خانهاخبار
گوگل سرانجام قابلیت «فایند مای» خود را راه‌اندازی کرد

گوگل سرانجام قابلیت «فایند مای» خود را راه‌اندازی کرد

پس از مدت‌ها کاربران اندروید هم به مانند دستگاه‌های اپل می‌توانند از قابلیت «فایند مای» یا همان ردیابی محصولات خود بهره ببرند که می‌تواند برای دستگاه‌های گم شده یا دزدیده شده بسیار مفید باشد.

۱۴۰۳/۱/۲۱

گوگل امروز قابلیت «Find My Device» را برای محصولات مبتنی بر اندروید معرفی کرده که  عملکردی مشابه شبکه فایند مای اپل دارد و برای مکان‌یابی دستگاه‌های اپل طراحی شده است.

اندروید فایند مای

به مانند ویژگی فایند مای در اپل، شبکه فایند مای گوگل هم می‌تواند از میلیون‌ها دستگاه اندرویدی (دارای اندروید ۹ یا بالاتر) برای ردیابی محصولات دزدیده شده و گم شده اندروید استفاده کند. یک گوشی هوشمند اندرویدی گم شده می‌تواند با استفاده از بلوتوث به دستگاه‌های اندرویدی نزدیک پینگ کند و اطلاعات موقعیت مکانی را به صاحب آن بازگرداند.

از آنجایی که این شبکه از بلوتوث استفاده می‌کند، حتی زمانی که دستگاه‌های اندرویدی آفلاین هستند و اتصال سلولی یا وای فای ندارند، باز هم کار می‌کند. برخی از دستگاه‌ها مانند پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو حتی در صورت خاموش بودن یا اتمام باتری، قابل مکان‌یابی خواهند داشت. در واقع فایند مای گوگل همان مجموعه ویژگی‌ها را دارد که فایند مای اپل دارد.

از ماه می (اردیبهشت ماه) شبک «Find My Device» برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی با ردیاب‌های بلوتوث شرکت‌هایی مانند Chipolo و Pebblebee نیز کار می‌کند و به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا ردیاب‌ها را به آیتم‌ها متصل کنند تا مکان آنها را در شبکه اندروید پیدا کنند. در حالی که گوگل ردیاب‌های مخصوص به خود را تا به حال عرضه نکرده، این ردیاب‌های شخص ثالث به همان روشی که ایرتگ اپل کار می‌کند، عمل خواهند کرد.

برای اینکه کاربران آیفون بدون اطلاع آنها با استفاده از این شبکه جدید ردیابی نشوند، گوگل با اپل همکاری کرده تا مشخصات صنعتی ایجاد کند که به کاربران آیفون و اندروید اجازه می‌دهد بدون توجه به برند دستگاه ردیابی، هشدارهایی درباره ردیاب‌های اقلام ناشناخته نزدیک دریافت کنند. گوگل منتظر مانده تا اپل از هشدارهای ردیاب شخص ثالث پشتیبانی کند تا شبکه خود را بر اساس کد موجود در iOS 17.5 راه‌اندازی کند.

به نظر می‌رسد iOS 17.5 هشدارهای «Find Moving With You» ایرتگ را به ردیاب‌های آیتم‌های شخص ثالث گسترش می‌دهد و به آیفون اجازه می‌دهد تا ردیاب‌های آیتم‌های مبتنی بر اندروید و ردیاب‌های سایر شرکت‌ها را شناسایی کند. در برخی از کدهای iOS 17.5 آمده است: «شما می‌توانید این مورد را غیرفعال کنید و آن را از اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با مالک جلوگیری کنید. برای انجام این کار، دستورالعمل های ارایه شده در وب سایت توسط سازنده این مورد را دنبال کنید».

گوگل اکنون که پس از اپل این اقدام را کرده، توانسته از انتقاداتی که اپل پس از راه‌اندازی ایرتگ‌هایش با آن مواجه شد، درس بگیرد. اخبار و گزارش‌های متعددی در مورد استفاده مجرمان از ایرتگ برای تعقیب، سرقت خودرو و موارد دیگر منتشر شده که باعث شده اپل تغییرات متعددی در هشدارهای ردیاب ناخواسته ایجاد کند. اپل فرکانس هشدارها را افزایش داده و همچنین یک برنامه Tracker Detect را برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی کرده، اما همکاری اپل با گوگل راه ‌حل پایدارتری را تضمین می‌کند که کاربران اندروید و آیفون را به عنوان یکی دیگر از شبکه‌های ردیابی اصلی راه‌اندازی می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)