خانهاخبار
دو ویژگی اصلی گوشی‌های سونی در پرچمدار جدید این برند جایی ندارند!

دو ویژگی اصلی گوشی‌های سونی در پرچمدار جدید این برند جایی ندارند!

نسل جدید پرچمدار سونی احتمالا از نمایشگر 4K بی‌بهره خواهد بود و همچنین ابعاد آن نیز ظاهرا عریض‌تر خواهد شد.

۲۶ اسفند ۱۴۰۲

در طی چندین سال گذشته، زبان طراحی گوشی‌های هوشمند سونی تقریبا ثابت بوده و شاهد هیچگونه تغییرات گسترده‌ای در ظاهر محصولات غول فناوری ژاپنی نبوده‌ایم. حالا نیز گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند پرچمدار جدید این برند همچنان با زبان طراحی مشابه نسل‌های قبلی همراه می‌‌شود.

علی‌رغم حفظ طراحی مشابه، امکان دارد پرچمدار موردانتظار سونی یعنی اکسپریا ۱ مارک ۶ (Xperia 1 IV) با دو تغییر مهم در اختیار کاربران قرار بگیرد. 

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اکسپریا ۱ مارک ۶ دیگر از نمایشگر 4K بهره نخواهد برد. در بین دیگر برندهای برجسته بازار، سونی تنها تولید‌کننده‌‌ای است که از نمایشگر 4K در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. 

Xperia.jpg

حالا اما به نظر می‌رسد سونی از این تصمیم خود منصرف شده و درنظر دارد که نمایشگر 4K از پرچمدار جدید خود حذف کند. احتمالا سونی دیگر دلیلی برای تجهیز گوشی خود به این نمایشگر با رزولوشن بالا نداشته چرا که دیگر پرچمدارهای بازار که فروش بسیار بهتری از سری اکسپریا دارند از نمایشگرهای با رزولوشن پایین‌تر برخوردار شده‌اند. 

دیگر تغییر اکسپریا ۱ مارک ۶ به ابعاد آن مربوط می‌شود چرا که شایعه شده پرچمدار سونی با نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ همراه می‌شود. در این راستا، اکسپریا ۱ مارک ۶ اندکی عریض‌تر و کوتاه‌تر از نسل قبلی با نسبت تصویر ۲۱:۹ خواهد بود. رندرهای مفهومی پرچمدار سونی نیز این موضوع را به خوبی نشان می‌دهند. 

1 VI.jpg
1 VI 1.jpg
اکسپریا ۱ مارک ۵ در سمت چپ و اکسپریا ۱ مارک ۶ در سمت راست

در حال حاضر، اطلاعات چندانی از اکسپریا ۱ مارک ۶ منتشر نشده ولی اخیرا شایعه‌ای در دسترس قرار گرفت مبنی بر این که پرچمدار سونی در دو نسخه حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید