خانهاخبار
تراشه سری پیکسل ۹ عملکرد بهتری در مدیریت گرما خواهد داشت

تراشه سری پیکسل ۹ عملکرد بهتری در مدیریت گرما خواهد داشت

تراشه تنسور G4 که بر پایه فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود احتمالا با بهبودهایی در زمینه مصرف بهینه انرژی و مدیریت حرارت تولید‌شده همراه خواهد شد. 

۱۷ اسفند ۱۴۰۲

نسل جدید تراشه اختصاصی گوگل موسوم به تنسور G4 احتمالا در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد و در سری پیکسل ۹ و حتی پیکسل فولد ۲ نیز به کار خواهد رفت. به تازگی گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند تراشه تنسور G4 بر پایه فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد.

تراشه اختصاصی گوگل ظاهرا با بهبودهایی در زمینه مدیریت گرما و حرارت تولید‌شده همراه می‌شود. به علاوه، تراشه تنسور G4 عملکرد پردازشی بهتری خواهد داشت و مصرف انرژی آن نیز بهینه‌تر خواهد شد. 

Pixel.jpg

در صورتی که اطلاعات مطرح‌شده در این گزارش درست باشد، تنسور G4 در همه زمینه‌ها با بهبودهای مهمی در مقایسه با نسل قبلی یعنی تنسور G3 همراه خواهد شد. این موضوع قطعا خبر بسیار خوبی برای طرفداران گوگل و گوشی‌های پیکسل محسوب می‌شود چرا که تنسور G3 متاسفانه عملکردی در حد دیگر تراشه‌های پرچمدار موجود در بازار نداشته است.

به لطف عملکرد پردازشی قابل توجه تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ موجود در گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس، به نظر می‌رسد سامسونگ فاندری امسال مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب خواهد کرد. 

بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده دنیای فناوری مانند مارک زاکربرگ (مدیرعامل و هم‌بنیانگذار متا) و سم آلتمن (مدیرعامل OpenAI) خواهان کاهش وابستگی صنعت ساخت تراشه به شرکت TSMC هستند که در حال حاضر ۵۰ درصد از سهم بازار تراشه را در اختیار دارد. به نظر می‌رسد سامسونگ فرصت خوبی را پیدا کرده تا بتواند حضور خود در بازار تراشه را محکم‌تر از قبل کند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید