خانهاخبار
انتظاراتی که از گوشی گلکسی A55 5G داریم

انتظاراتی که از گوشی گلکسی A55 5G داریم

گوشی Galaxy A55 5G، یکی از مهم‌ترین میان‌رده‌های ۲۰۲۴ سامسونگ خواهد بود و مشخصات مهمی از امکانات و قابلیت‌های شگفت‌انگیز آن فاش شده است. ما در این مطلب، به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم که انتظار داریم در این گوشی‌ محبوب، مشاهده کنیم. 
 

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

انتظارات ما از گوشی‌ Galaxy A55

گوشی‌های سامسونگ از محبوبیت بسیاری در بین کاربران برخوردارند، اما همچنان امکاناتی ویژه و ایده‌هایی برای بهبود هرچه بیشتر تجربه کاربری وجود دارد. 

در ادامه، به برخی از ویژگی‌هایی که ممکن است در گوشی سامسونگ Galaxy A55 5G، مشاهده شوند، می‌پردازیم. البته این توضیحات بر پایه تصورات و امیدواری‌ها ما است و هیچ تضمینی در مورد حضور این ویژگی‌ها در گوشی‌های آینده وجود ندارد.

شارژ بی‌سیم

شارژ بی‌سیم در گوشی گلکسی A55

در جهان فناوری امروزی، شارژ بی‌سیم به یکی از ویژگی‌هایی تبدیل شده است که کاربران از آن لذت می‌برند.

با این حال، گوشی Galaxy A55 5G از سامسونگ، با وجود عملکرد قابل توجه خود، با انتقاد از فقدان این ویژگی مواجه است و سبب شده به نظر بعضی از کاربران، این گوشی قدیمی به نظر برسد.

در واقع، شارژ بی‌سیم امروزه به یکی از ویژگی‌هایی تبدیل شده است که به طور گسترده در تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ویژگی، باعث راحتی بیشتر کاربران شده است و به طور فزاینده‌ای در ترجیحات آن‌ها جای گرفته است. برای مثال، مدل‌هایی از آیفون SE اپل و پیکسل 7a گوگل با ارزش مقرون‌به‌صرفه، که به طور مستقیم در رده قیمتی مشابه مدل Galaxy A55 5G سامسونگ قرار می‌گیرند، به این ویژگی مجهز هستند.

به نظر می‌آید که برای سامسونگ، دلیل موجهی برای صرفه‌جویی در این ویژگی دیگر وجود ندارد؛ به‌خصوص زمانی که رقبای این شرکت از سال‌ها پیش این ویژگی را ارائه می‌دهند و همچنین اینکه این گوشی احتمالاً با بدنه‌ای از جنس پلاستیک به بازار عرضه خواهد شد، توجیه‌پذیر نیست.

کیفیت ساخت شبیه به پرچمداران، اما با نکاتی قابل توجه

طراحی و کیفیت مورد انتظار از گلکسی A55

گوشی جدید سامسونگ، گلکسی A55، به نظر می‌رسد که دارای ویژگی‌هایی شبیه به گوشی‌های پرچمدار است. اما آیا واقعاً همه‌ی انتظارات ما از یک گوشی پرچمدار را براورده خواهد کرد؟

اولین نگاه به گلکسی A54 5G، باعث می‌شود که به شکل و ظاهر آن دل‌ببندیم. با این حال، وقتی آن را در دست می‌گیریم، احساس یک گوشی پرچمدار را تجربه نمی‌کنیم. دلیل این احساس، استفاده از بدنه‌ی پلاستیکی است که به جای نوار فلزی براق در لبه‌ها قرار گرفته است. 

اما بدیهی است که ارتقاء طراحی‌هایی از این دست، باید با در نظر گرفتن قیمت گوشی انجام شود. با وجود اینکه قیمت گوشی باید به طور قطع زیر ۵۰۰ دلار باقی بماند، اما استفاده از متریال با کیفیت‌تر می‌توانست این گوشی را به گزینه‌ای ایده‌آل بین سری پرچمدار و میان‌رده‌های مقرون‌به‌صرفه سامسونگ تبدیل کند. 

خبر خوب این است که بر اساس تصاویر افشا شده، به نظر می‌رسد شاهد استفاده از فریم فلزی در نسل بعدی، یعنی گوشی گلکسی A55 باشیم. همچنین، ارتقاء محافظ صفحه‌نمایش از Gorilla Glass 5 به گوریلا گلس ویکتوس (Gorilla Glass Victus) نیز گزینه‌ی قابل قبولی است.

دوربین‌های ارتقا یافته

دوربین‌های ارتقا یافته؛ انتظار ما

اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند میان‌رده با دوربین باکیفیت و همراه با قیمت مناسب هستید، سامسونگ گلکسی A54 5G ممکن است گزینه‌ای جذاب برای شما باشد. اما در این گوشی، همچنان یکی از نقاط ضعف رایج در دوربین‌های میان‌رده وجود دارد: لنز ماکرو با رزولوشن پایین و کاربرد محدود.

با تجربه‌ای که در استفاده از این گوشی داشته‌ایم، می‌توانیم بگوییم که دوربین اصلی و فوق‌عریض گلکسی A54 5G هم اکنون از قدرت رقابتی بالایی برخوردار هستند. ارتقاء بیشتر دوربین آن‌ ممکن است مطلوب به نظر بیاید، اما نیاز مبرمی به سخت‌افزار بهتری ندارند.

با این وجود، دوربین ماکرو با رزولوشن ۵ مگاپیکسلی در این گوشی عملکرد متوسطی دارد. درست است که این لنز، از دوربین‌های ماکرو با رزولوشن ۲ مگاپیکسلی که در گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تری یافت می‌شوند، بهتر است، اما به عنوان یک لنز تله‌فوتو برای زوم بیشتر، از کاربرد بالایی برخوردار نیست.

در واقع، این لنز فقط برای پر کردن تعداد دوربین‌ها قرار دارد و بسیاری از کاربران به سرعت از آن خسته خواهند شد.

شاید این ارتقا بهترین و پرسودترین ارتقا نباشد، اما یک دوربین زوم ۲ برابر یا ۳ برابر به معنای واقعی، باعث افزایش کیفیت عکاسی گوشی کاربران شده و می‌تواند موجب برجسته شدن گلکسی A55 5G نسبت به رقبایش شود.

سامسونگ با کاهش تعداد دوربین‌ها به طور عقلانی از چهار به سه، گامی در جهت بهبود عملکرد این سه لنز برداشته است. اکنون، تنها کاری که باید انجام دهد، بهبود عملکرد این سه لنز است.

سخن پایانی 

اگر به دنبال یک گوشی با دوربین بهتر و کاربردی‌تر هستید، گوشی سامسونگ گلکسی A55 5G ممکن است گزینه‌ای مطلوب برای شما باشد. اما همچنان باید توجه داشته باشید که انتخاب گوشی مناسب، بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید