خانهاخبار
حاشیه نمایشگر مدل‌های جدید آیپد پرو کوچک‌تر می‌شود

حاشیه نمایشگر مدل‌های جدید آیپد پرو کوچک‌تر می‌شود

به تازگی گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند حاشیه نمایشگر نسل جدید آیپد پرو در حدود ۷ میلی‌متر خواهد بود.

۲ فروردین ۱۴۰۳

روز گذشته، شایعه‌ای در دسترس قرار گرفت مبنی بر این که حاشیه نمایشگر سری آیفون ۱۶ به نسبت سری آیفون ۱۵ کمتر خواهد شد. در واقع، به لطف فناوری BRS یا Border Reduction System (سیستم کاهش حاشیه)، حاشیه نمایشگر هر چهار مدل سری آیفون ۱۶ کوچک‌تر از قبل خواهد شد. 

حالا به نظر می‌رسد موضوع کاهش حاشیه نمایشگر تنها به سری آیفون ۱۶ محدود نخواهد شد و اپل قصد دارد حاشیه نمایشگر نسل جدید تبلت‌های پرمیوم خود را نیز کوچک‌تر کند. 

ipad pro.jpg

افشاگری به نام Instant Digital با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo ادعا کرده که مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو جدید از حاشیه نمایشگر ۷٫۱۲ میلی‌متری بهره خواهد برد در حالی که نسخه ۱۲٫۹ اینچی آن از حاشیه ۷٫۰۸ میلی‌متری برخوردار خواهد شد.

گزارش شده مدل‌های جدید آیپد پرو به اولین تبلت‌های اپل بدل خواهند شد که با نمایشگر اولد همراه می‌شوند. این تبلت‌ها همچنین از طراحی جدیدی برای ماژول دوربین برخوردار خواهند شد. به لطف ضخامت پایین نمایشگر‌های اولد، انتظار می‌رود ضخامت مدل‌های جدید آیپد پرو نیز کمتر از قبل باشد. قلب تپنده سری آیپد پرو ۲۰۲۴ تراشه قدرتمند ۳ نانومتری M3 خواهد بود. 

چندی پیش،‌ گزارشی ادعا کرد که مدل‌های جدید آیپد پرو و آیپد ایر در تاریخ ۲۶ مارس (۷ فروردین) معرفی می‌شوند. البته خبرنگار برجسته بلومبرگ، مارک گرمن، اعلام کرده که تبلت‌های موردانتظار اپل تا ماه آینده میلادی عرضه نخواهند شد. 

ipad pro 1.jpg

در هر صورت، به نظر می‌رسد تا رونمایی از نسل جدید آیپد ایر زمان زیادی باقی نمانده چرا که شایعه شده فرآیند ارسال نسخه‌های ۱۰٫۹ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی آیپد ایر از چین به سایر کشورها آغاز شده است. هر دو مدل جدید آیپد ایر از تراشه M2 بهره خواهند برد. البته هنوز معرفی نسخه ۱۲٫۹ اینچی آیپد ایر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که روز گذشته افشاگری ادعا کرد که این تبلت امسال عرضه نمی‌شود.

جدا از تبلت‌های جدید، انتظار می‌رود که اپل از یک قلم هوشمند اپل پنسل جدید و یک صفحه کلید مجیک کیبورد بازطراحی‌شده رونمایی کند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید