خانهاخبار
سامسونگ بار دیگر بر تخت نشست؛ پرفروش‌ترین برند در ماه فوریه

سامسونگ بار دیگر بر تخت نشست؛ پرفروش‌ترین برند در ماه فوریه

فروش موفق سری گلکسی اس ۲۴ باعث شد که سامسونگ در ماه فوریه از رقیب دیرینه خود یعنی اپل پیشی بگیرد و بار دیگر به بهترین برند بازار از لحظ حجم عرضه و فروش بدل شود.

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

سال گذشته، دو موسسه تحقیقاتی معتبر IDC و کانترپوینت گزارش دادند که اپل برای اولین بار موفق شده به پرفروش‌ترین برند بازار تبدیل شود. در سال ۲۰۲۳ میلادی، غول فناوری آمریکایی حدود ۲۲۹ میلیون آیفون را روانه بازار کرد در حالی که سامسونگ با عرضه ۲۲۵ میلیون گلکسی در جایگاه دوم لیست برندهای پرفروش بازار قرار گرفت.

با عرضه موفق سری آیفون ۱۴ و سری آیفون ۱۵، سهم بازار اپل در سال ۲۰۲۳ میلادی از ۱۹ درصد به ۲۰ درصد رسید. از سوی دیگر، سهم بازار سامسونگ از ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرد.

گوشی گلکسی سامسونگ

حالا اما خبرگزاری KoreaTimes با نقل قول از موسسه کانترپوینت اعلام کرده که فروش بالای گوشی‌های گلکسی در بازارهای اروپا و ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ میلادی باعث شده که سامسونگ بار دیگر به بهترین برند بازار از نظر حجم عرضه و فروش بدل شود. 

در ماه فوریه سال جاری میلادی، سامسونگ حدود ۱۹ میلیون گوشی عرضه کرده که سهمی ۲۰ درصدی از بازارهای جهانی را در اختیار این برند قرار داده است. در بازه زمانی مشابه، اپل حدود ۱۷ میلیون آیفون را روانه بازار کرده که معادل سهمی ۱۸ درصدی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است.

یکی از تحلیلگران شرکت Hana Securities به نام کیم روک‌هو اذعان داشته که یکی از نشانه‌های موفقیت سامسونگ این است که غول فناوری کره‌ای به لطف فروش موفق سری گلکسی اس ۲۴ در بازارهای ایالات متحده و اروپا، سهمی ۲۰ درصدی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است.

گلکسی اس ۲۴ اولترا

گلکسی اس ۲۴ اولترا (Galaxy S24 Ultra)

سامسونگ در ماه فوریه سال جاری میلادی با سهمی ۳۴ درصدی پرفروش‌ترین برند بازار اروپا لقب گرفته است. در بازار ایالات متحده که معمولا اپل در آن حرف اول را می‌زند، سهم سامسونگ از ۲۰ درصد در ماه ژانویه به ۳۶ درصد در فوریه افزایش پیدا کرده است. 

در بازه زمانی مذکور، اپل همچنان برند برتر بازار ایالات متحده بوده ولی سهم این برند به ۴۸ درصد در ماه فوریه کاهش پیدا کرده است. اپل در ماه ژانویه سال جاری سهمی ۶۴ درصدی را در اختیار داشته است. 

برگ برنده امسال سامسونگ سری گلکسی اس ۲۴ است چرا که تا پایان ماه فوریه، حدود ۶٫۵۳ میلیون واحد از سری پرچمدار این برند به فروش رفته است. سه گوشی گلکسی اس ۲۴، گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی خود در جلب نظر کاربران بسیار موفق ظاهر شده‌اند.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید