خانهاخبار
وان پلاس نورد CE 4 معرفی شد؛ تراشه‌ای کارآمد و باتری حجیم

وان پلاس نورد CE 4 معرفی شد؛ تراشه‌ای کارآمد و باتری حجیم

وان پلاس امروز از میان‌رده جدید خود رونمایی کرد که به تراشه اسنپدراگون ۷ نسل سه و باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است.

۱۴۰۳/۱/۱۳

گوشی‌های سری نورد CE از مدل‌های محبوب برند وان پلاس به شمار می‌روند که شامل محصولاتی مقرون به صرفه با مشخصات فنی قابل توجه می‌شوند. هر نسل از گوشی‌های سری نورد CE با بهبودهایی خاص همراه شده‌اند.

برای مثال، وان پلاس نورد CE 3 از نمایشگر بزرگ‌تر، باتری حجیم‌تر و سنسور بهتر برای دوربین اصلی بهره می‌برد ولی سخت‌افزار آن تراشه نسبتا قدیمی اسنپدراگون 782G است. 

nord CE.jpg

نسل جدید سری نورد CE موسوم به وان پلاس نورد CE 4 حالا با بهبود بزرگی در زمینه سخت‌افزار همراه شده است. قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپدراگون ۷ نسل سه است که در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 782G تا دو برابر سریع‌تر است. همچنین این تراشه برپایه فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده که انرژی بسیار کمتری در مقایسه با نسل قبلی مصرف می‌کند. 

تراشه وان پلاس نورد CE 4 با حافظه رم ۸ گیگابایتی LPDDR4x و دو مدل حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 به پردازش اطلاعات می‌پردازد. به لطف درگاه کارت حافظه microSD، حافظه داخلی دستگاه تا ۱ ترابایت قابل افزایش خواهد بود. میان‌رده وان پلاس با OxygenOS 14 و اندروید ۱۴ عرضه می‌شود و رم آن با قابلیت افزایش رم به طور مجازی تا ۸ گیگابایت بیشتر می‌شود. 

nord CE 1.jpg

وان پلاس نورد CE 4 به مانند وان پلاس 12R از باتری حجیم ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ ۱۰۰ واتی SuperVOOC پشتیبانی می‌کند. با این توان شارژ، میان‌رده وان پلاس در عرض ۲۹ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. 

قابلیت Battery Health Engine سلامت باتری پس از چهار سال را تضمین می‌کند. خوشبختانه وان پلاس آداپتور شارژ را در جعبه گوشی خود قرار داده است. 

nord CE 2.jpg

برای تصویربرداری، گوشی جدید وان پلاس به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی LYT-600 مجهز شده که از اندازه 1/1.95 اینچی و لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. دومین دوربین گوشی نیز سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی IMX355 است. وان پلاس ادعا کرده که تجربه تصویربرداری وان پلاس نورد CE 4 به لطف الگوریتم‌های تازه پردازش تصویر بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. از سوی دیگر، فیلمبرداری در این گوشی به صورت 4K‌ سی فریم برثانیه و فول اچ‌دی شصت فریم برثانیه انجام می‌شود. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است.

nord CE 4.jpg

طبق تایید رسمی وان پلاس، این میان‌رده تا دو بروزرسانی اصلی سیستم عامل و تا سه سال پچ‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. 

پنل جلویی وان پلاس نورد CE 4 میزبان نمایشگر اولد ۶٫۷۴ اینچی است که از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر ۲۰:۹ پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر ۱۲۰ هرتزی از عمق رنگی ۱۰ بیتی بهره می‌برد و قادر است محتوای HDR10 پلاس را نمایش دهد.

Nord Ce 3.jpg

وان پلاس اعلام کرده که وان پلاس نورد CE 4 در برابر سقوط از ارتفاع ۱٫۵ متری مقاوم است. برای اولین بار در تاریخ سری نورد CE، این گوشی از گواهی ضدآب و گردوغبار IP54 برخوردار شده است. قابلیت Aqua Touch (شناسایی لمس حتی در صورت خیس بودن نمایشگر) نیز در این گوشی وجود دارد. 

nord CE 6.jpg

در نهایت باید اشاره کرد که وان پلاس نورد CE 4 در دو رنگ سبز و مشکی به فروش خواهد رسید. فروش این گوشی در تاریخ ۴ آوریل (۱۶ فروردین)‌ آغاز می‌شود. میان‌رده وان پلاس در کانفیگ رم ۸ / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۵٬۰۰۰ روپیه (۳۰۰ دلار) روانه بازار می‌شود. برای کانفیگ حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، گوشی وان پلاس با قیمت ۲۷٬۰۰۰ روپیه (۳۲۳ دلار) به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)