خانهاخبار
پیام‌رسانی ماهواره‌ای گوگل: فراتر از فوریت‌ها، به سوی ارتباطی جهانی

پیام‌رسانی ماهواره‌ای گوگل: فراتر از فوریت‌ها، به سوی ارتباطی جهانی

گوگل از قابلیت جدید پیام‌رسانی ماهواره‌ای خود رونمایی کرد که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به سرویس موبایل یا Wi-Fi، با هر کسی در هر نقطه از جهان، حتی در مواقع اضطراری، پیام رد و بدل کنند. این قابلیت با انتشار اندروید ۱۵ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
 

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

ماه گذشته، در کدهای برنامه‌ی Google Messages، خطوطی مشاهده شد که به طور مستقیم به پیام‌رسانی ماهواره‌ای اشاره داشت.

این رشته کدها به دنبال رشته‌های ساده‌تری با کلمات «فوریت» (emergency) و «دموی فوریت» (emergency demo) همراه بودند که نشان می‌داد پیام‌رسانی ماهواره‌ای احتمالا برای شرایط اضطراری قابل استفاده است. اما حالا خطوط جدید کد، حاکی از آن هستند که ارتباطات ماهواره‌ای ممکن است برای ارسال پیام به هر کسی قابل استفاده باشد.

در یک بازرسی دقیق از فایل APK نسخه بتا  20240329_01_RC00 برنامه Google Messages، خطوط کدی توسط وب‌سایت ۹to5Google کشف شد که نحوه کارکرد پیام‌رسانی ماهواره‌ای را توضیح می‌دهند. طبق گزارش این وب‌سایت، این رشته‌ها حاوی توضیحات زیر هستند:

  1. برای ارسال و دریافت پیام، در فضای باز و با دید مستقیم به آسمان باشید.
  2. پیام‌رسانی ماهواره‌ای ممکن است زمان بیشتری طول بکشد و امکان ارسال عکس و فیلم وجود ندارد.
  3. شما می‌توانید با هر کسی، از جمله خدمات اضطراری، پیام رد و بدل کنید.

در حالی که دو خط اول کاملاً توضیحی هستند، اما رشته سوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نحوه نگارش آن نشان می‌دهد که پیام‌رسانی ماهواره‌ای تنها به شرایط اضطراری محدود نخواهد شد. در عوض، این ویژگی می‌تواند برای برقراری ارتباط با هر کسی مورد استفاده قرار گیرد.

آیفون از سال ۲۰۲۲ دارای قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای است، اما این قابلیت فقط برای تماس با خدمات اضطراری قابل استفاده است.

با این حال، راه‌حل اپل به شما این امکان را می‌دهد که با امداد جاده‌ای ارتباط برقرار کنید، موقعیت مکانی خود را از طریق Find My ارسال کنید و برخی اطلاعات را با مخاطبین اضطراری به اشتراک بگذارید.

انتظار می‌رود که اتصال ماهواره‌ای با انتشار اندروید ۱۵ به گوشی‌های اندروید راه پیدا کند. با فعال شدن این قابلیت، کاربران قادر خواهند بود بدون نیاز به سرویس موبایل یا Wi-Fi، پیام ارسال و دریافت کنند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید