خانهاخبار
تبلت گیمینگ لنوو برای بازارهای جهانی عرضه شد

تبلت گیمینگ لنوو برای بازارهای جهانی عرضه شد

تبلت مخصوص بازی Legion Y700 لنوو که به تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک مجهز است به تازگی با قیمت ۵۹۹ یورویی برای بازارهای جهانی معرفی شد.

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

سال گذشته میلادی، لنوو از تبلت مخصوص بازی لیجن Y700 یا Legion Y700 برای بازار چین رونمایی کرد که به سخت‌افزار قدرتمند و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی مجهز است. حالا اما غول فناوری چین به تازگی تبلت گیمینگ خود را برای بازارهای جهانی عرضه کرده است. 

به طور دقیق‌تر، تبلت لنوو Legion Y700 برای بازارهای اروپا، خاورمیانه،‌ آفریقا و آسیا معرفی شده است. البته به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک تبلت لنوو برای بازارهای بیشتری در دسترس قرار بگیرد. 

Legion.jpg

مشخصات فنی نسخه بازارهای جهانی لیجن Y700 با مدل بازار چین آن تفاوتی ندارد. در این راستا، این دستگاه از نمایشگر IPS ال‌سی‌دی ۸٫۸ اینچی با رزولوشن تصویر 2.5K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد که از محتوای HDR10 و فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. 

قلب تپنده تبلت لنوو تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک است که انرژی موردنیاز خود را از طریق باتری ۶۵۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۴۵ واتی تامین می‌کند. این تبلت در دو کانفیگ رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد. البته به لطف درگاه کارت حافظه microSD، حافظه داخلی تبلت به آسانی قابل افزایش است. 

Legion 1.jpg

پنل پشتی تبلت لیجن Y700 میزبان دوربین اصلی۱۳ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. از سوی دیگر،‌ وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. 

برای کنترل حرارت حاصل از فعالیت پردازنده، لنوو لیجن Y700 به سیستم خنک‌کننده Legion ColdFront مجهز شده که از محفظه بخار اختصاصی بهره می‌برد. لنوو ادعا می‌کند که با این سیستم خنک‌کننده، پایداری عملکرد دستگاه در هنگام اجرای بازی‌ها تضمین می‌شود. 

Legion 2.jpg

شایان ذکر است که لنوو لیجن Y700 از دو درگاه USB-C برخوردار است که یکی از آن‌ها از استاندارد DisplayPort 1.4 پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت، کاربر می‌تواند تبلت را به یک نمایشگر خارجی متصل کند و روی صفحه نمایش بزرگ‌تر از بازی‌های خود لذت ببرد.

در نهایت باید اشاره کرد که لنوو لیجن Y700 از ماه جاری و با قیمت ۵۹۹ یورویی برای بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا عرضه خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید