خانهاخبار
موتورولا اج ۵۰ پرو معرفی شد؛ شارژ ۱۲۵ واتی و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی

موتورولا اج ۵۰ پرو معرفی شد؛ شارژ ۱۲۵ واتی و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی

موتورولا به تازگی از یک گوشی میان‌رده پرمیوم رونمایی کرده که به تراشه اسنپدراگون ۷ نسل سه، نمایشگر ۶٫۷ اینچی و پنل چرمی مجهز است.

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

سری گوشی‌های موتورولا اج به عنوان رقبای مدل‌های گلکسی و آیفون شناخته می‌شوند که با طراحی جذاب و برخی قابلیت‌های ویژه مانند شارژ فوق‌سریع همراه می‌شوند. حالا موتورولا به تازگی از یک مدل جدید سری اج رونمایی کرده که موتورولا اج ۵۰ پرو نام دارد.

محصول جدید موتورولا یک گوشی میان‌رده پرمیوم محسوب می‌شود که از قابلیت‌های مبتنی بر تصویربرداری بهره می‌برد و اولین گوشی جهان با تاییدیه Pantone برای سیستم دوربین محسوب می‌شود.

طراحی موتورولا اج ۵۰ پرو

گواهی Pantone: ویژگی خاص گوشی موتورولا 

موتورولا اعلام کرده که گوشی اج ۵۰ پرو در ارزیابی‌های سیستم Pantone موفق ظاهر شده و قادر است که رنگ‌های مختلف را به دقیق‌ترین شکل ممکن شبیه‌سازی کند. به عبارت دیگر، دوربین موتورولا اج ۵۰ پرو به لطف این گواهی می‌تواند رنگ‌ها متنوع و رنگ‌ پوست را به شکل دقیقی ثبت کند.

تاییدیه Pantone تنها به دوربین دستگاه محدود نشده و نمایشگر موتورولا اج ۵۰ پرو نیز این گواهی را دریافت کرده است. در این راستا، صفحه نمایش گوشی رنگ‌ها را به بهترین شکل نشان می‌دهد.

مشخصات فنی موتورولا اج ۵۰ پرو

با نگاهی به جزئیات فنی گوشی جدید موتورولا، می‌توان متوجه شد که این گوشی از نظر سخت‌افزاری پسرفت قابل توجهی در مقایسه با گوشی اج ۴۰ پرو (اسنپدراگون ۸ نسل دو) داشته است. تراشه میان‌رده جدید موتورولا اسنپدراگون ۷ نسل سه است که با دو مدل حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. 

نمایشگر موتورولا اج ۵۰ پرو

پنل جلویی موتورولا اج ۵۰ پرو میزبان نمایشگر اولد ۶٫۷ اینچی با لبه‌های خمیده و رزولوشن تصویر 1.5K است که از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و روشنایی ۲۰۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند. 

انرژی موردنیاز گوشی توسط باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ باسیم فوق‌سریع ۱۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، این گوشی به فریم فلزی و پنل پشتی چرمی مجهز شده و با گواهی ضدآب و گردو‌غبار IP68 روانه بازار می‌شود. 

برای تصویربرداری، موتورولا اج ۵۰ پرو از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.4، سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپیتکال ۳ برابری و لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ماکرو استفاده می‌کند. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز بر عهده دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با ویژگی فوکوس خودکار و گشودگی دیافراگم f/1.9 خواهد بود.

موتورولا خوشبختانه گوشی خود را به قابلیت‌های نرم‌افزاری مختلفی مانند Ready for Desktop، جسچرهای حرکتی و هوش مصنوعی مولد برای ایجاد والپیپر مجهز کرده است. این دستگاه همچنین با اندروید ۱۴ مبتنی بر Hello UX روانه بازار می‌شود. طبق تایید رسمی موتورولا، اج ۵۰ پرو تا سه بروزرسانی اصلی سیستم عامل و تا چهار سال بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند. 

صفحه برنامه موتورولا اج ۵۰ پرو

قیمت موتورولا اج ۵۰ پرو

موتورولا اج ۵۰ پرو در حال حاضر برای بازار هند عرضه شده و فروش رسمی آن نیز از تاریخ ۹ آوریل (۲۱ فروردین) آغاز می‌شود. برای کانفیگ رم ۸ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، این گوشی با قیمت ۳۱٬۹۹۹ روپیه (۳۸۳ دلار) در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. با افزایش حافظه رم به ۱۲ گیگابایت، قیمت گوشی نیز به ۳۵٬۹۹۹ روپیه (۴۳۱ دلار) می‌رسد. 

شایان ذکر است که مدل ارزان‌قیمت موتورولا اج ۵۰ پرو (رم ۸ گیگابایتی) با آداپتور شارژ ۶۸ واتی عرضه می‌شود در حالی که نسخه گران‌تر آن (رم ۱۲ گیگابایتی) آداپتور شارژ ۱۲۵ واتی را به همراه خواهد داشت.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید