خانهاخبار
ردمی توربو ۳ معرفی شد؛ میان‌رده‌ای با تراشه شبه‌پرچمدار

ردمی توربو ۳ معرفی شد؛ میان‌رده‌ای با تراشه شبه‌پرچمدار

گوشی جدید برند ردمی یک دستگاه میان‌رده پرمیوم است که به تراشه قوی، نمایشگری باکیفیت و فناوری شارژ سریع مجهز شده است.

۲۳ فروردین ۱۴۰۳

شیائومی امروز از گوشی میان‌رده پرمیوم جدیدی رونمایی کرد که ردمی توربو ۳ (Redmi Turbo 3) نام دارد. این گوشی به سخت‌افزاری قوی و نمایشگری درخشان مجهز شده و احتمالا با نام تجاری پوکو F6 روانه بازارهای جهانی می‌شود. 

در ابتدا، قرار بود که ردمی توربو ۳ با نام ردمی نوت ۱۳ توربو عرضه شود ولی شیائومی تصمیم گرفت که گوشی جدید خود را با اسم تازه‌ای معرفی کند. 

ردمی توربو ۳.jpg

از نظر ظاهری، ردمی توربو ۳ زبان طراحی نسل قبلی خود یعنی ردمی نوت ۱۲ توربو را به ارث برده که شامل دو حلقه دوربین، فریم تخت و گوشه‌های گرد می‌شود. با ضخامت ۷٫۸ میلی‌متری و وزن ۱۷۹ گرمی، ردمی توربو ۳ به راحتی در دستان کاربر جای می‌گیرد.

پنل جلویی گوشی جدید ردمی میزبان نمایشگر حفره‌دار ۶٫۷ اینچی اولد است که از حاشیه‌های فوق‌نازک بهره می‌برد و در خود سنسور اثر انگشت را جای داده است. این نمایشگر ۱۲ بیتی همچنین از رزولوشن تصویر 1.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و قادر است به روشنایی ۲۴۰۰ نیتی دست پیدا کند. 

نمایشگر ردمی توربو ۳.jpg

برای تصویربرداری، ردمی توربو ۳ به دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-600 سونی با لرزشگیر اپتیکال و لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی مجهز است. نوع دوربین سوم هنوز گوشی مشخص نشده است. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی، ردمی توربو ۳ از دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

قلب تپنده ردمی توربو ۳ تراشه اسنپدراگون 8s نسل سه است که نسخه‌ ضعیف‌شده اسنپدراگون ۸ نسل سه به شمار می‌رود. این تراشه با حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت به پردازش اطلاعات می‌پردازد.

برای مدیریت حرارت تولیدشده از فعالیت پردازنده، شیائومی گوشی جدید خود را به سیستم خنک‌کننده محفظه بخار و فناوری ICE Cooling مجهز کرده است. انرژی موردنیاز سخت‌افزار ردمی توربو ۳ توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۹۰ واتی تامین می‌شود.

رنگ بندی ردمی توربو ۳.jpg

شایان ذکر است که ردمی توربو ۳ از قابلیت‌ شناسایی ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت، کاربران می‌توانند بدون لمس نمایشگر برخی تسک‌های خاص مانند ثبت تصاویر و یا اسکرول صفحات را انجام دهند. یک ابزار ویرایش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در ردمی توربو ۳ وجود دارد که دارای عملکرد مشابه Magic Eraser گوشی‌های پیکسل است و عناصر ناخواسته‌ را از تصاویر حذف می‌کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که ردمی توربو ۳ با سیستم عامل HyperOS (مبتنی بر اندروید ۱۴) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. قیمت این گوشی برای کانفیگ‌های مختلف به قرار زیر است:

  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۱٬۹۹۹ یوآن (۲۷۶ دلار)
  • رم ۱۲ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۲٬۲۹۹ یوآن (۳۱۷ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۲٬۴۹۹ یوآن (۳۴۵ دلار)
  • رم ۱۶ گیگابایتی / حافظه ۱ ترابایتی: ۲٬۷۹۹ یوآن (۳۸۶ دلار)

ردمی توربو ۳ در سه رنگ طلایی، مشکی و سبز به فروش خواهد رسید. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید