خانهاخبار
اسپاتیفای به کمک هوش مصنوعی پلی‌لیست‌های سفارشی می‌سازد

اسپاتیفای به کمک هوش مصنوعی پلی‌لیست‌های سفارشی می‌سازد

اسپاتیفای از قابلیت جدیدی به نام پلی‌لیست‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد که به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک دستور، پلی‌لیستی سفارشی بسازید. 
 

۲۰ فروردین ۱۴۰۳

هوش مصنوعی مولد (Generative AI) این روزها همه جا حضور دارد؛ از گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها گرفته تا مرورگرهای وب و موارد دیگر.

اسپاتیفای، مدتی پیش با قابلیت هوش مصنوعی دی‌جی به این جمع پیوست، اما اکنون با راه‌اندازی آزمایشی پلی‌لیست‌های هوش مصنوعی، سطح کار خود را بالاتر برده است.

این شرکت روز گذشته (هفتم آوریل) از پلی‌لیست‌های هوش مصنوعی برای کاربران اسپاتیفای پریمیوم رونمایی کرد که به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک دستور (prompt)، پلی‌لیست‌هایی ایجاد کنید.

هوش مصنوعی و اسپاتیفای

اسپاتیفای، همچنین چند نمونه از این دستورها را به اشتراک گذاشته است، از جمله «relaxing music to tide me over during allergy season» و «a playlist that makes me feel like the main character».

این پلتفرم استریم موسیقی خاطرنشان کرد که دستورات می‌توانند شامل مکان‌ها، حیوانات، فعالیت‌ها، رنگ‌ها، ایموجی‌ها و شخصیت‌های فیلم باشند.

همچنین افزود که بهترین دستورات ترکیبی از حالات روحی، هنرمندان، ژانرها و دهه‌ها هستند، اگرچه می‌توانید این پلی‌لیست‌ها را با دستورات بعدی اصلاح کنید. اسپاتیفای همچنین اعلام کرد که «اقداماتی» را در رابطه با دستورات توهین‌آمیز در نظر گرفته است.

در حال حاضر، بهتر است انتظار عرضه‌ی گسترده را نداشته باشید، زیرا اسپاتیفای تایید کرده است که پلی‌لیست‌های هوش مصنوعی فعلاً فقط برای کاربران پریمیوم در استرالیا و بریتانیا در دسترس است. با این حال، امیدواریم این قابلیت زودتر از موعد به بازارهای بیشتری راه پیدا کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید