خانهاخبار
جزئیات فنی دیمنسیتی ۹۴۰۰ فاش شد؛ رقیب قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل چهار

جزئیات فنی دیمنسیتی ۹۴۰۰ فاش شد؛ رقیب قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل چهار

به تازگی گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند تراشه پرچمدار مدیاتک از پردازنده مرکزی قدرتمندی بهره می‌برد. 

۳ فروردین ۱۴۰۳

سال گذشته، مدیاتک با معرفی و عرضه تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ یک تصمیم بحث‌برانگیر گرفت و هسته‌های کم مصرف را از تراشه پرچمدار خود حذف کرد. در واقع، این تراشه تنها از هسته‌های قدرتمند و پردازشی برخوردار است. 

حالا اما گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد سخت‌افزار پرچمدار امسال مدیاتک یعنی دیمنسیتی ۹۴۰۰ نیز با استراتژی مشابهی همراه خواهد شد. 

mediatek.jpg

افشاگر شناخته‌شده چینی، Digital Chat Station، با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرده که دیمنسیتی ۹۴۰۰ از هسته‌های کم مصرف بی‌بهره خواهد بود و با هسته‌های کورتکس X5، کورتکس X4 و کورتکس A7xx عرضه می‌شود. 

در حال حاضر، چینش هسته‌های دیمنسیتی ۹۴۰۰ مشخص نشده ولی انتظار داریم که این تراشه از یک هسته کورتکس X5، سه هسته کورتکس X4 و چهار هسته کورتکس A730 برخوردار شود. با این سیستم پردازنده مرکزی قدرتمند، دیمنسیتی ۹۴۰۰ سخت‌افزاری بسیار قوی خواهد بود ولی امسال اسنپدراگون ۸ نسل چهار نیز به لطف هسته‌های اختصاصی Oryon خود از توان پردازشی قابل توجهی بهره خواهد برد. به نظر می‌رسد این دو تراشه رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر خواهند داشت. 

مدیاتک اخیرا تایید کرد که دیمنسیتی ۹۴۰۰ بر پایه فرآیند ۳ نانومتری TSMC توسعه داده می‌شود. با کوچک‌تر شدن فرآیند ساخت تراشه، قدرت سخت‌افزار افزایش پیدا می‌کند و مصرف انرژی آن نیز کمتر می‌شود.

dimensity.jpg

افشاگر DCS اذعان داشته که دیمنسیتی ۹۴۰۰ در ماه اکتبر سال جاری میلادی از راه می‌رسد. در این راستا، انتظار داریم که اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه تا قبل از پایان سال جاری میلادی روانه بازار شوند. 

همچنین گزارش شده که تراشه میان‌نسلی دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در ماه مه سال جاری معرفی می‌شود و از سرعت حداکثری ۳٫۴ گیگاهرتزی برای پردازنده مرکزی برخوردار خواهد شد. سرعت پردازنده گرافیکی این تراشه نیز برابر با ۱٫۳ گیگاهرتز خواهد بود. ویوو X100s احتمالا با تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در ماه مه عرضه خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید