خانهاخبار
نسخه پایه مک‌بوک ایر M3 از سرعت SSD بالاتری نسبت به نسل پیشین برخوردار است

نسخه پایه مک‌بوک ایر M3 از سرعت SSD بالاتری نسبت به نسل پیشین برخوردار است

نخستین بررسی‌های سخت افزاری نسل جدید مک‌بوک ایر اکنون منتشر شده‌اند و خوشبختانه شاهد رفع یکی از اشکالات اصلی نسل پیشین در این سری هستیم.

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

نتایج بنچمارک مربوط به سرعت حافظه نسخه پایه مک‌بوک ایر با چیپست M3 که دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است؛ به تازگی توسط کانال یوتوب «Max Tech» منتشر شده‌اند و خوشبختانه خبر از افزایش سرعت حافظه SSD این محصول در مقایسه با نسل گذشته را می‌دهند.

mac 2.jpg

بررسی سخت افزاری انجام شده توسط کانال «Max Tech»، نشانگر آن بوده که اپل مجددا استفاده از دو چیپ حافظه مجزای ۱۲۸ گیگابایتی در نسخه پایه این لپ‌تاپ را آغاز کرده است. این چینش، به دو چیپ حافظه اجازه پردازش اطلاعات به صورت همزمان را می‌دهد و موجب افزایش چشمگیر سرعت ذخیره‌سازی و خواندن اطلاعات می‌شود.

mac 3.jpg

این کانال یوتوبی با استفاده از ابزار تست سرعت حافظه داخلی بلک‌مجیک، یک فایل ۵ گیگابایتی را در نسخه پایه مک‌بوک ایر جدید با چیپست M3 و همچنین مک‌بوک ایر M2 سال گذشته تست کرد که نتیجه آن، نشانگر سرعت بالاتر SSD نسل جدید مک‌بوک ایر به میزان ۳۳ درصد در بخش ذخیره‌سازی اطلاعات و ۸۲ درصد در بخش خواندن اطلاعات است.

کانال «Max Tech» تا با حال تنها سخت افزار نسخه ۱۳ اینچی مک‌بوک ایر M3 را مورد بررسی قرار داده است؛ اما این تغییرات به احتمال بسیار زیاد در نسل جدید مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی با چیپست M3 نیز اعمال شده‌اند. استفاده از چینش تکی برای SSD نسخه پایه مک‌بوک ایر M2، یکی از تصمیمات عجیب اپل در سال‌های گذشته بود که با انتقادات فراوانی نیز از سوی منتقدین و کاربران حرفه‌ای مواجه شد. 

mac 1.jpg

خوشبختانه، دیگر تفاوت خاصی از نظر سرعت حافظه به کار رفته در کانفیگ‌های متفاوت مک‌بوک ایر وجود ندارد و طرفداران این سری می‌توانند بدون نگرانی درباره سرعت و عملکرد SSD، به سراغ نسخه پایه مک‌بوک ایر M3 با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی بروند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید