خانهاخبار
رندر آیفون ۱۶ خبر از ماژول دوربین کوچکتر می‌دهد

رندر آیفون ۱۶ خبر از ماژول دوربین کوچکتر می‌دهد

در حالی که چند روز پیش رندرهای آیفون ۱۶ پرو را دیدیم که اطلاعات خوبی از طراحی این دستگاه به ما می‌داد، امروز رندر آیفون ۱۶ نه تنها محدوده دوربین کوچکتر آن را نشان می‌دهد، بلکه دو دکمه جدید هم در آن مشهود است.

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

با وجود اینکه که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ ممکن است همان اندازه صفحه نمایش مدل‌های نسل فعلی را حفظ کنند، اما احتمال دارد از نظر طراحی نسبتا بزرگ‌تر از مدل‌های پرو باشند. به این دلیل که شایعه شده است آنها دارای یک ماژول دوربین باریک و همچنین دو دکمه جدید هستند. رندر CAD که امروز در شبکه اجتماعی اکس منتشر شده به ما نشان می‌دهد که آیفون ۱۶ چه طراحی می‌تواند داشته باشد.

iphone-16-cad-render.jpeg

انتظار می رود آیفون ۱۶ به مانند آیفون ۱۶ پرو، همان طراحی کلی نسل قبلی خود را حفظ کند. علاوه بر این، این گوشی به جای مجهز شدن به نمایشگرهای بزرگتر مانند همتایان حرفه‌ای خود، همچنان از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی خود بهره خواهد برد. اگرچه ظاهرا اپل هنوز حداقل سه تغییر طراحی برای آن در نظر گرفته است.

افشاگر معروف «ماجین بو» طرح‌های CAD آیفون ۱۶ را با ما به اشتراک گذاشته است. طرح‌هایی که به نظر می‌رسد تایید می‌کند که این گوشی دارای یک برآمدگی دوربین به مانند آیفون X با دوربین‌های اصلی و فوق عریض چینش عمودی خواهد بود. قسمت فلش دستگاه هم در کل به بیرون از ماژول منتقل شده که یک تغییر دیگر محسوب می‌شود.

احتمالا این نوع طراحی به آیفون ۱۶ اجازه می‌دهد تا فیلم‌های فضایی را که می‌توانند روی هدست ویژن پرو پخش شوند، ضبط کند. قابلیتی که در حال حاضر به آیفون ۱۵ پرو محدود شده است.

از طرف دیگر سوییچ سایلنت بالای دکمه‌های تنظیم صدا هم ظاهرا با دکمه اکشن جایگزین شده است که سال گذشته در آیفون ۱۵ پرو معرفی شد. کاربران می‌توانند هر اقدامی را که به طور مکرر انجام می‌دهند مانند روشن کردن چراغ قوه به این دکمه اختصاص دهند.

در سمت دیگر زیر دکمه پاور، دکمه شایعه شده «کپچر» دیده می‌شود. انتظار می‌رود این دکمه جدید عکاسی را در جهت‌گیری افقی تسهیل کند. بر اساس گزارش‌ها، این دکمه به فشار حساس خواهد بود و علاوه بر عکس‌برداری و فیلم‌برداری، به شما امکان انجام کارهایی مانند تنظیم فوکوس و بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی را نیز می‌دهد.

آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس به نظر می‌رسد از تراشه معرفی نشده A18 استفاده خواهند کرد که بر اساس فرآیند ۳  نانومتری شرکت TSMC ساخته شده و می‌تواند رم بیشتری نسبت به مدل های فعلی ارایه دهد. اینکه آیا این گوشی به اندازه کافی خوب خواهد بود تا آن را در لیست بهترین گوشی‌های ۲۰۲۴ قرار دهیم یا خیر، موضوعی است که فقط زمان آن را مشخص می‌کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید