خانهاخبار
موتورولا از دو گوشی اقتصادی برای سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد

موتورولا از دو گوشی اقتصادی برای سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد

برند موتورولا به تازگی از دو گوشی به نام موتو جی (۲۰۲۴) و موتو جی پاور (۲۰۲۴) رونمایی کرده که محصولات اقتصادی این برند به شمار می‌روند.

۲۲ اسفند ۱۴۰۲

با گذشت سه ماه از سال میلادی جدید، موتورولا فرآیند عرضه گوشی‌های جدید خود را آغاز کرده است. در این رابطه، موتورولا امروز از دو گوشی جدید پرده‌برداری کرده که موتو جی ۲۰۲۴ (Moto G 2024) و موتو جی پاور ۲۰۲۴ (Moto G Power 2024) نام دارند. 

این دو گوشی جدید محصولات اقتصادی و مقرون به صرفه موتورولا به شمار می‌روند که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند و به مشخصات فنی کارآمدی مجهز شده‌اند.

موتو جی (۲۰۲۴)

مدل سال گذشته سری موتو جی با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه شد که در مقایسه با قیمت ۳۹۹ دلاری نسل قبل از آن، کاهش قیمت چشمگیری محسوب می‌شود. حالا اما موتو جی (۲۰۲۴) با قیمت ۱۹۹ دلار معرفی شده که علی‌رغم کاهش قیمت آن، با بهبودهای جزئی همراه شده است. 

یکی از بهبودهای موتو جی (۲۰۲۴) دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است که به نسبت سنسور ۴۸ مگاپیکسلی نسل قبلی، عملکرد بهتری خواهد داشت. دیگر دوربین‌های این گوشی شامل لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی می‌شود. موتورولا ادعا کرده که میزان حساسیت به نور سنسور موتو جی (۲۰۲۴) تا چهار برابر بهتر شده است. 

moto G.jpg

دیگر بهبود مهم گوشی جدید موتورولا سرعت شارژ بالاتر ۱۸ واتی آن است. حجم باتری موتو جی (۲۰۲۴) نیز برابر با ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت اعلام شده است. 

قلب تپنده موتو جی (۲۰۲۴) تراشه اسنپدراگون ۴ نسل یک است که در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس نسل قبلی، انرژی کمتری مصرف می‌کند که این موضوع به بهبود عمر باتری کمک بزرگی می‌کند. این گوشی همچنین با حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار می‌شود.

پنل جلویی موتو جی (۲۰۲۴) میزبان نمایشگر ۶٫۶ اینچی است که از رزولوشن تصویر اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. به لطف ویژگی دالبی اتمس، موتو جی (۲۰۲۴) از کیفیت صدای بالایی بهره خواهد برد. 

موتو جی پاور (۲۰۲۴)

موتو جی پاور (۲۰۲۴) تنها ۱۰۰ دلار گران‌تر از موتو جی (۲۰۲۴) است ولی در ازای این افزایش قیمت، با بهبودهای قابل توجهی مانند نمایشگر باکیفیت، دوربین فوق عریض و سرعت شارژ بالاتر همراه شده است. این گوشی با قیمت ۲۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

moto G power.jpg

سیستم دوربین موتو جی پاور (۲۰۲۴) شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است.

موتو جی پاور (۲۰۲۴) به نمایشگر ۶٫۷ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. سخت‌افزار این گوشی تراشه دیمنسیتی ۷۰۲۰ است که انرژی موردنیاز خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند. این باتری همچنین از شارژ ۳۰ واتی باسیم و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به حافظه رم ۸ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و قابلیت دالبی اتمس اشاره کرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید