خانهاخبار
پرچمدار تاشو شیائومی ۲ دوربین تله‌فوتو خواهد داشت!

پرچمدار تاشو شیائومی ۲ دوربین تله‌فوتو خواهد داشت!

شیائومی میکس فولد ۴ احتمالا به لطف دوربین‌های تله‌فوتو خود می‌تواند تجربه تصویربرداری باکیفیتی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

۲۲ فروردین ۱۴۰۳

در بازار گوشی‌های تاشو، برند سامسونگ حرف اول را می‌زند و سهم گسترده‌ای از این بازار را در اختیار دارد. امسال نیز غول فناوری کره در ماه ژوئیه از نسل جدید گوشی‌های تاشو خود موسوم به گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ رونمایی خواهد کرد. 

حالا اما گزارشی در دسترس قرار گرفته که ادعا می‌کند یک دستگاه رقیب می‌تواند گلکسی زد فولد ۶ را در زمینه دوربین‌های زوم شکست دهد. 

طبق این گزارش، وبسایت AndroidHeadlines با جستجو در کدهای منبع HyperOS به اطلاعات تازه‌ای پیرامون گوشی تاشو پرچمدار شیائومی یعنی میکس فولد ۴ (با شناسه مدل Goku)دست پیدا کرده است. 

تصویر شیائومی میکس فولد ۳

براساس جزئیات فنی فاش‌شده، شیائومی میکس فولد ۴ احتمالا به دوربین تله‌فوتو مجهز خواهد شد که شامل سنسور ۶۴ مگاپیکسلی OV60A40 با زوم ۲ برابری و سنسور ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپی S5K3K1 با زوم ۵ برابری می‌شوند. 

شایان ذکر است که شیائومی میکس فولد ۴ نخسیتن گوشی تاشو مجهز به دوربین تله‌فوتو دوگانه محسوب نخواهد شد چرا که قبلا دو گوشی ویوو X فولد و X فولد پلاس با دو دوربین تله‌فوتو عرضه شده‌اند. با این وجود، دوربین تله‌فوتو دوگانه همچنان به ندرت در گوشی‌های تاشو دیده می‌شود.

در مقایسه با گلکسی زد فولد ۶ که احتمالا به سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری مجهز خواهد شد، شیائومی میکس فولد ۴ عملکرد بهتری در ثبت تصاویر پرتره و همچنین بزرگنمایی خواهد داشت. با قابلیت بزرگنمایی هوش مصنوعی که با گوشی شیائومی ۱۴ اولترا معرفی شد، پرچمدار تاشو شیائومی حتی می‌تواند عملکردی در حد بهترین گوشی‌های بازار داشته باشد. 

دیگر دوربین‌های شیائومی میکس فولد ۴ شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی خواهد شد. در این گزارش همچنین ذکر شده که محصول تاشو شیائومی از نمایشگر کاور با رزولوشن بالاتر و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه بهره خواهد برد.

شایعات قبلی ادعا کرده‌اند که شیائومی میکس فولد ۴ با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه خواهد شد که از شارژ ۱۰۰ واتی باسیم و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. همچنین شایعه شده که این گوشی از گواهی IPX8 برخوردار خواهد شد.

متاسفانه امکان دارد شیائومی میکس فولد ۴ تنها به بازار چین محدود شود و برای بازارهای جهانی در دسترس قرار نگیرد. البته گزارش شده که نخستین گوشی تاشو فلیپ شیائومی، میکس فلیپ، روانه بازارهای جهانی خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید