خانهاخبار
آپدیت جدید کنسول پلی استیشن ۵ به همراه تغییرات گسترده‌ای منتشر شد

آپدیت جدید کنسول پلی استیشن ۵ به همراه تغییرات گسترده‌ای منتشر شد

آپدیت ۹.۰۰ به تازگی برای کاربران کنسول نسل نهمی پلی استیشن ۵ منتشر شده است.

۱۴۰۲/۱۲/۲۳

شرکت سونی به تازگی آپدیت ۹.۰۰ را برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر کرده است. این آپدیت تغییرات متفاوتی را به همراه دارد که از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به امکان تنظیم روشنایی چراغ‌های LED روی بدنه کنسول و بهبود عملکرد اسپیکر و میکروفون کنترلر دوال‌سنس اشاره کرد.

ps 1.jpg

کاربران پلی استیشن ۵ از این پس می‌توانند با مراجعه به بخش Settings > System > Beep and Light، میزان روشنایی چراغ‌های LED روی بدنه کنسول را تعیین کنند. امکان غیرفعالسازی صدای «بیپ» در هنگام روشن شدن کنسول نیز در آپدیت‌های قبلی به این بخش اضافه شده بود.

بخش عمده تغییرات این آپدیت، مربوط به کنترلر‌های دوال‌سنس هستند. اسپیکر کنترلر دوال‌سنس حالا حجم صدای بالاتری را ارائه می‌دهد و صدای وویس‌چت درون بازی‌ها شفاف‌تر شده است. در سوی دیگر، سونی با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، موفق شده تا عملکرد میکروفون این کنترلر را نیز بهبود بخشد. میکروفون دوال‌سنس حالا در ایزوله‌سازی صدای کاربر و حذف صدای محیط، عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد. 

ps 2.jpg

سونی از قابلیت‌های آنلاین و اجتماعی این کنسول نیز غافل نشده و شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدیدی به بخش پارتی‌ها و Share Screen هستیم. کاربران در حال مشاهده Share Screen، دیگر امکان واکنش به گیمپلی افراد با استفاده از ایموجی‌ها را خواهند داشت و همچنین می‌توانند با استفاده از پوینتر‌ها، فرد در حال بازی را راهنمایی کنند. برای استفاده از این قابلیت جدید، کاربران باید گزینه Viewer Interactions را در تنظیمات Share Screen فعال کنند.

پشتیبانی از ایموجی‌های Unicode 15.1، به سیستم عامل این کنسول اضافه شده‌ است و کاربران حالا امکان استفاده از آنها در پیغام‌ها را خواهند داشت. سونی همچنین فرم‌ور کنترلر‌های دوال‌سنس، دوال‌سنس اج و هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌ آر ۲ را نیز جهت افزایش پایداری آپدیت‌ کرده‌ است.

ps 3.jpg

کنسول پلی استیشن ۵ که در ماه نوامبر ۲۰۲۰ و در اوج دوران پاندمی روانه بازار شد؛ اکنون بیش از سه سال دارد و فروش آن نیز به ۵۴.۷ میلیون دستگاه رسیده است. به احتمال زیاد، شرکت سونی در آینده نزدیک از آپگرید میان نسلی این کنسول یا همان پلی استیشن ۵ پرو رونمایی خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)