خانهاخبار
راز صفحه‌نمایش ضد انعکاس گلکسی اس ۲۴ اولترا را فاش شد

راز صفحه‌نمایش ضد انعکاس گلکسی اس ۲۴ اولترا را فاش شد

سامسونگ با انتشار یک مقاله و ویدیو، جادوی نهفته در پس ویژگی‌های ضد انعکاس صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۴ اولترا را توضیح داده است. 
 

۲۰ فروردین ۱۴۰۳

از زمانی که سامسونگ محافظ صفحه‌نمایش ضد انعکاس Corning Gorilla Armor را به همراه گلکسی اس ۲۴ اولترا معرفی کرد، ویژگی‌های واقعی این سیلیکات جدید، کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

در بسیاری از مقایسه‌ها و آزمایش‌ها، گلکسی اس ۲۴ اولترا در مقایسه با سایر مدل‌ها، در چالش با سایه‌ها و انعکاسات، برتری قابل توجه و چشمگیری را از خود نشان داد.

راز این محافظ حالا فاش شده است؛ چرا که سامسونگ با انتشار یک مقاله کوتاه و یک ویدیو، جادوی نهفته پشت ویژگی‌های مات گلکسی اس ۲۴ اولترا را توضیح داده است.

این شرکت، محافظ شیشه‌ای Corning Armor را «مقاوم‌ترین در برابر خط و خش و پیشرفته‌ترین شیشه گوریلا گلس ساخته شده تا به امروز» می‌نامد.

ویژگی‌های ضد انعکاس صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۴ اولترا

این راز نهفته در پس ویژگی‌های ضدسایه گلکسی اس ۲۴ الترا، به فرآیند لایه‌بندی در مقیاس نانو بر روی شیشه برمی‌گردد. شرکت کورنینگ از پلاسمای یکنواخت در محفظه پر از آرگون استفاده کرده است تا لایه‌هایی به ضخامت نانومتر را روی شیشه قرار دهد.

تفاوت کلیدی اینجاست که برخی از لایه‌های نازک نانومتری در گوریلا آرمور، مانند فیلترهای پراکندگی تک‌طرفه بسیار ریز عمل می‌کنند.

این لایه‌ها نور محیط را به جای اینکه مستقیماً بازتاب دهند، جذب کرده و در داخل لایه‌های شیشه‌ای پخش می‌کنند. این فرآیند به جای ایجاد بازتابی قوی و متمرکز از منابع نور شدید، بازتابی ضعیف ایجاد می‌کند و به خاصیت ضد‌بازتابِ شیشه کمک می‌کند.

گوریلا آرمور در حال حاضر تنها برای گلکسی اس ۲۴ اولترا عرضه می‌شود و طبق گفته‌ی سامسونگ و کورنینگ، این ماده در تست‌های سقوط سه برابر بهتر از شیشه معمولی عمل می‌کند.

انتظار می‌رود شرکت کورنینگ پس از پایان دوره‌ی انحصار برای گلکسی اس ۲۴، گوریلا آرمور را به دیگر تولیدکنندگان نیز ارائه دهد.

نظر شما در مورد گلکسی اس ۲۴ اولترا و محافظ گوریلا آرمور آن چیست؟ آیا این یک فناوری پیشگام است که باید روی تمام گوشی‌ها وجود داشته باشد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید