خانهاخبار
واتس‌اپ؛ فراتر از یک پیام‌رسان با به‌روزرسانی‌های جدید

واتس‌اپ؛ فراتر از یک پیام‌رسان با به‌روزرسانی‌های جدید

واتس‌اپ، به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای ارتقای حریم خصوصی و تعامل کاربران ارائه می‌دهد. 
 

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

واتس‌اپ؛ آماده‌سازی به‌روزرسانی‌های مهم برای بهینه‌سازی حریم خصوصی کاربران

واتس‌اپ، یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی در جهان، در حال آماده‌سازی برای انتشار به‌روزرسانی‌های قابل توجهی است که هدف اصلی آن بهینه‌سازی حریم خصوصی و تعامل کاربران است. به گزارش وب‌سایت WaBetaInfo، این ویژگی‌های جدید اخیراً در نسخه‌های بتای واتس‌اپ کشف شده‌اند.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این به‌روزرسانی، بهبود حریم خصوصی چت‌ها است که با گسترش قابلیت قفل کردن چت‌ها به دستگاه‌های متصل به حساب کاربری انجام شده است.

این ویژگی جدید در نسخه بتای واتس‌اپ برای سیستم‌عامل اندروید با شماره 2.24.8.4 در دسترس قرار گرفته است.

در حال حاضر، امکان قفل کردن چت‌ها با یک کد مخفی، تنها به دستگاه اصلی محدود است و باعث می‌شود مکالمات بالقوه حساس در دستگاه‌های مرتبط در معرض دید قرار گیرند. با این به‌روزرسانی، کاربران قادر خواهند بود تا از محتوای حساس در تمامی دستگاه‌های متصل خود محافظت کنند.

قابلیت چت‌های قفل‌شده در واتس‌اپ

برای فعال کردن ویژگی «چت‌های قفل‌شده» روی دستگاه‌های لینک‌شده (Linked Devices)، کاربران باید یک «کد مخفی» (Secret Code) در بخش تنظیمات «قفل چت» (Chat Lock Settings) روی گوشی اصلی خود ایجاد کنند.

فعال کردن ویژگی «چت‌های قفل‌شده» در واتس‌اپ

پس از پیکربندی این کد، چت‌های قفل‌شده از لیست چت‌های استاندارد پنهان می‌مانند و تنها پس از وارد کردن کد مخفی روی دستگاه‌های لینک‌شده قابل دسترسی خواهند بود.

قابلیت چت‌های قفل‌شده در واتس‌اپ

قابلیت منشن در استوری‌های واتس‌اپ

واتس‌اپ همچنین در حال معرفی روشی جدید برای تعامل با استوری‌ها (Status Updates) است. به زودی کاربران می‌توانند در پست‌های استوری خود به صورت خصوصی از مخاطبین خاص «منشن» (Mention) کنند.

این ویژگی که در نسخه بتای iOS 24.7.10.71 واتس‌اپ یافت شده است، برای افزایش تعامل و هشدار به مخاطبین خاص در صورت منشن‌شدن آنها در یک استوری به اشتراک گذاشته‌شده، طراحی شده است.

هنگامی که در یک استوری (Status Story) مخاطبی منشن شود، یک اعلان خصوصی برای او ارسال خواهد شد. نکته مهم این است که فقط مخاطب ذکر شده قادر به دیدن این موضوع خواهد بود که در استوری وضعیت به او اشاره شده است، و بدین ترتیب محرمانه بودن این اشاره تضمین می‌شود.

این رویکرد در تضاد با قابلیت منشن در استوری‌های اینستاگرام است که برای دیگران نیز قابل مشاهده است.

این به روزرسانی‌ها در حال حاضر در حال توسعه هستند، اما کاربران واتس‌اپ بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS می‌توانند به زودی در دسترس بودن گسترده این ویژگی‌ها را انتظار داشته باشند.



جدیدترین‌ اخبار

مزایا و معایب سرفیس مایکروسافت

خرید سرفیس تصمیمی چالش برانگیز برای تمامی افراد می باشد و به دلیل قیمت بالای این محصولات، باید بهترین تصمیم را در هنگام خرید اتخاذ نمایید.

بیشتر بخوانید
افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)،در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید
nothing-phone-2a-gsm-ir
مشخصات فنی ناتینگ فون 2a پلاس فاش شد

دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه قوی‌تر و شارژ سریع‌تر از بهبودهای مهم نسخه پلاس ناتینگ فون 2a به شمار می‌روند. 

بیشتر بخوانید