خانهاخبار
تصویر منتسب به iOS 18 طراحی متفاوت آن را به تصویر می‌کشد

تصویر منتسب به iOS 18 طراحی متفاوت آن را به تصویر می‌کشد

شاید بتوان گفت که اولین تصویر واقعی از iOS 18 را امروز شاهد هستیم، تصویری که در آن رابط دگرگون شده دوربین به خوبی نمایان است.

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

امروز تصویر جدیدی منتسب به iOS 18 منتشر شده که رابط کاربری دوربین را در این سیستم عامل نشان می‌دهد و شاید اولین تصویر افشا شده واقعی از iOS 18 باشد که شباهت آن به سیستم عامل ویژن پرو را تایید می‌کند.

iOS-18-Camera-App-Possible-Leak-16x9-1.jpg
تصویر ادعا شده از iOS 18

مک رومرز تصویر بالا را از منبعی ناشناس دریافت کرده که ادعا می‌کند آن را از یک مهندس iOS گرفته است و به نظر می‌رسد به عنوان بخشی از منابع طراحی اپل برای iOS 18 گنجانده شده است که به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا برنامه‌ها را به صورت بصری با استفاده از نرم افزارهایی مانند Sketch و فوتوشاپ طراحی کنند. ما نمی‌توانیم صحت این تصویر را تایید کنیم، اما معتقدیم ارزش به اشتراک گذاری را دارد زیرا با شایعات قبلی مطابقت دارد.

پیش‌تر در ماه فوریه (بهمن ماه ۱۴۰۲) بود که وب سایت «The Verifier» ادعا کرد که iOS 18 و iPadOS 18 دارای عناصر طراحی الهام گرفته از VisionOS هستند. سیستم ‌عامل هدست ویژن پرو دارای سطح بالایی از شفافیت عمقی با دکمه‌های شیشه‌ای است که دارای لبه‌های بازتابنده هستند.

visionOS-design.jpeg
عناصر طراحی VisionOS

به عنوان مثال برنامه اپل تی وی در iPadOS 18 ظاهرا دارای همان نوار ناوبری شفاف است که سال گذشته در نسخه tvOS 17.2 این برنامه معرفی شد. طراحی این منو شباهت‌های واضحی به VisionOS دارد. بر اساس این گزارش، اپل همچنین قصد دارد منوهای مختلف سیستم و برنامه‌های داخلی دیگر از جمله سافاری را در iOS 18 طراحی مجدد کند.

وب سایت مذکور سابقه متفاوتی با شایعات اپل در طول این سال‌ها دارد، اما مارک گورمن از بلومبرگ هم پیش‌تر گفته بود که اپل در تلاش است تا طراحی iOS را اوایل امسال به‌روزرسانی کند. او موافق است که iOS می‌تواند برخی از نشانه‌های طراحی را از سیستم عامل ویژن پرو در آینده بگیرد، اما گورمن انتظار یک «بازنگری کلی که منعکس کننده VisionOS باشد» را ندارد، بنابراین میزان این طراحی مجدد بالقوه هنوز امری نامشخص است.

در حالی که گورمن به طور تلویحی اعلام کرده که این طراحی مجدد ممکن است امسال ظاهر نشود؛ در واقع او در مورد بازطراحی iOS 18 در نسخه نوامبر (آبان ماه ۱۴۰۲) خبرنامه خود قاطع‌تر بود، زمانی که گفت مدیریت ارشد اپل iOS 18 را «جاه‌طلبانه و قانع کننده» به همراه ویژگی‌ها و طرح‌های اصلی جدید توصیف کرده است. اما ظاهرا حالا از این موضع خود کمی عقب‌نشینی کرده است.

منبع طراحی اپلیکیشن دوربین iOS 18 به نظر می‌آید با این گزارش‌ها مطابقت دارد و بازنگری اساسی در عناصر بصری اپل مطابق با VisionOS را نشان می‌دهد، اما ممکن است در نهایت به تایید نرسد. انتظار می‌رود اپل در کنفرانس سالانه توسعه ‌دهندگان خود در WWDC امسال در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد ماه)، iOS 18 را پیش ‌نمایش کند. اولین نسخه بتا آن کمی پس از رونمایی در دسترس خواهد بود. این آپدیت باید در ماه سپتامبر (شهریور ماه) در کنار سری آیفون ۱۶ برای همه کاربران منتشر شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید