خانهاخبار
آیپد امروز ۱۴ ساله شد

آیپد امروز ۱۴ ساله شد

۱۴ سال پیش دقیقا در ۳ آوریل ۲۰۲۴، اپل از تبلت خود رونمایی کرد و حالا تولد ۱۴ سالگی این دستگاه با طولانی‌ترین زمان انتظار برای رونمایی از نسل جدید این محصول محبوب اپل مصادف شده است.

۱۶ فروردین ۱۴۰۳

اپل آیپد نسل اول خود را ۱۴ سال پیش در چنین روزی راه‌اندازی کرد و خط تولیدی را راه انداخت که فضای تبلت و محاسبات سطح ابتدایی را تعریف کرد، تغییر در نحوه استفاده از رسانه‌ها ایجاد کرد و تاثیر فرهنگی بسیار زیادی داشت.

آیپد

اولین آیپد اپل در ۳ آوریل ۲۰۱۰ (۱۴ فروردین ۱۳۸۹) عرضه شد. آیپد که برای پر کردن شکاف بین لپ ‌تاپ و تلفن هوشمند طراحی شده بود، ترکیبی منحصر به‌ فرد از قابلیت حمل، سهولت استفاده و تطبیق‌پذیری را ارایه می‌کرد که برای طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان و حرفه‌ای‌ها جذاب بود.

در قلب موفقیت آیپد، طراحی زیبا و رابط کاربری ساده iOS آن بود. صفحه نمایش لمسی ۹٫۷ اینچی تجربه‌ای فراگیر را در اختیار کاربران قرار می‌داد که در آن زمان بی‌نظیر بود. نسخه اولیه آن دارای ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، کانکتور ۳۰ پین، اتصال وای فای و در برخی مدل‌ها، اتصال 3G بود. این ترکیب از ویژگی‌ها و کیفیت ساخت آیپد، آن را از رقبا متمایز می‌کرد و دستگاه را به عنوان یک گزینه برتر در بازار تبلت‌های نوظهور معرفی می‌کرد.

آیپد تحولی را در صنعت نرم ‌افزار ایجاد کرد و منجر به توسعه برنامه‌هایی شد که به‌طور خاص برای صفحه نمایش بزرگ‌تر آن طراحی شده بودند، که به طور فزاینده‌ای با برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند آن زمان تفاوت داشت. این اکوسیستم برنامه به سرعت گسترش یافت و توسعه دهندگان طیف گسترده‌ای از برنامه ها را از ابزارها و بازی‌های بهره‌وری گرفته تا نرم افزارهای آموزشی ایجاد کردند. آیپد برای بازار آموزش و بسیاری از گردش‌های کاری موبایل حیاتی بود.

این مجموعه از آن زمان به بعد گسترش یافته و شامل مدل‌های جدیدی مانندآیپد استاندارد، آیپد پرو، آیپد ایر و آیپد مینی می‌شود. معرفی اپل پنسل و صفحه کلید هوشمند، آیپد را از یک دستگاه مصرف رسانه ساده به ابزاری برای خلاقیت و بهره‌وری تبدیل کرده است. از  طرفی VisionOS سیستم عامل هدست ویژن پرو اپل نیز تا حد زیادی بر پایه iPadOS است.

امروز حدود ۱۸ ماه از عرضه آیپدهای جدید می‌گذرد؛ طولانی‌ترین انتظار برای مدل‌های جدید. سال ۲۰۲۳ تنها سالی بود که اپل هیچ مدل آیپد جدیدی را عرضه نکرد. اکنون انتظار می‌رود اپل مدل‌های به‌روزرسانی ‌شده آیپد ایر و آیپد پرو را در ماه می (اردیبهشت ماه) عرضه کند، البته به‌روزرسانی‌ها برای آیپد سطح پایه و آیپد مینی هم برای اواخر سال پیش‌بینی شده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید