خانهاخبار
زنگ خطر برای سامسونگ؛ هواوی احتمالا بهترین برند بازار گوشی‌های تاشو خواهد شد

زنگ خطر برای سامسونگ؛ هواوی احتمالا بهترین برند بازار گوشی‌های تاشو خواهد شد

گزارشی جدید ادعا کرده که در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، هواوی با عبور از سامسونگ به پرفروش‌ترین برند بازار گوشی‌های تاشو بدل خواهد شد.

۲۲ اسفند ۱۴۰۲

در طی چند سالی که از عرضه و فروش گوشی‌های تاشو می‌گذرد، سامسونگ همواره دست بالاتر را در این بازار روبه‌رشد داشته و جایگاه خود را به عنوان بهترین برند بازار (از لحاظ حجم عرضه) محکم کرده است. 

از زمان عرضه گلکسی فولد در سال ۲۰۱۹ و معرفی گلکسی زد فلیپ در سال ۲۰۲۰، سامسونگ حاکم بلامنازع بازار گوشی‌های تاشو بوده و محبوبیت زیادی را در بین کاربران و طرفداران محصولات تاشو کسب کرده است. 

samsung.jpg

حالا اما به نظر می‌رسد تاج و تخت سامسونگ به زودی به یک برند دیگر منتقل می‌شود چرا که موسسه Display Supply Chain Consultants به تازگی ادعا کرده که هواوی با عبور از غول فناوری کره و در طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی به پرفروش‌ترین برند بازار گوشی‌های تاشو بدل خواهد شد. 

سامسونگ در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی (بازه ماه‌های اکتبر تا دسامبر) بیشترین تعداد گوشی تاشو را عرضه کرده در حالی که میزان فروش گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ پایین‌تر از حد انتظار بوده است. هواوی و آنر نیز در بازه زمانی مشابه سهم بیشتری از بازار گوشی‌های تاشو را به خود اختصاص داده‌اند. در سه‌ماهه سال ۲۰۲۳ میلادی، به طور کلی ۴٫۲ میلیون گوشی تاشو روانه بازار شده است. 

از بین ۱۰ گوشی پرفروش تاشو در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی، چهار مدل به برند سامسونگ تعلق داشته و شرکت‌های اوپو و آنر نیز هرکدام دو نماینده را در این لیست دارند. شیائومی و هواوی نیز تنها با یک گوشی لیست ۱۰ گوشی پروفروش حضور دارند. 

مطابق انتظار، پرفروش‌ترین گوشی تاشو بازار در سه‌ماهه سال گذشته میلادی گلکسی زد فلیپ ۵ بوده است. در رده دوم اما شاهد قرارگیری نماینده قدرتمند هواوی یعنی میت X4 هستیم. در جایگاه سوم تا و پنجم نیز به ترتیب گوشی‌های آنر مجیک Vs 2، سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ و اوپو فایند N3 فلیپ جای گرفته‌اند. 

Huawei.jfif

غافلگیری بزرگ اما احتمالا در سه‌ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۴ (سال جاری) اتفاق خواهد افتاد چرا که گزارش شده هواوی در بازه زمانی اشاره‌شده به پرفروش‌ترین برند بازار گوشی‌های تاشو بدل خواهد شد. موسسه DSCC ادعا کرده که غول فناوری چین به لطف فروش گوشی‌های هواوی میت X5 و پاکت ۲ به این عنوان مهم دست پیدا خواهد کرد. 

شرایط احتمالا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی احتمالا تغییر پیدا خواهد کرد چرا که سامسونگ احتمالا در ماه ژوئیه از گوشی‌های گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ رونمایی می‌کند. با معرفی این گوشی‌ها، انتظار می‌رود سهم سامسونگ از بازار افزایش چشمگیری پیدا کند.

DSCC.jfif

پیش‌بینی شده که هواوی و آنر در سال جاری میلادی موفق خواهند شد که سهم خود از بازار گوشی‌های تاشو را افزایش دهند. با این وجود، دو برند چینی دیگر اوپو و ویوو نیز به دلیل عدم عرضه نسل جدید گوشی‌های تاشو فلیپ خود احتمالا سهم کمتری از بازار را به خود اختصاص خواهند داد. 

موسسه DSCC اعلام کرده که میزان فروش گوشی‌های تاشو فلیپ در طی سال جاری بیشتر خواهد شد. در این رابطه، گزارش شده که هواوی امسال دو گوشی تاشو فلیپ جدید را روانه بازار می‌کند در حالی که سامسونگ، آنر و موتورولا نیز محصولات نسل جدید خود عرضه خواهند کرد. 

در انتهای گزارش خود، موسسه DSCC اعلام کرده که بازار گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه جاری به نسبت سال گذشته رشد ۱۰۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.



جدیدترین‌ اخبار

مزایا و معایب سرفیس مایکروسافت

خرید سرفیس تصمیمی چالش برانگیز برای تمامی افراد می باشد و به دلیل قیمت بالای این محصولات، باید بهترین تصمیم را در هنگام خرید اتخاذ نمایید.

بیشتر بخوانید
افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)،در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید
nothing-phone-2a-gsm-ir
مشخصات فنی ناتینگ فون 2a پلاس فاش شد

دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه قوی‌تر و شارژ سریع‌تر از بهبودهای مهم نسخه پلاس ناتینگ فون 2a به شمار می‌روند. 

بیشتر بخوانید