خانهاخبار
گوشی‌های وان پلاس به بهترین مدل هوش مصنوعی گوگل مجهز می‌شوند

گوشی‌های وان پلاس به بهترین مدل هوش مصنوعی گوگل مجهز می‌شوند

گوگل به تازگی تایید کرده که مدل هوش مصنوعی قدرتمند جمنای اولترا برای گوشی‌های اوپو و وان پلاس عرضه خواهد شد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۳

چندی پیش، وان پلاس و اوپو قابلیت هوش مصنوعی AI Eraser برای گوشی‌های خود عرضه کرده‌اند که می‌تواند عناصر ناخواسته و اضافی را از تصاویر حذف کند. قابلیت مذکور بر پایه مدل هوش مصنوعی اختصاصی دو شرکت وان پلاس و اوپو اجرا می‌شود.

حالا اما این دو شرکت بزرگ چینی به تازگی تایید کرده‌اند که قابلیت‌های هوش مصنوعی مبتنی بر مدل‌های جمنای گوگل به زودی در دسترس گوشی‌های آن‌ها قرار خواهند گرفت.

گوگل در طی رویداد Cloud Next اعلام کرد که گوشی‌های وان پلاس و اوپو در آینده ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر مدل جمنای را دریافت می‌کنند که شامل قابلیت خلاصه‌نویسی اخبار، خلاصه‌نویسی در برنامه ضبط صدا و یک ویژگی به نام «جعبه‌ابزار هوش مصنوعی» می‌شوند. 

وان پلاس ۱۲

وان پلاس و اوپو نیز به طور غیر مستقیم یک قابلیت هوش مصنوعی جدید اشاره کرده‌اند که می‌تواند برای شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید کند. به نظر می‌رسد این ویژگی به تولید تصاویر و یا متون اختصاص پیدا می‌کند.

همکاری وان پلاس / اوپو و گوگل به همین جا ختم نمی‌شود چرا که این دو برند اعلام کرده‌اند در اواخر سال جاری میلادی،‌ قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی گوگل یعنی Gemini 1.0 Ultra برای گوشی‌های آن‌ها عرضه خواهد شد. در واقع، وان پلاس و اوپو قصد دارند که به اولین تولیدکنندگانی بدل شوند که از پلتفرم جمنای اولترا در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. 

در حال حاضر، سری پیکسل ۸ و سری گلکسی اس ۲۴ به ترکیبی از قابلیت‌های هوش مصنوعی دو مدل جمنای نانو و جمنای پرو مجهز شده‌اند. با تجهیز گوشی‌های وان پلاس و اوپو به مدل جمنای اولترا، بهبود بزرگی در زمینه هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند اعمال می‌شود.

مدل هوش مصنوعی جمنای

جمنای اولترا قوی‌ترین مدل هوش مصنوعی گوگل به شمار می‌رود ولی برخلاف جمنای نانو که به صورت محلی (On-Device) اجرا می‌شود، مدل اولترا تنها از سرورهای گوگل پردازش می‌شود. در این رابطه، برای فعال‌سازی قابلیت‌های هوش مصنوعی جمنای اولترا روی گوشی‌های وان پلاس و اوپو، به اتصال اینترنت نیاز خواهد بود.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که کدام یک از قابلیت‌های گوشی‌های وان پلاس و اوپو برپایه جمنای اولترا اجرا می‌شود و کدام ویژگی‌ها از مدل هوش مصنوعی اختصاصی این دو شرکت بهره می‌برند. به هر روی، انتظار داریم که تا پایان سال جاری میلادی جزئيات بیشتری از همکاری گوگل و وان پلاس / اوپو در دسترس قرار بگیرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید