خانهاخبار
طراحی سری آیفون ۱۶ فاش شد؛ چینش جدید دوربین‌های مدل استاندارد و پلاس

طراحی سری آیفون ۱۶ فاش شد؛ چینش جدید دوربین‌های مدل استاندارد و پلاس

به تازگی تصاویر ماکت‌های هر چهار مدل سری آیفون ۱۶ فاش شده که طراحی جدید نسخه‌های استاندارد و پلاس آن را تایید می‌کنند.

۱۶ فروردین ۱۴۰۳

در طی چند ماه گذشته، گزارش‌های زیادی پیرامون نسل جدید سری پرچمدار اپل موسوم به سری آيفون ۱۶ منتشر شده که بخشی از مشخصات فنی آن را فاش کرده‌اند. همچنین اخیرا رندرهای CAD آیفون ۱۶ پرو و تصاویر قاب‌های آیفون ۱۶ / ۱۶ پلاس در دسترس قرار گرفت که طراحی این گوشی‌ها را نشان می‌دهند.

حالا اما به تازگی تصاویر ماکت‌های سری آیفون ۱۶ فاش شده که طراحی هر چهار مدل سری پرچمدار اپل را تایید می‌کنند. این ماکت‌ها ظاهرا برای تولید‌کنندگان قاب ارسال شده تا براساس آن‌ها محصولات خود را توسعه دهند.

تصویر ماکت سری آیفون ۱۶

تصاویر ماکت‌های سری آیفون ۱۶ که شامل هر چهار مدل آیفون ۱۶، ۱۶ پلاس، ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس می‌شود طراحی این گوشی‌ها را از همه زوایا نشان می‌دهند. همانطور که در تصاویر قبلی نیز دیده بودیم، مهمترین تغییر طراحی به مدل‌های پلاس و استاندارد سری آیفون ۱۶ مربوط می‌شود. 

همانطور که در این تصاویر مشخص است،‌ دوربین‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس به صورت عمودی در زیر هم قرار خواهند گرفت. برای مقایسه، سنسورهای آيفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به صورت مورب جای گرفته‌اند.

به لطف چینش جدید دوربین‌های دو پرچمدار اپل، امکان ضبط ویدئوهای سه‌بعدی برای هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو فراهم می‌شود. 

تصویر ماکت سری آيفون ۱۶

جدا از تغییر محل قرارگیری دوربین‌ها، آيفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس به مانند برادرهای بزرگ‌تر خود یعنی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از دکمه اکشن بهره خواهند برد. همچنین دکمه جدید کپچر نیز در ماکت‌های سری آیفون ۱۶ دیده می‌شود.

تصویر ماکت سری آيفون ۱۶

تصاویر ماکت‌های سری آيفون ۱۶ همچنین نشان می‌دهند که مدل‌های پرو و پرو مکس اندکی از نسخه‌های استاندارد و پلاس بزرگ‌تر هستند. قبلا نیز گزارش شده بود که مدل‌های پرو و پرو مکس به ترتیب از نمایشگرهای بزرگ‌تر ۶٫۳ اینچی و ۶٫۹ اینچی مجهز خواهند شد. در این رابطه، به نظر می‌رسد افزایش ابعاد دو پرچمدار اپل به افزایش اندازه نمایشگر‌ آن‌ها مربوط شود.

در نهایت باید اشاره کرد که اپل احتمالا در ماه سپتامبر از سری آیفون ۱۶ رونمایی خواهد کرد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید