خانهاخبار
انقلاب در دنیای ارتباطات؛ اندروید ۱۵ با قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای

انقلاب در دنیای ارتباطات؛ اندروید ۱۵ با قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای

با اندروید ۱۵، دیگر نگران نقاط کور و عدم دسترسی به اینترنت نباشید! گوگل در حال توسعه‌ی قابلیت پیام‌رسانی مبتنی بر ماهواره برای سیستم‌عامل محبوب خود است.
 

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

در آینده‌ی سیستم‌عامل موبایل اندروید ۱۵، انتظار می‌رود که گوگل قابلیت‌هایی برای پیام‌رسانی ماهواره‌ای را معرفی کند.

شواهدی از این قابلیت در نسخه‌ی بتای اخیر اندروید ۱۴، توسط میشال رحمان از وب‌سایت Android Authority کشف شده است.

به گزارش، گوگل در نسخه‌ی بتای اخیر اندروید ۱۴، یک صفحه‌ی جدید با عنوان «پیام‌رسانی ماهواره‌ای» (Satellite Messaging) را معرفی کرده است.

بر اساس این صفحه، کاربران دارای حساب‌های موبایل واجد شرایط، به زودی قادر خواهند بود تا پیام‌های متنی را از طریق ماهواره ارسال و دریافت کنند. همچنین گزینه‌ای برای فعال‌سازی این قابلیت برای کاربران در نظر گرفته شده است.

Android-15-Satellite-text.webp

اگرچه صفحه‌ی بتای اشاره‌ای به ارائه‌دهنده‌ی خاصی نمی‌کند، اما با کلیک بر روی دکمه‌ی «More»، به صفحه‌ای از وب‌سایت T-Mobile هدایت می‌شویم. این نشان می‌دهد که T-Mobile ممکن است در ارائه‌ی این قابلیت در آینده‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۵ مشارکت داشته باشد.

اسپیس‌ایکس، با راه‌اندازی ماهواره‌های «ارتباط مستقیم» (Direct to Call)، قابلیت مدیریت تمامی گوشی‌های دارای تکنولوژی LTE را فراهم ساخته است.  بنابراین، به احتمال زیاد، سرویس پیام‌رسانی ماهواره‌ای آینده‌ی گوگل از این فناوری بهره خواهد برد.

این تکنولوژی، به نظر می‌رسد که همچنین در شرایط اضطراری و زمانی که برقراری ارتباط عادی ممکن نباشد، کاربرد داشته باشد. با این وجود، طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت گوگل، احتمال وقوع تاخیر در ارسال پیام‌ها و پوشش محدود این سرویس در برخی مناطق وجود دارد.

عواملی همچون شرایط آب و هوایی و موانع فیزیکی نیز ممکن است بر کیفیت سیگنال تاثیرگذار بگذارند.

گوگل، به همراه شرکت معتبر «گارمین ریسپانس»، به دنبال ارائه قابلیت جدیدی به نام «SOS ماهواره‌ای» برای کاربران اندروید است.

این قابلیت قرار است به کاربران در شرایط اضطراری کمک کند و از طریق آن، کاربران می‌توانند در مواقع بحرانی به مرکز پشتیبانی متصل شده و از خدمات امدادرسانی استفاده کنند.

همچنین، این قابلیت به طور انحصاری برای استفاده در شرایط اضطراری طراحی شده و علاوه بر تماس‌های صوتی، امکان ارسال پیام‌های متنی نیز فراهم خواهد کرد.

هرچند جزئیات دقیق این قابلیت هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما گوگل از آن به عنوان یکی از پروژه‌های جاری خود یاد کرده و این نشان می‌دهد که شرکت به طور جدی روی ارتباطات ماهواره‌ای برای بهبود خدمات ارتباطی در مناطق با سیگنال ضعیف تمرکز دارد.



جدیدترین‌ اخبار

google-pixel-fold-gsm-ir
مشخصات فنی نمایشگر پیکسل ۹ پرو فولد لو رفت؛ روشنایی بیشتر و ابعاد بزرگ‌تر

نسل جدید گوشی تاشو گوگل به نمایشگر‌های بزرگی مجهز خواهد شد که روشنایی آن به طور چشمگیری افزایش داشته است.  

بیشتر بخوانید
نسخه وب نقشه‌های اپل عرضه شد: نقشه‌های گوگل حالا یک رقیب جدی دارد

از امروز می‌توانید نقشه‌های اپل را در وب تجربه کنید، بدون اینکه اپلیکیشن اپل مپز را باز کنید یا اینکه مک یا آیفون داشته باشید. نقشه‌های اپل حالا در رایانه‌های ویندوزی هم در وب کار می‌کنند؛ موضوعی که موجب فراگیرتر شدن نقشه‌های اپل می‌شود و حالا دیگر باید گوگل در این خصوص احساس خطر کند.

بیشتر بخوانید
مینگ چی کو: آیفون ۱۷ اسلیم بالارده‌ترین آیفون نخواهد بود

تحلیل‌گر معتبر دنیای فناوری امروز مشخصات آیفون ۱۷ اسلیم را گزارش داده که با توجه به مشخصاتی که او ادعا کرده، آیفون ۱۷ اسلیم بالاترین مشخصات را نخواهد داشت، بلکه روی طراحی آن تمرکز خواهد شد.

بیشتر بخوانید