خانهاخبار
افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خردادماه سال جاری

افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خردادماه سال جاری

 خرداد سال ۱۴۰۳، سرعت اینترنت ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و این افزایش بنابر تعهدی است که از اپراتورها گرفته شده است.

۱۸ فروردین ۱۴۰۳

سرعت پایین اینترنت از جمله مواردی است که در سال‌‎های اخیر چالش‎‌های بی‌شماری را برای کاربران به وجود آورده به همین دلیل سرعت پایین، اختلال و قطعی دیگری خبر تازه‌‎ای نیست و مدت‎‌‌هاست که کاربران با این مشکلات دست و پنجه نرم می‎‌‌کنند. در این میان اما هر از گاهی وعده‎ایی از سوی مسئولان برای بهبود شرایط اینترنت داده می‌‎شود. اما اینکه این وعده‎‌‌ها تا چه اندازه محقق خواهد شد خود جای سوال دارد.

اخیرا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در وعده تازه خود زمانی را برای افزایش سرعت اینترنت مشخص کرده است. بر اساس گزارشی از مهر، زارع‎‌‌پور در خصوص برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت در سال جدید گفته است: با افزایش تعرفه اپراتورها، تعهدی از اپراتورها گرفتیم به این ترتیب که تا خرداد سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد و تا پایان سال، ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.

Minister-of-Communications.jpg
وی افزود: مشاهده داشبوردهای جهانی نشان داده که در اسفند ماه سال ۱۴۰۲، سرعت ثابت و سیار افزایش یافته و رتبه ما بهبود پیدا کرده است به طوری که ارتباطات موبایل ۵ پله و ارتباطات ثابت حدود ۳ پله بهبود پیدا کرده است.

زارع‌‎پور با بیان اینکه مردم، شایسته بهترین‌ها هستند و وزارت ارتباطات تصمیم دارد مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کند، تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که در مسیر حل مشکلات کمک می‌کند پروژه فیبرنوری است که چهره ارتباطات ثابت ما را تغییر می‌دهد چرا که بیش از ۱۰ سال است در انتهای جدول هستیم که ان‌شاءالله با اجرای این پروژه به یک سوم بالای جدول صعود پیدا می‌کنیم.

حال باید منتظر ماند و دید که خردادماه شاهد بهبود سرعت اینترنت خواهیم بود و یا باز هم این وعده به دست فراموشی سپرده می‌‎شود!؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید