خانهاخبار
اپل پنسل جدید یک ویژگی جالب بدست خواهد آورد

اپل پنسل جدید یک ویژگی جالب بدست خواهد آورد

به گزارش مک رومرز، کد مخفی داخل نسخه بتای سیستم عامل iPadOS 17.5، نشان از یک اپل پنسل جدید دارد که با فشار دادن قرار است کارهای مختلفی انجام دهد.

۱۶ فروردین ۱۴۰۳

اولین نسخه بتای iPadOS 17.5 به طور بالقوه به نسل چهارم اپل پنسل جدید اشاره دارد، موضوعی که در میان شایعات زیاد مبنی بر عرضه یک قلم اپل جدید، احتمال رونمایی از آن را بیشتر کرده است.

اپل پنسل

به گزارش مک رومرز، نسخه بتا این سیستم عامل شامل یک کد مخفی به یک نسخه V4 از اپل پنسل است:

NumberOfApplePencilV1ConnectionsCount
NumberOfApplePencilV2ConnectionsCount
NumberOfApplePencilV3ConnectionsCount
NumberOfApplePencilV4ConnectionsCount

شایعه شده است که یک قلم اپل جدید در کنار مدل‌های به‌روز شده آیپد پرو و آیپد ایر در ماه می (اردیبشهت ماه) عرضه می‌شود. اپل به نسخه USB-C اپل پنسل که سال گذشته منتشر شد به عنوان نسل سوم از این محصول در کدهای iOS اشاره می‌کند، بنابراین مدل نسل چهارم نسخه جدیدی خواهد بود که احتمالا جایگزین نسل دوم اپل پنسل می‌شود.

کد اضافی در نسخه بتای iPadOS 17.5 که توسط همکار مک رومرز آرون پریس کشف شده، نشان می‌دهد که اپل پنسل می‌تواند برای برخی اقدامات حرکتی در حالت «فشرده» داشته باشد، اما جزییات در این خصوص بسیار اندک هستند. این ژست حرکتی ممکن است راه سریع‌تری را برای افزودن برچسب، باکس متن، امضا یا شکل در برنامه‌های ویرایش تصویر به کاربران ارایه دهد.

از طرف دیگر مک رومرز پیش‌تر به طور انحصاری گزارش داده بود که اپل یک قلم جدید با پشتیبانی از VisionOS را آزمایش کرده است، اما مشخص نیست که آیا این ویژگی برای عموم منتشر خواهد شد یا خیر.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید