خانهاخبار
خداحافظی با پیکسل‌سوختگی: سامسونگ با One UI 6.1 مشکل را حل کرد

خداحافظی با پیکسل‌سوختگی: سامسونگ با One UI 6.1 مشکل را حل کرد

مشکل پیکسل‌سوختگی صفحه نمایش دیگر نگران‌کننده نیست! سامسونگ با انتشار آپدیت One UI 6.1، مشکل پیکسل‌سوختگی صفحه نمایش را که در برخی از گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ و سایر مدل‌ها مشاهده شده بود، حل کرد.
 

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

سامسونگ، به‌عنوان یکی از پیشروهای صنعت تولید گوشی‌های هوشمند، با بهره‌گیری از تکنولوژی نمایشگرهای OLED، همواره در جستجوی راهکارهایی برای بهبود عملکرد و طول عمر این نمایشگرها بوده است.

در جدیدترین به‌روزرسانی One UI 6.1، سامسونگ با معرفی قابلیت‌های جدید، قدمی دیگر در راستای بهبود کارایی و استحکام نمایشگرهای OLED برداشته است.

یکی از مشکلاتی که برای نمایشگرهای OLED به‌ویژه با طولانی شدن زمان استفاده ممکن است پیش‌آید، «پیکسل‌سوختگی صفحه نمایش» (Screen Burn-in) است که می‌تواند تغییر رنگ دائمی در بخش‌هایی از صفحه ایجاد کند که تصاویر ثابت برای مدت طولانی روی آن‌ها نمایش داده شود.

به منظور مقابله با این مشکل، سامسونگ پیش‌تر قابلیت‌هایی را پیاده‌سازی کرده بود که شامل جابه‌جایی نامحسوس پیکسل‌ها، به خصوص در نواحی مانند نوار وضعیت (Status Bar) است که آیکون‌ها در موقعیت‌های ثابتی قرار می‌گیرند.

رفع مشکل پیکسل‌سوختگی صفحه نمایش

این به‌روزرسانی نه تنها به عملکرد بهتر نمایشگرهای OLED کمک می‌کند بلکه طول عمر آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد، بدین ترتیب که کاربران بتوانند بهره‌وری بیشتری از گوشی‌های هوشمند خود داشته باشند.

رفع مشکل پیکسل‌سوختگی نمایشگر گوشی

برخی از ویژگی‌های حفاظتی در رابط کاربری One UI 5 وجود داشتند که به شکل عجیبی در به‌روزرسانی One UI 6.0 همراه با اندروید 14 حذف شدند. این موضوع به طور خاص سری گلکسی S23 را تحت تاثیر قرار داد.

اما حالا به نظر می‌رسد با انتشار One UI 6.1، سامسونگ این قابلیت‌های حفاظتی را بازگردانده است.

طبق گزارش اولیه‌ی وب‌سایت خبری ۹to5Google، کاربران تأیید کرده‌اند که آیکون‌های نوار وضعیت در گلکسی اس ۲۳ اولترا، برای جلوگیری از سایه‌دار شدن (image retention) دائمی صفحه، دوباره به طور ظریفی تغییر موقعیت می‌دهند.


بروزرسانی One UI 6.1 هم‌اکنون برای سری گلکسی اس ۲۳، زد فولد ۵، زد فلیپ ۵ و سایر دستگاه‌های واجد شرایط منتشر شده است. این به‌روزرسانی همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی را برای ارتقای بیشتر تجربه کاربری گوشی‌های سامسونگ معرفی می‌کند.



جدیدترین‌ اخبار

نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید