خانهاخبار
اپل تسلیم شد! شبیه‌سازهای بازی بالاخره به اپ استور می‌آیند

اپل تسلیم شد! شبیه‌سازهای بازی بالاخره به اپ استور می‌آیند

اپل در اقدامی غافلگیرکننده، اجازه ورود شبیه‌سازهای بازی به اپ استور را صادر کرد. این تغییر، پس از سال‌ها محدودیت در اپ استور، به کاربران iOS امکان می‌دهد تا از بازی‌های کلاسیک و نوستالژیک در دستگاه‌های خود لذت ببرند.
 

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

در حالی که اپل تا به امروز محیطی بسیار محدود برای دریافت برنامه‌های جانبی و شبیه‌سازهای بازی در اپ استور خود ارائه کرده بود، گوگل این محدودیت را در فروشگاه Play Store خود نداشت. تا کنون، شبیه‌سازهای بازی برای کاربران اندرویدی در پلی استور در دسترس بوده‌اند.

اکوسیستم iOS اپل به شدت محدودکننده است، به خصوص در مورد برنامه‌های جانبی؛ بنابراین وجود شبیه‌سازهای بازی در اپ استور اپل تا زمانی که اتحادیه اروپا تصمیم به ایجاد تغییراتی نگرفت، غیرقابل تصور بود.

اما طی آخرین اعلامیه، اپل اعلام کرده است که از این پس شبیه‌سازهای بازی می‌توانند نه تنها در اتحادیه اروپا، بلکه در سراسر جهان در اپ استور لیست شوند.

شبیه‌سازهای بازی بالاخره به اپ استور می‌آیند

این تغییر که برای اولین بار توسط وب‌سایت The Verge مشاهده شد، شامل بازی‌های قابل دانلودی که توسط این شبیه‌سازها ارائه می‌شوند نیز می‌شود؛ با این حال، این بازی‌ها باید با «تمامی قوانین قابل اجرا» مطابقت داشته باشند.

این تغییر نشان می‌دهد که اپل به دنبال تغییرات مثبتی در سیاست‌هایش در خصوص اجازه‌ی دسترسی به برنامه‌های جانبی در اپ استور است، اما همچنان این شرکت برای حفظ کنترل بر روی سیاست‌های خود در اپ استور تلاش می‌کند.

اپل، پس از تغییرات اخیر در سیاست فروشگاه برنامه‌های خود، اقدام به مجموعه‌ای از تغییرات دیگر نموده است.

به گفته‌ی این شرکت با مقر در کوپرتینو، از این پس مینی‌بازی‌ها و مینی‌اپلیکیشن‌های درون برنامه‌های بزرگ مانند وی‌چت، باید از تکنولوژی HTML5 استفاده کنند. این تغییر به معنای این است که این نوع برنامه‌ها و بازی‌ها دیگر نمی‌توانند به صورت مستقل و به عنوان اپلیکیشن‌های جداگانه در فروشگاه برنامه‌های اپل عرضه شوند.

همچنین، اپل در پاسخ به فشارهایی از سوی کمیسیون اروپا، تعهد داده است که به برنامه‌های استریم موسیقی در اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد تا لینک‌های داخلی را در برنامه خود جای دهند.

این اقدام امکان دسترسی به خریدهای خارجی و اطلاعات قیمت‌گذاری را برای کاربران فراهم خواهد کرد و به واکنش به نظرات و تقاضای کاربران و مقامات اروپایی انجامیده است.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید