خانهاخبار
بخش موبایل سونی به فعالیت در بازار چین ادامه خواهد داد

بخش موبایل سونی به فعالیت در بازار چین ادامه خواهد داد

شرکت سونی به تازگی شایعات در زمینه پایان فعالیت بخش موبایل خود در کشور چین را تکذیب کرده است.

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

در روز‌های گذشته، شاهد انتشار گزارشی مبنی بر احتمال پایان فعالیت بخش موبایل شرکت سونی در کشور چین بودیم؛ اما این شرکت به تازگی این شایعه را تکذیب کرده است و با پایان بخشیدن به آنها، به اهمیت بازار چین برای کسب و کار خود اشاره می‌کند.

sony 1.jpg

بخش چین شرکت سونی برای تکذیب شایعات اخیر، بیانیه زیر را منتشر کرده است:
«تمامی کسب و کارهای سونی در کشور چین از جمله بخش موبایل، به صورت پایدار در حال فعالیت هستند. چین نقش یکی از مهم‌ترین بازار‌های خارجی برای سونی را دارد و تمامی زیر مجموعه‌های ما به فعالیت در این کشور ادامه خواهند داد.»

با توجه به افت چشمگیر سهم سونی از بازار موبایل چین در سال‌های اخیر، گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده نامعلوم گوشی‌های هوشمند این شرکت در کشور چین چندان نیز دور از انتظار به نظر نمی‌رسیدند. این امر تنها محدود به بازار این کشور آسیایی نیست و گوشی‌های هوشمند سونی در سال‌های اخیر به ندرت در دست کاربران دیده می‌شوند.

sony 2.jpg

سونی پس از خرید سهام اریکسون و حدود یک دهه قبل وارد بازار موبایل کشور چین شد. با توجه به گسترش چشمگیر بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین که موجب رقابتی جدی میان سازندگان شده است؛ گوشی‌های سونی دیگر محبوبیت سابق را میان کاربران ندارند. با این وجود، این شرکت همچنان محصولات اخیر خود مانند اکسپریا پرو ۱، اکسپریا ۵ III، اکسپریا ۱ V، اکسپریا 5V و اکسپریا ۱ IV را در چین عرضه می‌کند.

با استناد به شایعات، سونی همچنین در حال کار روی گوشی‌های سال ۲۰۲۴ خود است که احتمالا شامل اکسپریا ۱ VI و اکسپریا ۵ VI می‌شوند. در حال حاضر، جزئیات چندانی درباره این گوشی وجود ندارد؛ اما می‌دانیم که اکسپریا ۱ VI دارای سیستم دوربین سه‌گانه با سنسور‌های ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

sony 3.jpg

درباره وضعیت بخش موبایل شرکت سونی و آینده آن چه می‌اندیشید؟ به عقیده شما، چه عواملی موجب کاهش محبوبیت گوشی‌های سونی در سال‌های اخیر شده‌اند؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید