایتان ایجاد می‌شود، پاسخ دهند.
  • هزینه‌ها به‌صورت شفاف بیان شود (قیمت تمام‌شده، گمرک و حمل و نقل). حتی مالیات و ارزش افزوده‌ای اگر قرار است گرفته شود، حتما ذکر شود.
  • سرعت و دقت کافی در تحویل کالا در نظر گرفته شود.

شاید در ابتدا فکر کنید همین که شرکتی، وجود خارجی داشته باشد، می‌توانید از آن خرید کنید. اما وقتی وارد فرآیند خرید می‌شوید، با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهید شد، که بهتر است برای جلوگیری از این چالش‌ها، از همان ابتدا آموزش خرید از آمازون را دقیق‌تر یاد بگیرید. حتما در مورد تمام هزینه‌ها با شرکت مورد نظر به توافق برسید. چون ممکن است در ابتدا، یک هزینه برای شما ذکر شود، اما پس از رسیدنِ کالا، هزینه‌های اضافی‌تری برایتان مطرح شود. قیمت ارز هر روز در حال تغییر است و توافق بر سر هزینه‌ها در همان ابتدا خیلی به نفع خریدار است.

یکی از شرکت‌های معتبر و نام‌آشنا، خرید از آمازون با مستردبی است. چرا این شرکت:

  • شما بی‌دغدغه و خیلی راحت، کالاهای مورد نظرتان را دستچین می‌کنید و لینک آن را برای مستر دبی ارسال می‌کنید.
  • معتبرترین و ارزان‌ترین فروشنده توسط این شرکت انتخاب می‌شود.
  • Mrdubai، اصالت فروشنده و کالا را از فروشگاه مقصد بررسی می‌کند تا شما دچار مشکل نشوید! این ویژگی، مزیت رقابتی آن محسوب می‌شود!
  • فاکتور و جزئیات آن به‌صورت واضح و شفاف در اختیارتان قرار می‌گیرد.
  • پس از تحویل کالا به شرکت، سلامت آن بررسی شده و سپس برایتان ارسال می‌شود.
3.jpg

مزایای خرید از آمازون برای ایرانیان

  • کالاهای جدید

اگر جزء کسانی هستید که دوست دارید که از ترندها و کالاهای جدید زودتر از بقیه، استفاده کنید، پس آمازون، گزینه وسوسه‌برانگیزی خواهد بود. خیلی از کالاها به‌علت مشکلات گمرک، ممکن است هیچ وقت وارد ایران نشوند. اما با آموزش نحوه خرید از آمازون، می‌توانید این محدودیت را از بین ببرید.

  • تنوع کالاها

هیچ محدودیتی در خرید از آمازون وجود ندارد. تمامی مارکت‌ها و فروشگاه‌های معتبر در سایت آمازون حضور دارند و خیلی راحت می‌توانید کالاهای مورد نظرتان را بخرید. 

  • خرید با قیمت کمتر

قیمت کالاها در آمازون نسبت به فروشگاه‌های ایرانی مناسب‌تر است. از همه مهم‌تر، می‌توانید کالاهای استوک با گریدبندی‌های متفاوت را نیز از این مارکت بزرگ بخرید.

  • تخفیف‌های ویژه

محال ممکن است کالایی بدون تخفیف در آمازون پیدا کنید و تخفیف‌ها هر ساعت به‌روز می‌شوند! مخصوصا در مناسب‌های ویژه مثل جمعه سیاه، می‌توانید کل خریدهای خود را انجام دهید. 

  • برندهای اصل

اگر جزء آن دسته از افراد باشید که دوست دارید کالاهای اصل را از خود برندها بخرید، آمازون انتخابی عالی خواهد بود.

4.jpg

نکات مهم برای خرید از سایت آمازون

اگر نحوه خرید از آمازون و لِمِ آن را خیلی خوب بلد باشید، بدون هیچ مشکلی می‌توانید از این پلتفرمِ آنلاینِ جذاب استفاده کنید.

  • اعتبار فروشنده را حتما در نظر بگیرید. تمام توضیحات را بخوانید تا از اصالت کالا مطمئن شوید.
  • حتما بخش نظرات و نقد و بررسی‌ها را بخوانید. نوشتن نظرات در مورد محصولات یکی از خصوصیاتِ خوبِ خارجی‌هاست. بنابراین روی نظراتِ نوشته‌شده دقیق باشید.
  • مقایسه قیمت‌ها در آمازون به‌راحتی، امکان‌پذیر است. بخش نحوه خرید از آمازون در سایت اصلی آن را حتما بخوانید تا با فوت و فَن‌های مقایسه قیمت آشنا شوید.
  • یکی از نکات مهم در آموزش خرید از آمازون، توجه به فیلترهای محصولات است. تنوع کالاها در سایت آمازون زیاد است. از فیلترهای پیشرفته استفاده کنید تا بهترین کالا را بر اساس نیازهای خود پیدا کنید.
  • توضیحات محصول را خیلی دقیق بخوانید و همان رنگ و سایزی را انتخاب کنید که مد نظرتان است. زیرا به‌دلیل مشکلات زیادی که در زمینه خرید از آمازون برای ایرانیان وجود دارد، ممکن است سیاست بازگشت محصول خیلی سخت اتفاق بیفتد. بنابراین از همان ابتدا، مساله را جدی بگیرید تا در آینده، دچار مشکل نشوید. 
  • حتما به تگ‌های Prime (اکانت ویژه)، best seller (فروش زیاد) و sponsored (تبلیغ به ازای پرداخت پول به آمازون) توجه کنید. 

نتیجه‌گیری

ما سعی کرده‌ایم تا راهنمای خرید از آمازون را صفر تا صد برایتان شرح دهیم. جذابیت‌های زیادی در جهان وجود دارد که نباید اجازه دهیم، محدودیت‌ها مانع رسیدنِ ما شوند. آمازون هم یکی از این جذابیت‌هاست. کالاهای متنوع و جدیدی که هر روز وارد جهان می‌شوند و می‌توانند کیفیت زندگی ما را بهتر کنند. امیدواریم که توانسته باشیم تا به سوال «چگونه از آمازون در ایران خرید کنیم؟»، پاسخ قانع‌کننده‌ای داده باشیم.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)